کد خبر: ۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نوبخت در صحن مجلس مطرح کرد:
نوبخت با تاکید بر این‌که کمترین وابستگی بودجه به نفت در طول تاریخ معاصر مربوط به بودجه سال آینده با ۸.۵ درصد وابستگی است، ادامه داد: با این وجود ما دست‌ها را بالا نبرده و تسلیم نشدیم بودجه را با کمترین منابع نفتی اداره می‌کنیم. الزاماتی برای فروش اموال مازاد دولت هم در نظر گرفتیم که شما حکم آن را در بودجه به ما می‌دهید.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم بازگردانده شده است.

 محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در حال انجام آخرین ماموریت خود در خصوص بودجه است. مردم نظاره‌گر ایفای ماموریت و نقش خطیر مجلس شورای اسلامی هستند. ما در سومین سال تحریم، بودجه را تنظیم کردیم، دشمنان منتظرند ببینند آیا تحریم، تهدید و مشکلات در فراروی این نظام قرار می‌گیرد و آیا می‌تواند کشور را متوقف کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نماینده‌ای در مخالفت با کلیات اشاره کرد که چرا نباید تغییرات درباره مالیات در بودجه صورت گیرد همچون مالیات بر عایدی سرمایه و یا سود سپرده؛ این مطالب مربوط به اصلاح قانون مالیات است و مربوط به بودجه نیست.

وی با بیان این‌که منابع پیش‌بینی شده در لایحه متناسب با شرایط تحمیلی بر کشور است، افزود: نماینده‌ای از فراکسیون ایثارگران در صحبت‌هایش گفت که چرا ۳۰ میلیارد تومان از منابع خارجی در این بودجه استفاده نشده است آیا واقعا دلیلش را نمی‌دانید؟ این‌که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم و آمدن منابع به داخل هم مشکل‌زا است. مگر شما وضعیت کشتی ما را در جبل‌الطارق ندیدید که توقیف کردند و بعد عزیزان ما چطور در حال دور زدن تحریم هستند. آنها انتقام را از ما می‌گیرند.

نوبخت با تاکید بر این‌که کمترین وابستگی بودجه به نفت در طول تاریخ معاصر مربوط به بودجه سال آینده با ۸.۵ درصد وابستگی است، ادامه داد: با این وجود ما دست‌ها را بالا نبرده و تسلیم نشدیم بودجه را با کمترین منابع نفتی اداره می‌کنیم. الزاماتی برای فروش اموال مازاد دولت هم در نظر گرفتیم که شما حکم آن را در بودجه به ما می‌دهید.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان در مورد فروش اوراق، اظهار کرد: اوراق ۴۴ هزار میلیارد تومانی را در بودجه امسال گذاشتیم که همه آن صرف تملک دارایی سرمایه‌ای و طرح‌های عمرانی شد. از همین راه‌ها پروژه‌های عمرانی را افتتاح کردیم و با دست خالی و اوراق کشور را اداره کردیم پس چرا می‌خواهید ما را در برابر دشمن، حقیر نشان دهید؟.

وی ادامه داد: می‌گویند بودجه را برای مجلس آینده بگذاریم، این یعنی مجلس فعلی صغیر است و مجلس آینده کبیر. افتتاح ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید و یا حداقل ۴۳۰ کیلومتر آزادراه افتخاری برای این مجلس است چرا می‌خواهید برای دیگران بگذارید. این‌که برخی می‌گویند بودجه را سه دوازدهم کنید یعنی ما از اول سال همچون سال جاری به کارمندان دولت حقوق بدهیم و افزایش حقوق نداشته باشند تعبیر این می‌شود که مجلس می‌خواهد از برخی‌ها انتقام بگیرد. خدمات این مجلس در طول تاریخ ثبت می‌شود.

نوبخت خطاب به نمایندگان گفت: بارها کسانی بالا و دیگران پایین نشستند در یک دوره رای نیاورده و دوره بعدی رای می‌آورند. خدمات شما در تاریخ ثبت می‌شود مردم هم وضعیت را می‌بینند، کشور را قفل نکنید که آنگاه دونالد ترامپ و آمریکا بگویند توانستند کشور را متوقف کنند.

نوبخت با یادآوری این‌که ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم بازگردانده شده است، افزود: این بودجه برنامه اشتغال مستقل دارد و متاسفم در تریبون، موضوع طور دیگری بیان می‌شود. ما می‌خواهیم کشور را در شرایط تحریمی اداره کنیم. این بودجه با زحمت دولت و کمیسیون تلفیق آماده شده است، انتظار داریم مجلس شورای اسلامی هم به وظیفه خود عمل کرده و اصلاحات مدنظر را اعمال کند تا در مظان اتهام قرار نگیرد.

برچسب ها: بودجه ، نوبخت ، نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)