کد خبر: ۳۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در مراسم افتتاح پل شهید بادپا کرمان مطرح شد؛
عملیات پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا که به عنوان یکی از پروژه‌های عمران شهری در راستای روان‌سازی ترافیک کرمان در ۱۳ آبان‌ماه سال ۹۳ بین شهرداری کرمان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شده بود؛ امروز دوشنبه پنجم اسفندماه مصادف با روز مهندس افتتاح شد.

عملیات پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا که به عنوان یکی از پروژه‌های عمران شهری در راستای روان‌سازی ترافیک کرمان در ۱۳ آبان‌ماه سال ۹۳ بین شهرداری کرمان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شده بود؛ امروز دوشنبه پنجم اسفندماه مصادف با روز مهندس افتتاح شد.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان پیش از ظهر امروز پنجم اسفندماه در آئین افتتاحیه تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا گفت: توجه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از سیاست‌های خوب و درست مدیریت‌های فعلی استان کرمان است.

وی با اشاره به آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی اظهار کرد: مردم باید بدانند هزینه اجرای پل شهید بادپا چقدر است و هزینه پروژه این پل ۵۰ میلیارد تومان است که حدود ۱۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری کرمان است.

استاندار کرمان بیان کرد: مقرر بود که این پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسد اما چند روز تاخیر در زمان افتتاح داریم که این تاخیر مورد قبول است ضمن آنکه ۱۵ تیر سال ۹۹ نیز پروژه تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که مهندس رفتار جامعه را تعیین می‌کند و این ظرفیت مهندسین است که ما از آن استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: این پل چهار سطحی رفتار ترافیکی جامعه را مدیریت می‌کند و مهندسین می‌توانند رفتار جامعه را به سمت مطلوب سوق دهند لذا مهندسین مقداری باید جامعه‌شناس باشند و همچنین دانشگاه‌های ما مهندسین جامعه‌شناس تربیت کنند.

محمد فرشاد رییس شورای شهر کرمان نیز در این آئین گفت: حضور اکثریت اعضای شورای شهر در این آئین نشانه تایید، پشتیبانی و رضایت اعضای شورای شهر از شهردار کرمان است.

وی به همکاری‌ها و هماهنگی‌های سایر دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های عمران شهری اشاره کرد و اظهار کرد: اگر این همکاری نباشد هیچ یک از پروژه‌های شهری به بهره‌برداری نمی‌رسید.

رییس شورای شهر کرمان با تاکید بر اینکه شورای پنجم برای به ثمر رسیدن پروژه‌های شهری از هر آنچه در توان داشت در هماهنگی و هموار کردن اجرای آنها دریغ نکرد بیان کرد: بایستی در ابتدا از صبوری و نجابت مردم و کسبه کرمانی در همراهی با انجام پروژه‌های شهری تشکر کرده و از تاخیر اجرای آنها عذرخواهی و سپس براساس قدرشناسی از علیرضا رزم‌حسینی استاندار سابق که برای تصویب این پروژه‌ها زحمات زیادی کشیدند، نیز تشکر کنیم.

فرشاد اظهار کرد: بزرگترین بزرگراه شرقی غربی شهر کرمان که از پل شهید بهشتی تا میدان فرودگاه ادامه دارد به نام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد گفتنی است که بخشی از آن بازگشایی شده اما برنامه‌ریزی برای تسریع در اتمام آن باید توسط شهرداری کرمان صورت گیرد.

مهران عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در این جلسه گفت: ۳۵ پارک و بوستان تا پایان سال جاری در شهر کرمان افتتاح خواهند شد و امروز نیز پنجمین پروژه شهری در این دوره شورای شهر افتتاح خواهد شد.

وی جشنواره‌های فصلی را یکی از ابتکارات این دوره شهرداری برشمرد و اظهار کرد: سال آینده پروژه‌های بزرگ و جدیدی در شهر کرمان خواهیم داشت و سعی داریم تا پایان این دوره از شورای شهر، این پروژه‌ها به‌بهره‌برداری برسند.

براساس این گزارش فلاح مدیرعامل قرارگاه شهید رجایی در استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که این پل از نظر کیفیت و ظرافت در نوع خودش بی‌نظیر است گفت: این پل جزو زیباترین پل‌هایی است که تاکنون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سطح کشور اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در این پروژه ۱۶۶ شمع، ۲۱ ستون، ۳۱۱ سگمنت، ۲۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۴ هزار تن آرماتور به‌کار رفته است.

مدیرعامل گروه تخصصی شهید رجایی وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان کرمان این پل را سه سطحی دانست و بیان کرد: این منطقه یکی از نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان بوده که با این پل مشکلات آن برطرف خواهد شد همچنین در اجرای این پروژه با معارضاتی از جمله برق، آب و ... مواجه شدیم که با همکاری دستگاه‌های ذیربط این معارضات نیز برطرف شد.

فلاح با تاکید برآنکه برای اجرای این پل از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره جسته‌ایم، تصریح کرد: ۹۶ درصد نیروهای این قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر کرمان، نیروهای بومی استان کرمان بودند./ ص

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

عرضه سوخت به خودروهای پلاک مخدوش ممنوع شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)