کد خبر: ۳۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ رئیس جامعه حرفه ای هتلدران استان کرمان مطرح کرد:
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلدران استان کرمان در خصوص تأثیرویروس کرونا بر آمار رزرو هتل‌های کرمان می‌گوید: حدود ۵۰ درصد از رزروی‌های هتل ها، کنسل شده است. البته به همان نسبت هم افراد جدیدی درخواست داده اند و جایگزین این افراد شده اند.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: کمتر از یک ماه به آغاز تعطیلات نوروزی مانده است، با این حال نگرانی از ابتلا وشیوع بیشتر ویروس کرونا باعث سردرگمی مسافران و لغو سفر‌های نوروزی خصوصاً در مواردی که مقصد سفر، شهر‌های شمالی و غربی کشور بوده، شده است.

با این حال فعالین حوزه گردشگری، وضعیت مناسبی را بری ایام نوروز در استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها، پیش بینی می‌کنند. حال آنکه تا کنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در سرتاسر این استان ثبت نشده است.

در کناراین موضوع، گمانه زنی‌هایی مبنی بر انتشار این ویروس در شرایط آب و هوای سرد و مرطوب وجود دارد که از این نظر استان کرمان به جهت داشتن شرایط آب و هوایی خشک در موقعیت بهتری نسبت به سایر مناطق گردشگری قرار دارد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلدران استان کرمان در خصوص تأثیرویروس کرونا بر آمار رزرو هتل‌های کرمان می‌گوید: حدود ۵۰ درصد از رزروی‌های هتل ها، کنسل شده است. البته به همان نسبت هم افراد جدیدی درخواست داده اند و جایگزین این افراد شده اند.


جاوید سبحانی با اشاره به عدم ثبت حتی یک مورد بیمار کرونا در استان، می‌گوید: جنبه مثبتی استان کرمان، آب و هوای خشک آن است که در روز‌های آتی به سمت گرمی هم می‌رود و این موضوع در شرایط کنونی، ظرفیت بلقوه‌ای برای استان به شمار می‌رود.

سبحانی خاطر نشان می‌کند: امید بر این است که اگر این بیماری در سطح کشور کنترل شود، کرمان وضعیت نسبتاً خوبی برای ایام نوروز داشته باشد.


رئیس جامعه حرفه‌ای هتلدران استان کرمان در خصوص آموزش‌های هتلدران برای پیشگیری ازابتلا و شیوع کرونا ویروس، می‌گوید: هتلداران آموزش‌های لازم را دیده اند. ما دو الی سه هفته پیش آموزش‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست (hse) را از طریق جامعه هتلداران ارائه دادیم و تقریباً همه همکاران هتلدار، مددیران و کارکنان هتل‌ها دراین سمینار شرکت کردند.

سبحانی با اشاره به جلسات میراث فرهگی به منظور آموزش اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا ویروس، می‌گوید: مدیران هتل‌ها آموزش دیده اند و کارکنان مرتباً هتل‌ها را ضد عفونی می‌کنند.

اگر چه او از عدم استفاده کارمندان هتل‌ها از دست کش و ماسک خبر می‌دهد، اما در ادامه می‌گوید: کارکنان از مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند.

سبحانی تشریح می‌کند: هتلدران آموزش دیده اند که مرتباً دستگیره‌ها، سرویس‌های بهداشتی، جا‌های پر استفاده، و سایر مواردی که مهمانان با آن سر و کاردارند را ضد عفونی کنند و اقلام ضد عفونی کننده مرتباً در اختیار همکاران و مسافرین قرار می‌گیرد.

او با بیان این جمله که کرمان قطعاً جزء مناطقی خواهد بود که می‌تواند مسافر زیادی داشته باشد، به ضرورت جلوگیری از ورود مسافرین ناقل بیماری به استان تاکید می‌کند و می‌گوید: این موارد را باید متولیان امر، وزارت بهداشت، دولت و سازمان‌های متولی پیگیری کنند و از ورود افراد ناقل بیماری به استان جلوگیری کنند.


رئیس جامعه حرفه‌ای هتلدران استان کرمان همچنین در خصوص نرخ هتل‌ها در ایام نوروز، می‌گوید: افزایش نرخ هتل‌ها در اوایل مهر و اواخر شهریور اعمال می‌شود و ما دیگر هیچ افزایشی در نرخ هتل‌ها نخواهیم داشت.

او در ادامه می‌افزاید: با توجه به شرایط فعلی، ممکن است برخی هتل‌ها بخواهند تخفیفاتی را هم ارائه دهند که البته این مسئله بستگی به بازار هتل‌ها و شرایط رقابتی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)