کد خبر: ۳۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید نهاد وکالت به مردم معرفی شود، گفت: وکالت صرفا مربوط به دادگاه و راهروهای دادگاه نیست و اگر مطبوعات این فرهنگ را نهادینه کنند که مردم قبل از انجام هر معامله و قبل از بروز اختلاف با یک مشاور حقوقی و وکیل طرح موضوع کنند، بسیاری از دعاوی که در دادگاه است، اصلا مطرح نمی‌شود و وکیل سعی می‌کند بهترین قرارداد را پیشنهاد داده و اختلاف بین طرفین دعوا را در دفتر خود حل و فصل کند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید نهاد وکالت به مردم معرفی شود، گفت: وکالت صرفا مربوط به دادگاه و راهروهای دادگاه نیست و اگر مطبوعات این فرهنگ را نهادینه کنند که مردم قبل از انجام هر معامله و قبل از بروز اختلاف با یک مشاور حقوقی و وکیل طرح موضوع کنند، بسیاری از دعاوی که در دادگاه است، اصلا مطرح نمی‌شود و وکیل سعی می‌کند بهترین قرارداد را پیشنهاد داده و اختلاف بین طرفین دعوا را در دفتر خود حل و فصل کند.

علی خواجوئی راد امروز سه شنبه در نشست خبری با گرامیداشت ۷ اسفند سالروز استقلال کانون وکلاء اظهار کرد: امسال شصت و هفتمین سالروز استقلال کانون وکلاء است که این روز جشن گرفته می‌شود زیرا معتقدند این استقلال تضمینی برای اصول دادرسی عادلانه است و یک وکیل مستقل بهتر می‌تواند از حقوق مردم دفاع بکند.

وی با اشاره به اینکه وکالت شغل و کسب و کار نیست، افزود: وکالت یک خدمت حقوقی است که از قانون ناشی شده و در قانون اساسی، حکومت مکلف شده دسترسی مردم به وکالت را فراهم کند.

خواجوئی راد تصریح کرد: یکی از راه‌های دستیابی مردم به وکیل این است که قوه قضائیه به تربیت وکیل اقدام کند که این امر با اصول دادرسی عادلانه منطبق نیست و به این جمع‌بندی رسیدند که یک نهاد به موجب قانون تشکیل شود تا وکیل را برای جامعه تربیت کرده و وظیفه‌ای که به عهده حاکمیت در دستیابی مردم به وکیل است را انجام بدهد و در این راستا کانون وکلای دادگستری به وجود آمد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان بیان کرد: کانون وکلاء بدون یک ریال بودجه دولتی هر ساله آزمون وکالت را برگزار و برای تعدادی وکیل با هماهنگی قوه قضائیه به عنوان کارآموز پروانه وکالت صادر کرده و ۱۸ ماه آنها را آموزش می‌دهد.

وی افزود: کانون وکلاء یک نهاد عام‌المنفعه است که در کنار وظیفه اصلی تعلیم و تربیت وکلاء، وظایف فرهنگی اجتماعی نیز انجام می‌دهد و در یک سال گذشته برای سیل‌زدگان شمال استان کمک‌هایی ارسال، در مناسبت‌های ملی و مذهبی فعالیت کرده و در پرونده‌های کیفری به عنوان وکیل تسخیری همکاری داشته است.

خواجوئی راد اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ پرونده در سال گذشته که دادگاه تشخیص داده متهم نیاز به وکیل دارد، همکاران ما بدون دریافت حق‌الوکاله تحت عنوان وکیل معاضدتی مبادرت به دفاع کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در پرونده‌های حقوقی افرادی هستند که توانایی گرفتن وکیل ندارند و براساس تفاهنامه‌هایی که با کمیته امداد، بهزیستی و دادگستری داریم، مشاوره حقوقی ارائه کرده و یا دفاع می‌کنیم.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه باید نهاد وکالت به مردم معرفی شود، گفت: وکالت صرفا مربوط به دادگاه و راهروهای دادگاه نیست و اگر مطبوعات این فرهنگ را نهادینه کنند که مردم قبل از انجام هر معامله و قبل از بروز اختلاف با یک مشاور حقوقی و وکیل طرح موضوع کنند، بسیاری از دعاوی که در دادگاه است، اصلا مطرح نمی‌شود و وکیل سعی می‌کند بهترین قرارداد را پیشنهاد داده و اختلاف بین طرفین دعوا را در دفتر خود حل و فصل کند.

وی افزود: کانون وکلاء برای مشورت و معاضدت آماده است و در یک جامعه آرمانی باید به جایی برسیم که مردم خودشان به وکیل مراجعه کنند.

خواجوئی راد اظهار کرد: وکالت در واقع فراهم کردن و دستیابی مردم به استفاده از خدمات حقوقی است و روز وکیل متعلق به مردم و تضمین اصول دادرسی عادلانه است.

وی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری استان کرمان ۱۵۰۰ عضو دارد، تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری استان کرمان توسط هیئت مدیره اداره می‌شود که منتخبِ اعضای کانون است و ارائه خدمات حقوقی به مردم در حدودی که قانون تعیین کرده را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)