کد خبر: ۳۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/مدیرگروه سلامت محیط، دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان مطرح کرد:
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تایید خبر تعطیلی استخر دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گفتارنو می‌گوید: تعطیلی برای استخر‌ها اعلام نشده است، ولی ما عقیده داریم که این کارباید انجام شود. به هر حال اگر چه با تعطیلی استخر‌ها موافقت نکردند، اما ما استخر دانشگاه علوم پزشکی را تعطیل کردیم.

استخر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعطیل است/ با تعطیلی استخرها موافقت نکردند/توصیه کلی این است که  مردم در مراکز تجمعی وارد نشوند/ استخرها  ظرفیتش را به نصف برسانند/ کلر آب استخر، ویروس کرونا را از بین می برد!

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:آن طور که در سایت های خبری و منابع معتبر علمی آمده است در استخر شنا امکان انتقال و یا شیوع بیماری های چشم، گوش، دستگاه تنفسی، عفونت های جلدی، بیماری های گوارشی و بیماری های مجای ادرار به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در بین شناگران وجود دارد.

اما با وجود انتشار ویروس کرونا در کشور و دیده شدن موارد مشکوک مبتلا به این ویروس در کرمان،باز دستورالعملی مبنی بر تعطیلی استخرها داده نشده است.با این حال خبرهایی مبنی بر تعطیلی استخر دانشگاه علوم پزشکی کرمان شنیده می شود.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تایید خبر تعطیلی استخر دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گفتارنو می گوید: تعطیلی برای استخرها اعلام نشده است ولی ما عقیده داریم که این کارباید انجام شود . اگر چه با تعطیلی استخرها موافقت نکردند اما ما استخر دانشگاه علوم پزشکی را تعطیل کردیم.

حمیدرضا گلزاری در تشریح دلایل مخالفت تعطیلی استخرها می گوید: گفته می شود که کلر آب استخر در حدی است که ویروس را از بین می برد.

گلزاری با بیان این جمله که آب استخر در حد یک تا 1.5 ppm باقی مانده کلر دارد، می گوید: ویروس در این مقدار کلر از بین می رود ، بنابراین خود آب مشکلی ندارد ولی اگر افراد ناقل باشند، امکان ابتلا به کرونا ویروس در مراکز تجمعی وجود دارد.

او در ادامه می افزاید: کارمندان و مأمورین استخر وجدانشان نمی گذارد که افرادی که نشانه های بیماری رادارند، وارد استخر شوند.


مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان درپاسخ به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در استخرها می گوید: ما به تمام استخرها ابلاغ کرده ایم که از افراد سوال کنند و اگر فردی کوچکترین حالت سرما خوردگی هم داشته باشند، اجازه پذیرش ندهند

گلزاری می افزاید: مراجعه کنندگان به استخر در همان ابتدا اسپری ضد عفونی کننده دست دریافت خواهندکرد.

او همچنین خاطر نشان می کند: به طور مستمر بعد از هر شیفت کاری کلیه رختکن ها و حمام ها ضد عفونی می شوند و بعد از هر سانس کلیه سطوح به وسیله ترکیبات کلر آب و پرکلرین ضد عفونی می شود.


گلزاری همچنین از بخش نامه کاهش ظرفیت استخرها به نصف خبر می دهد و در این رابطه تشریح می کند: اعلام شده که تعداد افراد ورودی به استخر را به نصف برسانند، فرضاً اگر استخری برای هر سانس 50 نفر ظرفیت داشته باشد ، ظرفیتش را به نصف برساند.

بنا به گفته او در صورت رعایت موارد بهداشتی و عدم ورود افراد ناقل به این ویروس به استخر ، هیچ مشکلی در استخرها به وجود نخواهد آمد.

اگر چه مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وقفه نیم ساعته بین هر سانس برای انجام اقدامات ضد عفونی کننده و شستشوی رختکن ها خبر می دهد اما مشاهدات میدانی خبرنگار گفتارنو حاکی از این مسئله است که این موارد در شماری از استخرها رعایت نمی شود . کما این که در برخی از استخرهای سطح شهر اصلاً روند ورود مراجعین به صورت سانسی نیست و افراد در هر زمان امکان ورود به استخر را خواهند داشت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)