کد خبر: ۳۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عرضه نان نیز اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه عرضه نان سنتی که با دست در تماس است در شهر کرمان زیاد وجود دارد و برای جمع آوری آن وقت زیادی می برد، پس به مردم توصیه می کنیم از نان های بسته بندی شده و دارای سیب سلامت و یا از نانوایی هایی که با دست در تماس نیست استفاده کنند، در رابطه با نان های حجیم مثل باگت نیز به همین صورت عمل کنند.

مصرف زیاد ویتامین c  آسیب زا است/ نان سنتی نخرید/مواد غذایی بسته بندی شده و دارای لیبل بهداشتی استفاده کنید

 مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با اینکه به تازگی شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر اینکه تعدادی در بیمارستان افضلی پور مشکوک به بیماری کرونا بستری شده اند، اظهار کرد: مردم به شایعات اصلا توجه نکنند و تنها اخبار صحیح را از رسانه ملی و از مسئولان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پی گیری کنند.

وی گفت : متاسفانه برخی از این فرصت ها استفاده کرده و با روان و سلامت جامعه بازی می کنند.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: همان طور که در خبرهای گذشته نیز متذکر شدم در روزها و هفته‌های گذشته مواردی از بستری بیماران تنفسی داشته ایم که عمدتا بیماران آنفلوآنزایی و برخی نیز بیماران ویروسی هستند که در این فصل شایعه است اما چون این روزها حساسیت بالا رفته و پزشکان بیشتر حساس شده اند اما در مجموع موردی مبتلا به کرونا ویروس در استان کرمان نداشته‌ایم.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است، اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی در پاسخ به اینکه برای این نوع بیماری توصیه تغذیه ای هم وجود دارد، بیان کرد: توصیه تغذیه خاصی دراین فصل برای این نوع بیماری وجود ندارد و تنها مردم برای اینکه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنند می توانند از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنند، همچنین خواب مناسب، و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون و خوردن مایعات نیز از دیگر مواردی است که باید مراعات شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به اینکه گفته می شود برای اینکه به این نوع بیماری دچار نشویم از غذاهایی که طبع گرم دارد باید استفاده کرد، تصریح کرد: در این رابطه باید به طب سنتی مراجعه کرد ولی هنوز این مسئله جنبه علمی ندارد.

شفیعی همچنین به مصرف ویتامین C اشاره کرد و گفت: برخی بر این عقیده هستند که برای تکمیل سیستم دفاعی بدن باید از ویتامین c استفاده کرد که سازمان جهانی بهداشت عقیده اش بر این است که مصرف این نوع ویتامین تاثیرگذار نیست و حتی ممکن است مصرف زیاد آن نیز آسیب زا باشد.

وی افزود: متاسفانه تاکنون دارو و یا واکسنی در این رابطه وجود نداشته ولی ما سعی می کنیم آنچه مقالات علمی به روز در خصوص این بیماری منتشر می شود به اطلاع مردم برسانیم.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با اینکه آیا مواد غذایی و خشکباری که در بازار به صورت روباز فروخته می شود می تواند ناقل بیماری باشد، ابراز کرد: تاکنون در این رابطه موضوع خاصی اعلام نشده است ولی توصیه پزشکی این است که مردم تا می توانند از مواد غذایی بسته بندی شده و دارای لیبل بهداشتی استفاده کنند.

شفیعی به عرضه نان نیز اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه عرضه نان سنتی که با دست در تماس است در شهر کرمان زیاد وجود دارد و برای جمع آوری آن وقت زیادی می برد، پس به مردم توصیه می کنیم از نان های بسته بندی شده و دارای سیب سلامت و یا از نانوایی هایی که با دست در تماس نیست استفاده کنند، در رابطه با نان های حجیم مثل باگت نیز به همین صورت عمل کنند.

وی همچنین به سلامت روان جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه از زمانی که کرونا ویروس در چین شایع شد برخی برای اینکه جو نامناسبی ایجاد کنند شروع به تبلیغ و انتشار اخبار و مطالبی در این رابطه کردند که هنوز نیز ادامه دارد این عمل باعث شده تا جوی متشنج همراه با ترس ایجاد کند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با تاکید بر اینکه اضطراب و ترس می تواند خود منشا بیماری باشد. عنوان کرد: توصیه می کنیم که مردم مطالب و اخبار را از منابع اصلی و معتبر پی گیری کنند، بیماری کرونا ویروس یک نوع بیماری شبیه به آنفولانزا است که اگر به بهداشت فردی توجه شود خیلی زود از این بحران عبور خواهیم کرد.

شفیعی خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهیم با وجود اپیدمی، کمتر در مکان های شلوغ حاضر شده و مرتب دستان خود را با آب و صابون شستشو دهند و اگر با بیمار سرماخورده مواجه شدند از او فاصله گرفته و هرگز دست ندهند و روبوسی نکنند، اگر همه به این توصیه ها عمل کنند این بیماری را شکست خواهیم داد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: نیاز به ماسک نیست و تنها بیماران، کسانی که عطسه و سرفه می زنند، پزشکان و پرستاران که زیاد با بیمار در تماس هستند می توانند از ماسک استفاده کنند، زیرا خود ماسک می تواند ناقل بیماری باشد برای اینکه هر ماسک باید 2 الی 4 ساعت تعویض شود.

منبع: آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)