کد خبر: ۳۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با انتقاد از اینکه برخی از افراد هنوز موضوع شیوع کرونا ویروس در جامعه را جدی نگرفته‌اند، تصریح کرد: اگر این ویروس وارد جمعیت‌های گسترده شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین لغو برخی مراسمات صرفا در جهت سلامتی مردم و جامعه بوده نه به عنوان یک محدودیت!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با انتقاد از اینکه برخی از افراد هنوز موضوع شیوع کرونا ویروس در جامعه را جدی نگرفته‌اند، تصریح کرد: اگر این ویروس وارد جمعیت‌های گسترده شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین لغو برخی مراسمات صرفا در جهت سلامتی مردم و جامعه بوده نه به عنوان یک محدودیت!

زهرا موسی‌پور از لغو جشن‌های عروسی در کرمان طبق مصوبه ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در مراسم‌ها و جشن‌های عروسی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر حضور دارند، ممکن است همه افراد حاضر در این مراسم، درگیر بیماری کروناویروس شوند لذا انتظار می‌رود مردم در صورت داشتن مراسمات عروسی، حداقل به مدت دو هفته مراسمات خود را به تعویق بیندازند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از افراد هنوز موضوع شیوع کرونا ویروس در جامعه را جدی نگرفته‌اند، تصریح کرد: اگر این ویروس وارد جمعیت‌های گسترده شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین لغو برخی مراسمات صرفا در جهت سلامتی مردم و جامعه بوده نه به عنوان یک محدودیت!

کنترل ورودی‌های شهر کرمان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان از کنترل ورودی‌های شهر کرمان خبر داد و اظهار کرد: ورودی‌های شهر کرمان از امروز کنترل خواهد شد و به‌دنبال آن هستیم که همه ورودی‌های استان مورد بررسی قرار گیرند ضمن آنکه در مبادی ورودی شهر کرمان (از مسیرهای باغین و ماهان) نیز ایستگاه‌های آموزشی برای افراد نیز دایر خواهد شد.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن بازار و معابر عمومی شهر کرمان به عنوان یکی دیگر از مصوبات ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه با کمبود مواد ضدعفونی مواجه بودیم، با مساعدت و پیگیری‌های استاندار کرمان و وزارت بهداشت، از امروز این مواد به مقدار قابل توجهی در اختیار دستگاه‌های استان قرار خواهد گرفت.

موسی‌پور با اشاره به اینکه سعی کردیم برای مصونیت و پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به کرونا ویروس، مصوباتی برای همه بخش‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: در فرودگاه‌ و راه‌آهن کرمان تجهیزاتی به منظور اندازه‌گیری دمای بدن مسافران ورودی به استان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه در حوزه پاک‌سازی پارک‌ها و وسایل بازی کودکان نیز با محوریت شهرداری کرمان اقدامات مناسبی صورت خواهد گرفت.

مصوبات ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس در استان از امروز (شنبه) به صورت جدی دنبال خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس در استان از امروز (شنبه) به صورت جدی دنبال خواهد شد اظهار کرد: معتقدیم در راستای کنترل و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، هیچ اقدامی بالاتر از خود مراقبتی افراد نیست و در این راستا باید همه افراد خانواده بهداشت فردی را رعایت کنند ضمن آنکه از انتشار شایعات در فضای مجازی نیز جدا خودداری کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه با بهداشت فردی، جامعه‌ای ایمن خواهیم داشت، در ادامه به موضوع رژیم‌های غذایی این دوران نیز اشاره کرد و گفت: مصرف سوپ، سبزیجات تازه، ویتامین‌ها و خودداری از خوردن خوراکی‌های حساسیت‌زا در این مدت یکی از موارد بسیار مهم در رژیم غذایی افراد است ضمن آنکه توصیه می‌شود مردم از پخت کامل غذاها اطمینان داشته به هیچ عنوان از غذاهای بیرون استفاده نکنند.

وی با اشاره به تعطیلی‌های صورت گرفته از سوی دولت در این ایام نیز گفت: انتظار می‌رود مردم در این ایام کمتر در مکان‌های عمومی و بازارها حضور پیدا کنند. متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند که باید از این فرصت تعطیلی برای خریدهای خودشان استفاده کنند این در حالی است که هدف دولت از تعطیلی این بوده که مردم در خانه‌هایشان بمانند.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به معنای ماندن در خانه است نه رفتن به سفر

موسی‌پور با تاکید برآنکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به معنای ماندن در خانه است نه رفتن به سفر، تصریح کرد: اگر مردم بهداشت فردی را رعایت نکنند همه تلاش‌های دستگاه‌های ذیربط بی‌فایده خواهد بود.

وی برلزوم لغو سفرهای غیر ضروری تاکید کرد و ادامه داد: در این هفته بهتر است که نمازهای جماعت تعطیل شود اما اگر کسی قصد شرکت در نماز جماعتی را داشته باشد، توصیه می‌شود حتما از مهر و سجاده شخصی خود استفاده کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که ما به‌دنبال سلامت مردم هستیم، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند اما حرف اصلی را در حوزه سلامت مردم می‌زنند. خوشبختانه حدود ۵۰ درصد مردم کرمان به هشدارها و توصیه‌ها توجه کرده‌اند و خودشان را در خانه‌ها قرنطینه کرده و فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می‌آیند که این اقدام بسیار مفید است.

موسی پور درباره مصوبه مرخصی دستگاه‌های اجرایی استان به افراد داری بیماری‌های زمینه‌ای نیز گفت: گروه‌های پرخطر (افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای خاصی هستند) با ارایه گواهی پزشک معتبر به دستگاه مربوطه‌شان می‌توانند از یکسری مزایا همچون دور کاری یا کاهش ساعات کاری و ... برخوردار شوند که امروز این موضوع نیز در ستاد پیشگیری از ابتلای به کرونا به دستگاه‌های اجرایی اعلام و ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)