کد خبر: ۳۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان کرمان را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۶ مورد مثبت ابتلای به کرونا ویروس در کرمان گزارش شده است که آزمایش ۴ مورد از این مبتلایان امروز مثبت اعلام شد و این آمار از نمونه‌های روز شنبه هفته گذشته تاکنون است.

کرونا در استان در حال گردش است/ ۳۵ بیمار تنفسی در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان بستری هستند/تاکنون ۶ مورد مثبت ابتلای به کرونا ویروس در کرمان گزارش شده است / این آمار از نمونه‌های روز شنبه هفته گذشته است

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان کرمان را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۶ مورد مثبت ابتلای به کرونا ویروس در کرمان گزارش شده است که آزمایش ۴ مورد از این مبتلایان امروز مثبت اعلام شد و این آمار از نمونه‌های روز شنبه هفته گذشته تاکنون است.

دکتر مهدی شفیعی گفت: از ابتدای این هفته امکان انجام آزمایشات تشخیص کرونا ویروس در مرکز استان کرمان ایجاد شد و آنچه را که حدس می‌زدیم که کرونا در استان در حال گردش است، صحیح بود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان کرمان را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۶ مورد مثبت ابتلای به کرونا ویروس در کرمان گزارش شده است که آزمایش ۴ مورد از این مبتلایان امروز مثبت اعلام شد و این آمار از نمونه‌های روز شنبه هفته گذشته تاکنون است.

شفیعی روند تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان را رو به افزایش اعلام کرد و گفت: جنوب کشور نیز هم اکنون با این بیماری درگیر شده است، و باتوجه به مراوداتی که میان کرمان و این استان‌ها وجود دارد، گردش این ویروس در استان وجود داشت.

وی دوره ماندگاری ویروس کرونا در محیط بیرون را زیاد دانست، اظهار کرد: این ویروس علی‌رغم انتقال بالایی که دارد اما تقریبا در ۸۰ درصد موارد بدون علامت یا داری علائم خفیف است که همین امر باعث انتشار و شیوع بالای این بیماری در جامعه می شود.

حدود ۳۵ بیمار تنفسی در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان بستری هستند

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره تعداد بیماران بستری شده ناشی از علائم ویروس و آنفلوآنزا و یا کرونا ویروس نیز گفت: در شهر کرمان تعداد بستری شده متغییر است (در شرایط فعلی بیمارانی که اولویت دار و یا اورژانسی نبوده را در بیمارستان بستری نمی‌کنیم) اما در حال حاضر حدود ۳۵ بیمار تنفسی در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان بستری هستند.

شفیعی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان کرمان تاکنون دارای درگیری‌های ریوی کمی بوده اند افزود: این بیماران هم اکنون در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند، ضمن آنکه استان کرمان کمبود کیت و وسایل حفاظت فردی نیز ندارد.

کرونا با کسی شوخی ندارد

وی با بیان اینکه اگر بهداشت فردی را رعایت نکنیم کرونا با کسی شوخی ندارد و بی‌رحمانه در کمین همه است توصیه کرد: کم کردن رفت‌وآمدهای غیرضروری، حفظ فاصله اجتماعی، شستن مکرر دستها با آب و صابونمواردی است که باید توسط افراد در جامعه به شدت رعایت شود ضمن آنکه تاکید می شود اگر کسی کمترین کسالتی در خود مشاهده کرد در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند و اگر علایم هشدار دهنده در افراد از قبیل تب، کوفتگی و خستگی و سرفه های خشک، به صورت قابل توجهی مشاهده شد در آن زمان حتما به اورژانس مراجعه کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز امیدواری از اینکه با گرم شدن هوا، گردش ویروس در طبیعت کاهش پیدا کند، در ادامه در خصوص کمبود مواد ضدعفونی در استان عنوان کرد: مردم با همت اجتماعی توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند اما گندزدایی سطوح و ضدعفونی دستان دو مقوله متفاوت است. برای گندزدایی سطوح ترکیبات حاوی کلر همچون وایتکس بهترین گندزدا هستند ضمن آنکه می توان از ترکیبات الکلی (کمبود آنها در سطح شهر است) برای گندزدایی صفحه کامپیوتر، موبایل و ... استفاده کرد.

شفیعی ادامه داد: برای ضدعفونی دست‌ها باید از موادی حاوی ترکیبات الکلی و همچنین مقداری نرم کننده استفاده کرد که در این راستا باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی و به همت دانشکده دارو سازی، الکل در اختیار داروخانه‌ها قرار داده شد تا آنها نیز در بسته‌بندی‌های کوچک با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار دهند.

اجرای طرح آموزش منزل به منزل

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از طرح وزارت بهداشت در خصوص آموزش های لازم درباره شناخت کرونا و راه های مقابله با این ویروس به مردم در درب منازل خبر داد و عنوان کرد: طرح بزرگی وزارت بهداشت در خصوص آموزش دارد که در این راستا بسته مقابله با ویروس کرونا در حال تهیه است و تا دو روز آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که ما با همه ظرفیت استان در کمپین آموزش و کمپین خودمراقبتی آن را اجرا خواهیم کرد و از مبادی رسمی تاریخ شروع آن را اعلام و شیوه مراجعه به درب منازل نیز حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره سوء استفاده های احتمالی در قابل این طرح نیز افزود: ما از قبل به افرادی که مقرر است درب منزل آنها مراجعه کنیم، تلفنی اطلاع خواهیم داد ضمن آنکه پرسنل ما حتما با کارت شناسایی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به درب منازل مراجعه خواهند کرد لذا مردم اگر کسی درب منزل آنها مراجعه کرد و احساس کردند که متقلب و سوء استفاده‌ کننده است حتما گزارش را به ۱۱۰ یا ۱۱۳ اطلاع دهند.

اعمال محدودیت‌های ترددی برای مسافرین ورودی به استان کرمان

شفیعی از محدود شدن سفرها در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: محدود کردن سفر در سطح کشور اعمال شده اما این قانون، استان به استان و شهر به شهر متفاوت است. باید مدنظر داشت که مبادی ورودی به استان کرمان رصد و از ورود کاروان‌ها سیاحتی، زیارتی و ورزشی از شهرهای آلوده به سطح استان خودداری خواهد شد و خودروهایی که از شهرهای آلوده به استان کرمان وارد خواهند شد، کنترل و بررسی می شود.

وی با اشاره به شیوع پایین کرونا در استان کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش این شیوع اعلام کرد: باتوجه به محدودیت‌های ترددی که برای مسافرین ورودی به استان کرمان در نظر گرفته شده است انتظار می رود افرادی که کار ضروری در کرمان ندارند، به این استان سفر نکنند.

هیچ یک از پرسنل بهداشتی و درمانی استان کرمان به کرونا ویروس مبتلا نشده است

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: باتوجه به تجربیات استان کرمان در آنفلوآنزا و کرونا مرس؛ کادر درمان استان کرمان آموزش‌های حفاظت از خود را به طور کامل دیده‌اند بنابراین هیچ یک از پرسنل بهداشتی و درمانی استان کرمان به کرونا ویروس مبتلا نشده و تنها یک مورد مشکوک داشتیم که جواب آزمایش آن نیز خوشبختانه منفی اعلام شد.

شفیعی با اشاره به ۶ نفر مبتلا به کرونا ویروس در استان کرمان بیان کرد: حال عمومی افراد مبتلا به کرونا در کرمان خوب است و انشالله تا چند روز آینده برخی از آنها از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

حال عمومی افراد مبتلا به کرونا در کرمان خوب است

وی درباره مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس اظهار کرد: اکنون دسترسی به کیت‌ تشخیص کرونا در کشور وجود دارد لذا انتظار می‌رود که تعداد مرگ میر به دلیل ابتلا به بیماری کروناویروس در کشور کاهش یابد گفتنی است که تاکنون آمار مرگ و میر کشور (مبتلایان به کرونا) نسبت به نرم جهان به دلیل عدم دسترسی کافی به کیت‌ها بیشتر بوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هم اکنون در تامین کیت تشخیص کرونا ویروس در کشور مشکلی نداریم افزود: سازمان بهداشت جهانی قول داده است که کیت‌ها را هفتگی در اختیار ایران قرار خواهد داد همچنین مهندسین ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز این نوع کیت ها را تولید کرده و اجازه تولید انبوه به آنها داده شده است.

شفیعی درخصوص تمهیدات استان کرمان در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سطح استان، گفت: اگر تعداد مبتلایان از حد انتظار فراتر برود، بیمارستان‌های پشتیبان بیمارستان افضلی‌پور را مشخص کردیم که فورا آن بیمارستان ها تغییر وضعیت خواهند داد و همچنین بزودی یک بخش جدید در بیمارستان افضلی‌پور به بیماران تنفسی اختصاص خواهیم داد. 

تا آخر هفته مشکل کمبود ماسک برطرف می‌شود

وی درباره اصرار جامعه بر استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک برای جمعیت عمومی توصیه نمی شود و معتقدیم استفاده بی جهت از ماسک سبب ترس بی‌مورد در جامعه می شود و همین امر نیز باعث شده با تقاضای زیاد جهت خرید ماسک روبرو شویم که تعادل عرضه و تقاضا را در این بازار به‌هم زده است. متاسفانه مردم تصور می‌کنند که ماسک در انتقال بیماری کمک کننده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: اکنون کارخانه‌ها در حال تولید ماسک هستند اما اولویت اول ما چرخه درمانی است و از ابتدای این هفته مقداری از تولیدات حساب شده و با نظارت وارد بازار شده است و تا آخر هفته مشکل کمبود ماسک نیز برطرف می‌شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)