کد خبر: ۳۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان گفت: پیشگیری و مبارزه جدی با ویروس کرونا در استان نیازمند جدی گرفتن موضوع توسط مسئولین و مردم است و برگزاری مراسم های عقد و عروسی در برخی از اماکن و نیز آلوده کردن محیط با ماسک و دستکش های استفاده شده نشان از جدی نگرفتن موضوع است که در نهایت خود مردم ضرر می کنند.


استاندار کرمان گفت: پیشگیری و مبارزه جدی با ویروس کرونا در استان نیازمند جدی گرفتن موضوع توسط مسئولین و مردم است و برگزاری مراسم های عقد و عروسی در برخی از اماکن و نیز آلوده کردن محیط با ماسک و دستکش های استفاده شده نشان از جدی نگرفتن موضوع است که در نهایت خود مردم ضرر می کنند.

دکتر محمدجواد فدائی ظهر امروز سه شنبه 13 اسفندماه در ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برگزار گردید افزود: طبق مصوبات جلسات قبلی ستاد ورودی های استان تحت کنترل است که در این خصوص گزارشاتی مبنی بر ورود کاروان های ورزشی تیم های فوتبال مس شهربابک و کرمان به استانداری ارجاع شد و پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان های انار و شهربابک این تیم ها به دلیل حضور در استان های آلوده
برای مسابقات قرنطینه شدند.

وی با اشاره به درخواست باشگاه های ورزشی مس شهربابک و مس نوین کرمان برای قرنطینه کردن ورزشکاران این باشگاه ها در مکان های تحت الحفظ وابسته به خود باشگاه ها اظهار داشت: این موضوع در جلسه امروز ستاد استان مطرح و مقرر شد تیم های مذکور تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و با مسئولیت تمام و کمال مسئولین باشگاه ها در مکان خاص مورد نظر باشگاه به مدت 14 روز قرنطینه شوند و خانواده این عزیزان بدانند این موارد تنها بخاطر مصلحت خود ورزشکاران، خانواده های آنان و جامعه صورت می گیرد.


دکتر فدائی با اشاره به کنترل جدی ورودی های استان تصریح کرد: عزم استان برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان جدی است و از همین جا از مردم می خواهیم در این مسیر با مقامات استان همکاری کنند چرا که در نهایت این موضوع به مصلحت و نفع عموم مردم استان است.

استاندار کرمان با اشاره به گزارشات مردمی درباره برگزاری مراسم های عقد و عروسی در برخی از تالارهای استان گفت: رعایت کردن تمامی مصوبات ستاد و هشدارهای بهداشتی دانشگاه در نهایت به نفع خود مردم است و تا اطلاع ثانوی طبق مصوبات برگزاری هرگونه مراسمی در تالار و سالن های پذیرایی ممنوع است و دفترخانه ها با نظارت اداره کل بازرسی استانداری مسئولند تا از زوجین در خصوص برگزار نکردن مراسم در اماکن رسمی و غیر رسمی تعهد بگیرند.

دکتر فدائی اضافه کرد: مردم می توانند گزارش خود را مبنی بر برگزاری مراسم های عقد و عروسی در اماکن غیرمجاز به نیروی انتظامی بدهند تا با همکاری دستگاه قضایی با این گونه موارد برخورد شود.

وی گفت: برای حل مسأله کمبود ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دیگر اقلام مورد نیاز استان قرار شد سازمان صمت حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی استان را برای تولید این محصولات فعال کند و در نهایت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار اصناف، داروخانه ها و سایر مراکز مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق گزارشات رسیده از سوی شهرداری و محیط زیست، آلوده کردن محیط شهری و کوچه و خیابان ها بوسیله دستمال، ماسک و یا دستکش های آلوده یکی دیگر از معضلاتی است که کارگران شهرداری و حتی افراد جامعه را تحت الشعاع قرار داده است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما در این زمینه آموزش های لازم به مردم داده شود.

دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی خط تماس پاسخگویی شماره 190 از فردا چهارشنبه در استان گفت: فعلاً خدمات رسانی به مبتلایان ویروس کرونا و یا موارد مشکوک در بیمارستان افضلی پور صورت می گیرد ولی در صورت نیاز این خدمات در شهر کرمان از طریق سه بیمارستان امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س) و سید الشهداء و در شهر سیرجان در بیمارستان ولایت(نیروی دریایی) صورت خواهد گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)