کد خبر: ۳۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در گفت و گو با گفتارنو، مطرح کرد:
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: تا کنون مورد فوتی نداشتیم اما کفن و دفن در همان غسال خانه انجام می شود اگر کسی قبری داشته باشد و فاصله دومتری رعایت شود مانعی ندارد در مسجد صاحب الزمان دفن شود. اما به طور کلی شهرداری قطعه جدایی در آرامستان جاده جوپار برای متوفیان بر اثر کرونا ویروس در نظر گرفته است.

گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

چندی پیش عکس هایی در فضای مجازی منتشر شد که مردم دست کش و ماسک های استفاده شده خودشان را در کوچه و خیابان ها رها کرده بودند. با وجود اینکه بارها تذکر داده شده است که این زباله های عفونی ممکن است آلوده به کرونا ویروس باشد و مردم در امحا این اقلام، بهداشتی عمل کنند اما باز هم شاهدیم مردم کرمان به این مهم بی توجه اند.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در گفت و گو با گفتارنو، در خصوص جمع آوری این زباله ها، گفت: دانشگاه علوم پزشکی فقط ناظر است و جمع آوری زباله های عفونی مرتبط با کرونا(دستکش و ماسک ) بر عهده شهرداری است.

حمیدرضا گلزاری تصریح کرد: ما توصیه های پزشکی را به کارکنان شهرداری اعلام و تاکید کردیم که حتما زمان جمع آوری زباله ها از دستکش، روپوش و ماسک استفاده کنند.

او با بیان اینکه ما برای بازدیدهایمان با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: قرار است به داوطلبان بسیجی آموزش دهیم و از آنها کمک بگیریم.

جاده جوپاری محل دفن متوفیان براثر کرونا ویروس در نظر گرفته شد/ اگر فاصله دومتری رعایت شود دفن درمسجد صاحب الزمان بلامانع است

مدیرگروه سلامت محیط، دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به این سوال خبرنگار گفتارنو، مبنی براینکه اگر مورد فوتی داشتیم شیوه کفن و دفن به چه شکل است، گفت: ما به غسال ها آموزش های لازم را داده ایم که اگر مورد فوتی داشتیم بتوانند آن را به صورت بهداشتی کفن و دفن کنند.

گلزاری افزود: متوفی در بیمارستان در کاور مخصوصی گندزدایی می شود و با ماشین ضدعفونی شده به آرامستان منتقل می شود.

او با بیان اینکه متوفی باید در عمق دومتری به خاک سپرده شود، گفت: جنازه اول کفن می شود سپس یک لایه پلاستیک و کاور روی آن پوشیده می شود و به آن پرکلرین می زنیم. وقتی به خاک سپرده شد روی خاک کلر نیم درصد پاشیده می شود و با یک لایه قطور سیمان پوشیده می شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا قطعه ای جدا برای کسانی که در اثر کرونا ویروس فوت می کنند در نظر گرفته شده است یا خیر؟ ابتدا تاکید کرد تا کنون مورد فوتی نداشتیم و سپس ادامه داد: کفن و دفن در همان غسال خانه انجام می شود اگر کسی قبری داشته باشد و فاصله دومتری رعایت شود مانعی ندارد در مسجد صاحب الزمان دفن شود. اما به طور کلی شهرداری قطعه جدایی در آرامستان جاده جوپار برای متوفیان بر اثر کرونا ویروس در نظر گرفته است.

جاده جوپاری محل دفن متوفیان براثر کرونا ویروس در نظر گرفته شد/ اگر فاصله دومتری رعایت شود دفن درمسجد صاحب الزمان بلامانع استجاده جوپاری محل دفن متوفیان براثر کرونا ویروس در نظر گرفته شد/ اگر فاصله دومتری رعایت شود دفن درمسجد صاحب الزمان بلامانع استجاده جوپاری محل دفن متوفیان براثر کرونا ویروس در نظر گرفته شد/ اگر فاصله دومتری رعایت شود دفن درمسجد صاحب الزمان بلامانع است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)