کد خبر: ۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/با وجود کرونا، مراسم روز پدر را چگونه برگزار کنیم؟
علی رغم توصیه یک روانشناس برای برگزاری جشن‌های خانوادگی، یک جامعه شناس معتقد است که در شرایط کنونی برگزاری مراسم روز پدر باید به تعویق بیفتد. امیر سلطانی در گفتگو با گفتار نو ضمن تاکید بر تناقض اقدامات صورت گرفته در مواجهه با بیماری کرونا، می‌گوید: اگر قراراست تا مراسم تشییع و مراسم عروسی انجام نشود، پس باید مراسم روز پدر هم لغو شود.
وقتی مراسم جشن و عزا لغو می شود، باید مراسم روز پدر هم لغو شود!/ جشن خانوادگی بله، هدیه خیر!
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: این روزها تمامی اخبار در حیطه کرونا است و این بیماری همچون علف هرزی سرتاسر زندگی مان را فرا گرفته است. به نحوی که سایر موضوعات مهم زندگی در سایه آن قرار گرفته است .

فردا روز مرد است، اما رفتن به بازاربرای خرید هدیه احتمالاً کارعاقلانه ای نیست. خصوصاً در شرایطی که در دوره پیک این بیماری هستنیم وتوصیه های پزشکی ما را از هر گونه بیرون رفتن غیر ضروری منع می کند.

یک روانشناس با بیان این جمله که «وضعیت بحرانی است و ما باید با بحران کنار آییم» در خصوص نحوه برگزاری مراسم روز مرد به گفتارنو می گوید: من پیشنهاد می کنم جشن های خانوادگی بگیرند؛ یعنی هر کس در خانه خودش و در همان قرنطینه های خانگی که دارند جشن بگیرند.

رزا اعلمی، ادامه می دهد: خانواده ها از همان چیزهایی که در خانه دارند یک کیک و شیرینی درست کنند واین مراسم یاد بود را برگزار کنند.

اعلمی ضمن رد هر گونه تهیه هدیه برای گرامیداشت روز می گوید: لزومی ندارد که روپدر همه بیرون بروند و خرید کنند، بلکه مهم این است که این روز را به بیاد داشته باشیم.

او باری دیگر با تاکید بر خانه ماندن و پرهیز از هر گونه بیرون رفتن غیر ضروری، می گوید: بهتر است خانواده ها خودشان جشن بگیرند و حال و هوای منزلشان را تغییر دهند، به این شکل هم حال خانواده را خوب کرده اند و نشاط را به زندگی برگردانده اند و هم چون بیرون نرفته اند، آسیبی متوجه شان نشده است.

مراسم روز پدر را به تعویق بیندازیم!

علی رغم توصیه این روانشناس مبنی بر برگزاری جشن های خانوادگی، یک جامعه شناس معتقد است که در شرایط کنونی برگزاری این مراسم باید به تعویق بیفتد.

امیر سلطانی در گفت و گو با گفتار نو ضمن تاکید بر تناقض اقدامات صورت گرفته در مواجهه با بیماری کرونا، می گوید: اگر قراراست تا مراسم تشییع و مراسم عروسی انجام نشود، پس باید مراسم روز پدر هم لغو شود.

سلطانی خاطر نشان می کند: ما باید همه چیز را به یک چشم ببینیم تا مردم دچار دوگانگی نشوند.

این جامعه شناس با تاکید بر اهمیت مسائل بهداشتی می گوید:اولویت ما بر مباحث بهداشتی است و با یک بار برگزار نکردن یک آیین، اتفاق خاصی نمی افتد.

سلطانی می افزاید: اگر بخواهیم با برگزاری مراسم روز پدر، ویروس را نشردهیم در واقع داریم به فرهنگمان لطمه می زنیم، در شرایط فعلی اولویت با مباحث بهداشتی است.

آن چه که این جامعه شناس بر آن تاکید دارد جلوگیری از تناقض رفتاری و حفظ بهداشت است چرا که تاکید اصلی در شرایط فعلی به خانه ماندن و جلوگیری از هر نوع بیرون رفتن های غیر ضروری است.

توصیه سلطانی به خانه ماندن و به تعویق انداختن این مراسمات است، چرا که به گفته او افراد برای حفظ سلامت امکان رفتن به منازل پدری و برگزاری مراسم روز پدر را ندارند.همچنین برخی از افراد امکانات اولیه برای برگزاری جشن های کوچک خانگی را نیزندارند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)