کد خبر: ۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد
سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد.

 سردار حسن عراقی زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیروهای مسلح درباره بحران کنونی ویروس کرونا گفت: مسئول کنترل ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است از همین رو ستاد ملی برای مقابله با این ویروس به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پایه اساسی هر طرح بزرگ ملی در کشور بوده است تاکید کرد: در سال های گذشته برای ریشه کن کردن فلج اطفال و واکسیناسیون سرخک و سرخجه با وزرات بهداشت همکاری داشتیم و در بحران های زیادی همچون سیل و زلزله در کنار مردم و مسئولین به خدمت رسانی پرداختیم به همین جهت طبیعی است که نیروهای مسلح برای عبور از بحران کنونی یعنی ویروس کرونا در کنار وزارت بهداشت با تمام توان خواهد بود.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیروهای مسلح افزود: استراتژی ما استفاده از تمام بنیه خود برای کمک به بخش های دولتی و کشوری است از همین رو قرارگاهی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است که مشابه این قرارگاه ستادهایی نیز در تمامی قوا تشکیل شده است.

سردار عراقی زاده در ادامه با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح برای مهار کرونا اظهارداشت: نیروهای مسلح در دو بخش بهداشت _ پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند که در بخش نخست باید سفرهای بین استانی و درون شهری به حداقل برسد و نیروهای مسلح در ترددها کمک می‌کنند و در ضدعفونی های محیطی و مراکز تجمع اقدامات خوبی انجام داده ایم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تصمیم این که شهر قم به عنوان اولین شهر آغاز شناسایی بیماران کرونا، باید قرنطینه می شد یا نه، تصمیمی است که توسط وزارت بهداشت و درمان گرفته شد. مستندات وزارت بهداشت هم شواهد علمی است یعنی آنها معتقدند که براساس شواهد علمی که امروزه در دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی مطرح می شود، قرنطینه سنگین و شدید نمی تواند در درازمدت کارآمد باشد به دلیل این که آنقدر راه های فرعی برای شهرها وجود دارد که ناخودآگاه بعد از مدتی فشار، آن قرنطینه شکست خواهد خورد و این مساله منجر به شعله وری بیشتر بیماری خواهد شد بنابر این قرنطینه مطلق امروز هیچ جایی در دنیا توصیه نمی شود و وزارت بهداشت هم این مساله را صلاح ندانسته واین تصمیم درستی است اما کم کردن ترددها و این که مردم خودشان در خانه از خودشان محافظت کنند و حتی المقدور در تجمع ها شرکت نکنند و سفرهای بی مورد انجام ندهند، تصمیم درستی است و مجموعه پلیس و نیروی انتظامی در جاده ها در کنار وزارت بهداشت و اورژانس کشور درحال کمک به این مساله هستند که این ترددها به حداقل برسد.

وی در باره کیت های آزمایش کرونا گفت: این ویروس یک ویروس جدید است بنابراین کیتی که باید برای تشخیص این ویروس وجود داشته باشد از قبل وجود نداشته است چون نمونه اولیه این ویروس در کشور وجود نداشته است، بنابر این تصور این که این کیت از قبل باید در کشور وجود می داشت اصلا در هیچ کجای دنیا مفروض نیست. اما به محض این که نمونه های مثبت این ویروس در کشور پیدا شد آزمایشگاه های متعددی از جمله وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح شروع به کار بر روی این مساله کردند و خیلی سریع کمتر از یک هفته توانستند این کیت را به خط تولید برسانند ولی از آنجایی که نیاز کشور به این کیت زیاد است تولیدات داخلی هنوز به طور کامل پاسخگوی نیاز ما نیست بنابر این درکنار کیت هایی که هنوز نیاز داریم از مراجع قانونی از جمله سازمان بهداشت جهانی وارد کنیم، بخش عمده ای از آن را خودمان تولید می کنیم امروز بیش از 50 آزمایشگاه در کشور وجود دارد که به تشخیص این ویروس مبادرت می کنند و این کار بزرگی است که صورت گرفته است.

سردار عراقی زاده افزود: بخشی از خدمات نیروهای مسلح در بخش پیشگیری و کاهش حجم ویروس در کشور از طریق سمپاشی ها انجام می شود بخش بسیار مهم دیگر نیز بخش درمان است. در نیروهای مسلح بیمارستان های متعددی داریم که در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در کل کشور پراکنده هستند. ما تصمیم گرفتیم که بیش از 70 درصد ظرفیت بیمارستان های خودمان را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهیم. از سوی دیگر بیمارانی که مداوا می شوند نمی‌توانند مستقیم به خانه برگردند و نیاز به سپری کردن دوران نقاهت دارند که در این بخش مجموعه نیروهای مسلح 10 هزار تخت نقاهتگاهی را برای کل کشور فعال خواهد کرد. بخش دیگری از خدمات نیروهای مسلح، تولیدات وزارت دفاع است که شامل واکسن، تولید ماسک، لباس های حفاظتی برای کادر درمانی بیمارستان ها، مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده است.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت های نیروهای مسلح مبارزه با سوداگرانی است که با احتکار در صدد کسب منافع نامشروع خود هستند که یگان های اطلاعاتی نیروهای مسلح در این بخش خیلی فعال بودند و توانستند انبارهای زیادی از محتکران را کشف و مواد مورد نیاز مردم را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند که در بین ملت توزیع شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مقابله با تهدیدات فضای مجازی نیز گفت: شایعه سازی و خبرسازی های دروغی که عمدتا توسط دشمنان ما از خارج از کشور از جمله آمریکا و دست نشاندگان آنها علیه فضای اعتماد عمومی صورت می گیرد، از طریق پلیس فتا پیگیری می شود که در مجموع نیروهای مسلح در این بخش برای کنترل امنیت روانی جامعه اقدامات لازم را انجام می دهند.


سردار عراقی زاده افزود: در کشور ما همه مسائل بسیار شفاف است. تمامی آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا و سایر اطلاعات مربوط از طریق وزارت بهداشت و شخص وزیر یا سخنگوی این وزارتخانه اعلام می شود. در روزهای اخیر نیز یک گروه سیزده نفره از متخصصان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ایران سفر کردند. این گروه با بررسی اقدامات صورت گرفته در کشور، تمهیدات انجام شده را تحسین کردند و آمارهای ما درخصوص این اتفاق را با راستی آزمایی تایید کردند. طبیعی است که دشمنان قصد دارند از هر حربه ای برای تضعیف جمهوری اسلامی استفاده کنند تا به اهداف خودشان برسند. اما ما مطمئن هستیم که این خبرسازی ها و شایعه پراکنی ها مستند نیست و آماری که مراجع ذیربط در کشور اعلام می کنند درست و واقعی است.

وی همچنین درباره ادعای شبکه های خارجی مبنی بر تاخیر ایران در اعلام اخبار مربوط به مبتلایان به کرونا به علت مصادف شدن آن با مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات مجلس گفت: ما معتقدیم این موضوع یکی از محورهایی است که دشمن قصد استفاده تبلیغاتی از آن را دارد و این مساله کذب محض است. دو روز مانده به انتخابات زمانی که آزمایش کرونای دو نفر در ایران مثبت اعلام شد موضوع به وزیر بهداشت منعکس و از طریق رسانه های عمومی اعلام شد در صورتی که اگر بحث انتخابات مطرح بود و قصد پنهانکاری در این زمینه داشتیم، اعلام عمومی دو روز قبل از انتخابات زمان مناسبی نبود. بنابراین در این خصوص واقعاً هیچ شبهه ای وجود ندارد و همان زمانی که نتایج آزمایشات مشخص و قطعی شد، مسئولین وزارت بهداشت ایران آن را اعلام کردند.

مسئول مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا هم اشاره و تصریح کرد: در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آنها قضاوت کرد. همه ما می دانیم که امریکا در برخی کشورها آزمایشگاههایی دارد که درباره انواع ویروس ها آزمایش های بیولوژیک و مهندسی ژنتیک انجام می دهد. قبلاً هم سابقه داشته که آمریکا از این ویروسها به عنوان سلاح استفاده کرده باشد و از آنجا که این ویروس، ویروسی جدید است ممکن است در همین آزمایشگاهها ایجاد شده باشد البته هنوز بطور قطعی نمی توان گفت اما به عنوان یک احتمال می تواند مطرح باشد. این احتمال را بررسی و اگر به نتیجه قطعی برسیم اعلام خواهیم کرد.

سردار عراقی زاده با اشاره به تناقضات رفتاری آمریکا در اعمال فشار حداکثری علیه ایران و همزمان اعلام آمادگی برای کمک به ایران برای مهار شیوع ویروس کرونا گفت: واقعیت این است که آمریکا از تمام ظرفیت ها و امکانات و نیز ایادی خودش در دیگر کشورها استفاده کرده و تحریمی سخت و دشوار را ضد مردم ایران طراحی و اجرا کرده است. روز به روز هم در حال تشدید فشار بر ایران است بگونه ای که به کشورهای دوست ایران هم فشار می آورد که هرگونه کانال ارتباطی با کشورمان را قطع کند. در زمینه مبادلات پولی و بانکی سخت ترین تحریم ها را علیه ما وضع و اجرا کرده تا حتی برای واردات برخی داروها که به ظاهر اعلام می کند این بخش را تحریم نکرده است، اما به علت تحریم های بانکی ما نمی توانیم با پرداخت هزینه ها، برای واردات دارو اقدام کنیم. بنابراین علیرغم شعارهایی که می دهند، واقعیت چیز دیگری است. آمریکا قصد فریب مردم دنیا را دارد هر چند اکثر مردم به این نیت شوم آمریکا پی برده اند و شعارهای دولت آمریکا را باور نمی کنند. ما نیز بر این باوریم که با وجود این تحریم‌های سنگین ما می‌توانیم با اتکا به مردم و توان داخلی و امکانات خودمان روی پای خود بایستیم کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)