کد خبر: ۳۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:
مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش شیوع این ویروس در جنوب استان کرمان عنوان کرد:از ۴۰ مورد مثبت فقط ۶ مورد آن متعلق به حوزه دانشگاه رفسنجان و یک مورد در دانشگاه بم و مابقی متعلق به کرمان است و با توجه به افزایش این اپیدمی در سطح استان و استقرار این اپیدمی در استان کرمان، پیش بینی می شود طی دو روز آینده احتمالا از جنوب استان کرمان و شهرستان سیرجان نیز مورد مثبتی داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان را اعلام کرد.

دکتر "مهدی شفیعی" عصر امروز سه شنبه ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب قطعی ۴ مورد در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان به ۴۰ نفر رسید.

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح گروه سنی این افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: حجم نمونه هایی که در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به دستمان رسیده، بسیار زیاد بوده که در این راستا مجبور شدیم طی دو نوبت آزمایش ها را انجام داده تا بتوانیم جواب ها را زودتر اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: از ۴ مورد مثبت جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد آقا با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و یک مورد خانم در گروه سالمندان با حدود ۷۰ سال سن را داشته ایم.

شفیعی درباره پراکندگی این مبتلایان در سطح استان کرمان نیز گفت: یک مورد مربوط به شهرستان رفسنجان و بقیه موارد (۳ مورد) مربوط به بیمارستان های زیر مجموعه شهرستان کرمان بوده است.

حال عمومی بیماران مبتلایان به ویروس کرونا نسبتا خوب است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی قطعی جدیدی نداشته ایم افزود: حال عمومی بیماران مبتلایان به ویروس کرونا نسبتا خوب است و یک مورد نیز در بخش ICU قرار دارد که حال این فرد نسبت به روزهای گذشته چندان تغییری نکرده و وضعیتش مثل گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه با رصد موارد مثبت اعلام شده در استان کرمان در این هفته، دیگر رد و پای سفرها در این موارد جدید دیده نمی شود، افزود: رصد افراد مبتلا به ویروس کرونا نشان می دهد دیگر ویروس کرونا در استان کرمان به شکل بومی شده و این اپیدمی در استان کرمان استقرار پیدا کرده است.

شفیعی درباره اولویت بندی افراد جهت مراجعه به بیمارستان های استان نیز گفت: انتظار می رود مردم مواردی همچون احساس کسالت، کوفتگی، سردرد، تنگی نفس، بدن درد و سرفه بدون تب را جدی گرفته و حداقل فاصله با افراد خانواده داشته باشند و در صورت تشدید این علائم، به نزدیکترین پزشک مراجعه کنند.

اجرای طرح بیماریابی از این هفته در استان کرمان

وی با بیان این مطلب که ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی درمان می‌شوند، تصریح کرد: از این هفته سعی داریم بحث بیماریابی را به صورت جدی دنبال کنیم تا بتوانیم از ازدحام بی مورد مردم در بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم زیرا باعث افزایش کار کادر درمانی و بهداشتی و در نتیجه خستگی کادر درمانی خواهد شد ضمن آنکه محیط بیمارستان‌ها بسیار آلوده بوده و احتمال بیمار شدن افراد سالم را نیز افزایش خواهد داد.

مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش شیوع این ویروس در جنوب استان کرمان عنوان کرد: تاکنون از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان مورد مثبت اعلام نشده، اما طبق گزارشات همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در جنوب استان کرمان افزایش موارد بیماری تنفسی زیاد شده و قطعا این ویروس در جنوب استان در گردش است.

طی دو روز آینده احتمالا از جنوب استان کرمان و شهرستان سیرجان مورد مثبتی داشته باشیم

وی ادامه داد: از ۴۰ مورد مثبت فقط ۶ مورد آن متعلق به حوزه دانشگاه رفسنجان و یک مورد در دانشگاه بم و مابقی متعلق به کرمان است و با توجه به افزایش این اپیدمی در سطح استان و استقرار این اپیدمی در استان کرمان، پیش بینی می شود طی دو روز آینده احتمالا از جنوب استان کرمان و شهرستان سیرجان نیز مورد مثبتی داشته باشیم.

شفیعی درباره پراکندگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح شهر کرمان نیز گفت: با توجه به گزارشات گرفته شده از افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهر کرمان، از تمامی مناطق شهری کرمان حتی حاشیه‌ شهر مواد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا داشته ایم و حتی بیماران غیربومی نیز در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که دو مورد از این مسافران بهبود یافته و به نقاهتگاه منتقل خواهند شد ضمن آنکه تاکید می شود تا اطمینان کامل از سلامتی افراد، اجازه سفر به این افراد را نخواهیم داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت زندان های استان در بحث شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ارتباط خوبی با حوزه درمان زندان کرمان داریم ضمن آنکه برنامه‌های گندزدایی و مراقبت از بیماران را از قبل از آغاز این اپیدمی در سطح کشور انجام داده بودیم و با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، ملاقات‌ها را در زندان ها محدود کرده و روزانه اطلاعات سلامت زندانیان را از حوزه درمان اداره کل زندان ها دریافت می کنیم و تاکنون مورد مشکوکی در زندان‌ها نداشته‌ایم.

مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره آخرین وضعیت پراکندگی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان بیان کرد: از ۴۰ مورد بیماری که تاکنون جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده، ۷ مورد خانم و مابقی آنها آقا، ضمن آنکه میانگین سنی این افراد در حدود ۶۵ سال است. همچنین یک نفر در شهرستان ارزوئیه، یک نفر در شهرستان بم، یک نفر در شهربابک، ۷ مورد در رفسنجان و مابقی در کرمان هستند.

افزایش اپیدمی ویروس کرونا در سطح استان کرمان

وی ادامه داد: بیشتر بیماران در بیمارستان افضلی‌پور و سپس در بیمارستان پیامبراعظم شهر کرمان بستری هستند و چون سایر بیمارستان نمونه‌گیری می‌کنند، با توجه به افزایش این اپیدمی در سطح استان کرمان پیش بینی می کنیم در روزهای آتی بیمارستان های بیشتری در سطح استان درگیر این موضوع شوند.

شفیعی به موضوع ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی استان کرمان اشاره و بیان کرد: ما به ایزوله خانگی مطمئن نیستیم و پیش بینی می کنیم شاید افراد به درستی نتوانند در خانه بحث ایزوله را به خوبی انجام دهند لذا نقاهتگاهایی تعریف کردیم تا بیماران در این نقاهتگاه‌ها مورد مراقبت تا سلامتی کامل پیدا کنند، قرار گیرند که در این راستا ما هتل کرمان را برای نقاهتگاه تعیین کرده و از دیروز به صورت کامل این هتل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفته است و فعلا تعداد تخت‌ها این هتل کافی است و در صورتی که ۵۰ درصد تخت‌های این هتل پر شود، مکان دوم نقاهتگاهی استان را آماده خواهیم کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره تامین ماسک در استان نیز تصریح کرد: مصوبات خوبی قرارگاه استانی مقابله با کرونا ویروس داشته است که در این راستا استان به دنبال این است که نیاز ماسک خود را از داخل استان تولید و تامین کنیم و منتظر واردات از استان‌های دیگر نباشیم.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه شاهد هستیم که ازدحام هایی را بی مورد خود مردم ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: درباره مکان‌هایی که ما می‌توانستیم تعطیل یا تمهیداتی برای کاهش رفت و آمد آنها داشتیم، تصمیماتی خوبی را در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کرده‌ایم، همچنین مقرر شد که مکان های پر ازدحام شهری نیز توسط شهرداری با همکاری نیروهای انتظامی و نظامی گندزدایی شوند لذا شهر منطقه‌بندی‌ خواهد شد و گندزدایی مکان های حساس دو تا سه مرتبه در روز انجام می شود ضمن آنکه برای گندزدایی نیز از ترکیبات کلر استفاده خواهیم کرد.

شفیعی با اشاره به تعداد افراد بهبود یافته در سطح استان کرمان نیز گفت: تا روز گذشته، ۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اما از دیروز تا کنون حدود ۵ یا ۶ نفر امکان ترخیص دارند که تعدادی از آنها مسافرین هستند و مابقی این ۶ نفر کرمانی هستند و برای آنکه خانواده این افراد به این ویروس مبتلا نشوند مدتی باید در نقاهتگاه ساکن شوند و از امروز که این نقاهتگاه راه اندازی خواهد شد، این ۶ نفر را به نقاهتگاه منتقل خواهیم کرد.

آزمایش تشخیص کرونا رایگان است

مدیرگروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره هزینه انجام تست های تشخیصی کرونا نیز اظهار کرد: آزمایش تشخیص کرونا که پس از سی‌تی‌اسکن و ... انجام می‌شود، و به عنوان آزمایش نهایی مطرح است تنها در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت رایگان انجام می گیرد و در هیچ یک از آزمایشگاه‌های طبی شهر این آزمایش صورت نمی پذیرد.

وی در خصوص انتشار فوت دکتر علوی متخصص کودکان به دلیل بیماری کرونا اظهار کرد: دکتر علوی به هیچ عنوان به این بیماری مبتلا نشده است و ایشان هیچ مشکلی ندارند و در سلامت کامل هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره بیمارستان های تعیین شده در کرمان برای درمان بیماران کرونایی گفت: بیمارستان افضلی‌پور سایر بیماران بخش های دیگر خود را به بیمارستان‌های شهر منتقل کرده و همه تخت‌های خود را خالی کرده که اکنون حدود 250 تخت در بیمارستان افضلی‌پور فعال شده و آماده پذیرش از بیماران احتمالی کرونا است که تاکنون خوشبختانه همه تخت‌های آن استفاده نشده و خالی هستند، ضمن آنکه بیمارستان های به عنوان مراجع پشتیبان بیمارستا افضلی پور در نظر گرفته‌ایم اما چون نقاهتگاه تعریف کرده‌ایم کمبودی در این خصوص نداریم ولی سعی داریم ظرفیت ICU های همه بیمارستان‌ها کرمان را برای بیماران تنفسی حاد در صورت زیاد شدن این بیماران خالی نگهداریم.

شفیعی در پایان با بیان این مطلب که مردم از خواهش داریم از حضور در ازدحام ها و مکان های شلوغ جدا خودداری کنند خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون همه تمهیدات بهداشتی انجام می‌دهد لذا مردم با اطمینان خاطر می‌توانند خون اهدا کنند و از مردم می‌خواهیم که به این سنت حسنه توجه داشته باشند تا با کمبود خون در استان مواجه نشویم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از بارش باران در مناطقی از کرمان

دستگیری سارق احشام با کشف 70 رأس دام سرقتی در بردسیر

آخرین وضعیت مجروحان انفجار تروریستی کرمان؛ یک کودک همچنان بستری است

پُرمصرف‌ترین آنتی بیوتیک ها در کشور کدامند؟ / مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید بدن را از بین می‌برند

احداث باند دوم ایست بازرسی مرصاد کرمان برای کاهش معطلی مردم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از سه‌شنبه؛ مدارس موظف به سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان هستند

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)