کد خبر: ۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا:
دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

مهرزاد حمیدی در سومین گردهمایی شورای معاونین با مدیران کل استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیران کل استان‌ها در خصوص کمک به آموزش و پرورش در مدیریت بحران پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد، فعال است و به همت همکاران استانی، به طور روزانه گزارش‌هایی را که از استان‌ها دریافت می‌شود، به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می‌رساند و بازخورد این گزارش‌ها نیز به استان‌ها ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: همت و تلاش همکاران استانی باعث ایجاد جریان مستمر آموزش در کشور شده و در اعضای جامعه این حس را به وجود آورده‌ایم که آموزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات وارد این مساله شده است و این قابل تقدیر است.

حمیدی درباره اقدامات انجام شده در مورد ویروس کرونا، گفت: در جلسات قبل، دستورالعمل نقش‌های کمیته‌های ستادی، استانی و منطقه‌ای را در مرحله ستاد مشخص کردیم و هم‌اکنون منتظر پیشنهادهای مدیران ستادی استان در خصوص اعلام نظر در مورد نقش و وظایف مشاوران، معلمان پرورشی، معاونان، مدیران، معلمان و کادر اجرایی در راستای دورکاری آنها در دوران تعطیلات ناشی از شیوع کرونا هستیم.

حمیدی با اشاره به دغدغه مدیران کل استان‌ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: لازم است مسئولان استان دقت کنند که مدارس ضدعفونی شده و به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نشود تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری در روز شنبه

وی درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم، اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

حمیدی تأکید کرد: سیستم مشاوره به دانش‌آموزان در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با این ویروس، در اکثر استان‌ها فعال شده و انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز این سیستم را فعال کرده و به خانواده‌ها در مورد مهارت ماندگاری در خانه و چگونگی برخورد با فرزندان و حفظ آرامش خانواده مشاوره دهند.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها برنامه‌هایی را با صداوسیما هماهنگ کرده‌ایم و قرار است با همکاری ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی از طریق ضبط برنامه‌های متنوع و آموزشی برای دانش‌آموزان در شبکه ۲ سیما به آموزش و الگوپردازی برای خانواده‌ها بپردازند.

حمیدی تأکید کرد: والدین باید دقت کنند که حضور مداوم دانش‌آموزان در خانه و عدم تحرک آنها، مسأله‌ای است که باید جدی گرفته شود تا مبادا فرزندانمان برای رهایی از یک بیماری، درگیر عارضه چاقی و یا اضافه وزن شوند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)