کد خبر: ۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از غربالگری بیش از ۲۸ هزار نفر، در ورودی محورهای مواصلاتی این استان توسط نیروهای داوطلب آموزش‌دیده این جمعیت خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از غربالگری بیش از ۲۸ هزار نفر، در ورودی محورهای مواصلاتی این استان توسط نیروهای داوطلب آموزش‌دیده این جمعیت خبر داد.

رضا فلاح افزود: نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان کرمان طی ۱۱ روز گذشته بیش از ۲۸ هزار نفر از مسافران و سرنشینان خودروهای وارد شده به استان کرمان را غربالگری کردند.

وی با اشاره به اقدامات این جمعیت از زمان شیوع کووید ۱۹ در استان کرمان اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در استان؛ شعب هلال‌احمر شهرستان‌های انار، راور، سیرجان، رودبارجنوب، ریگان، منوجان، فهرج، ارزوئیه، کوهبنان و راین با اخذ وسایل بهداشتی و محافظتی از دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در ورودی‌های شهرستان‌های مذکور اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری ویروس کرونا از ۱۲ اسفند ماه جاری توسط نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر در ورودی‌های استان کرمان اجرا شده است، افزود: در کمپ‌های پایش تب‌سنجی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بروشور آموزشی توزیع و حدود ۵۰۰ نفر آموزش‌های مهم را به صورت چهره به چهره دریافت کردند.

فلاح با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در طرح غربالگری و آموزشی به صورت مستقیم با عموم مردم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: انتشار انواع اینفوگرافیک، پوستر و فیلم‌های آموزشی در سایت، کانال و صفحه اینستاگرام جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از دیگر فعالیت‌های این جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: اعضای جوانان تیم سحر جمعیت هلال‌احمر نیز در مبادی ورودی شهرستان‌های مذکور با ارائه توصیه‌های حمایت روانی به صورت چهره به چهره و با توزیع بروشور بر کاهش و کنترل استرس و هیجانات روحی و روانی مردم می‌کوشند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان کرمان با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت در معابر عمومی از طریق امکانات صوتی هشدارها و اطلاعیه‌ها در خصوص قرنطینه خانگی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هرگونه اسکان مسافران نوروزی در استان کرمان ممنوع اعلام شده است گفت: شعب جمعیت هلال‌احمر نیز از برپایی هرگونه چادر به این منظور و یا اسکان مسافران در مهمانسراها یا مجتمع‌های دانش‌آموزی خودداری می‌کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)