کد خبر: ۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقساط وام‌ قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون هیچ قید و شرطی به مدت سه ماه به تعویق بیفتد، باز هم بانک‌ها نسبت به دریافت اقساط این قبیل وام‌ها اقدام کرده یا از حساب اشخاص برداشت کرده‌اند که ابراز بی‌اطلاعی یا عدم دریافت ابلاغیه در این رابطه بهانه شعب شده است.

با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقساط وام‌ قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون هیچ قید و شرطی به مدت سه ماه به تعویق بیفتد، باز هم بانک‌ها نسبت به دریافت اقساط این قبیل وام‌ها اقدام کرده یا از حساب اشخاص برداشت کرده‌اند که ابراز بی‌اطلاعی یا عدم دریافت ابلاغیه در این رابطه بهانه شعب شده است.

چندی پیش با تشکیل شورای پول و اعتبار و پیشنهادات بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها و همچنین اشخاصی که در جریان شیوع ویروس کرونا کسب درآمد و اشتغال آنها آسیب دیده است، مصوب شد که اقساط وام‌ها تحت شرایطی به مدت سه ماه به تعویق بیفتد.

از جمله تصمیم‌های گرفته شده این بود که اقساط وام قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق بیفتد و بانک‌ها موظف به اجرای آن باشند.

بر این اساس، کلیه اشخاص اعم از افراد با درآمد ثابت یا کسانی که درآمد ثابتی ندارند می‌توانند به مدت سه ماه، یعنی از اسفند تا پایان اردیبهشت اقساط خود را پرداخت نکنند و به پایان دوره موکول شود.

اما آنچه اکنون و در روزهای پایان اسفند اتفاق افتاده این است که با وجود مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها نسبت به دریافت اقساط قرض‌الحسنه اقدام کردند؛ به طوری که یا از حساب اشخاص این اقساط برداشت شده یا با ارسال پیامک به مشتریان خواهان واریز قسط شدند. پرس و جو از شعب از این حکایت دارد که ظاهرا ابلاغی در این رابطه به آنها نشده و تا این موضوع صورت نگیرد، اقساط را دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که مصوبه شورای پول و اعتبار برای به تعویق انداختن اقساط برای تمامی روزهای ماه اسفند بوده و اینگونه نیست که اگر قسطی مربوط به روزهای ابتدایی این ماه و قبل از مصوبه باشد را شامل نشود.

اما دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار مربوط به صاحبان کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متضرر و دچار مشکلات مالی شده بودند را در برمی‌گیرد که مجموعه‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

طبق بخشنامه‌ بانک مرکزی ۱۰ گروه کسب و کاری که شامل به تعویق انداختن تسهیلات می‌شوند عبارتند از مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی.

بانک مرکزی تاکید کرده بود که تمامی واحدهای بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف به اجرای سریع این مصوبه هستند و باید بر اجرای آن نظارت دقیق شود. از این رو انتظار می‌رود مجموعه نظارتی بانک مرکزی بر بانک‌ها موضوع دریافت اقساط وام‌ها به ویژه وام قرض‌الحسنه را حل و فصل کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)