کد خبر: ۳۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس انجمن موسیقی استان کرمان از سهم این انجمن هنری برای همراهی، تدارک و اجرای برنامه‌های ویژه هنرمندان موسیقی استان به منظور آگاهی‌بخشی و مشارکت در مبارزه و مهار ویروس کرونا خبر داد.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمان از سهم این انجمن هنری برای همراهی، تدارک و اجرای برنامه‌های ویژه هنرمندان موسیقی استان به منظور آگاهی‌بخشی و مشارکت در مبارزه و مهار ویروس کرونا خبر داد.

سورج یاسایی افزود: با اعلام وجود چند بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اولین روزهای اسفندماه و به تبع آن تعطیلی همه کنسرت‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی استان کرمان نیز ابتدا کلاس‌های جمعی و به تدریج همه کلاس‌ها را تعطیل کردند.

وی بیان کرد: تعدادی از مدرسین موسیقی نیز کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کردند، البته با توجه به وضعیت اینترنت و ناآشنایی هنرجویان نوجوان این امکان برای همه هنرجویان مقدور نیست.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمان تصریح کرد: امروز نزدیک به یک ماه است که کلاس‌های موسیقی تعطیل شده‌اند و به دلیل پرهیز از شیوع بیشتر بیماری، تمام فعالیت‌های هنری عملاً تعطیل شده‌اند.

وی با اشاره به خانه‌نشینی اغلب شهروندان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: ما در انجمن موسیقی استان کرمان تصمیم گرفتیم در شرایط موجود، جشنواره‌ای را طراحی و اجرا کنیم که حداقل بخشی از زمان و ذهن اهالی موسیقی را به خود مشغول کند.

یاسایی به جشنواره نوازندگی و خوانندگی با کمک شهرداری کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که در حال اجرا است اشاره کرد و ادامه داد: در این جشنواره که در فضای مجازی طراحی شده است، هنرمندان و هنرجویان آثار تصویری خود را که بدون امکانات حرفه‌ای ضبط شده است برای ما ارسال می‌کنند. آثار در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند و در طول یک هفته مخاطبین اثر مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: در واقع در این جشنواره، هدف ما استفاده از موسیقی برای قابل تحمل‌تر کردن این روزهاست. اینکه بتوانیم درکنار هم بنوازیم، بخوانیم و همزمان با رعایت نکات بهداشتیِ توصیه شده و پیوستن به کمپین # درخانه می‌مانیم علیرغم فاصله‌ای که بینمان وجود آمده، احساس کنیم که تنها نیستیم.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمان گفت: در طرح دیگری انجمن موسیقی استان کرمان همزمان با همراهی چالش #با-هم-بخوانیم به کاربران فضای مجازی پیشنهاد می‌کند با اجرای تصنیف سپیده ساخته استاد محمدرضا لطفی در چالشِ #با-من-بخوان که قرار است هرشب راس ساعت ۹ روی تراس منازل اتفاق بیفتد، و تهیه ویدیو از این اجراها، آنها را برای ما ارسال نمایند، این ویدیوها نیز در جشنواره فضای مجازی ما شرکت داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره قضاوت با مردم است افزود: انتخاب برتر لزوماً به لحاظ فنی و تخصصی ممکن است بهترین اثر نباشد، اما آنچه اهمیت دارد حضور همه علاقمندان با هر سطح نوازندگی یا خوانندگی است.

یاسایی تصریح کرد: هنرمندان به ویژه هنرمندان موسیقی در این روزهایی که همه درگیر بحران کرونا هستند، سهم خود را تا اندازه ممکن برای قطع زنجیره ویروس انجام می‌دهند و امیدواریم بتوانیم با هم و درکنار هم این روزهای سخت را سپری کنیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)