کد خبر: ۳۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از خانه‌نشینی بیش از ۹۰ درصد فعالان و کارکنان صنعت گردشگری این استان خبر داد و گفت: شیوع این ویروس در ایام نوروز و فصل پرمخاطب گردشگری، ضررهای جبران‌ناپذیری به فعالان این صنعت وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از خانه‌نشینی بیش از ۹۰ درصد فعالان و کارکنان صنعت گردشگری این استان خبر داد و گفت: شیوع این ویروس در ایام نوروز و فصل پرمخاطب گردشگری، ضررهای جبران‌ناپذیری به فعالان این صنعت وارد کرده است.

فریدون فعالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان، افزود: تصمیم داشتیم در ایام نوروز ۱۳۹۹ میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشیم، بطوریکه ستاد خدمات سفر این استان از آذرماه سال جاری به ریاست استاندار کرمان تشکیل و کمیته‌های آن نیز ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یه عنوان مهمان ناخوانده موجب شد تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده با چالش روبرو شود، افزود: بعد از تشکیل ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در کنار دولت و مردم قرار گرفتیم و فعالان صنعت گردشگری استان کرمان نیز مانند همیشه پای کار آمدند و در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا فعالیت‌های پیشگیرانه را اجرایی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، همه مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم یا تجمع در تاسیسات گردشگری شدند، تصریح کرد: در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مصوبات خوبی نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شد.

فعالی با اشاره به اینکه در ابتدای کار برگزاری تورها و بازدیدهای گروهی گردشگری در استان کرمان ممنوع شد، بیان کرد: با گذشت زمان مصوبات محکم‌تر شد تا جایی که امروز اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین موزه‌ها نیز در این استان تعطیل هستند و اجازه بازدید از این اماکن داده نمی‌شود.

وی افزود: هر سال در ایام نوروز از هموطنان برای حضور در کرمان و گذراندن تعطیلات نوروزی دعوت می‌کردیم اما امسال باید به‌گونه‌ای دیگر رفتار کنیم که قطعا این نیز در راستای منافع عموم مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان در شرایط فعلی تحت هیچ شرایطی پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود و مراکز اقامتی استان مسافر پذیرش نمی‌کنند.

فعالی با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری محور توسعه بسیاری از کشورهای دنیا و یک صنعت پاک است، گفت: کرمان بیشترین آثار تاریخی ثبت جهانی را در سطح کشور دارد که هر یک از این آثار می‌تواند یک منطقه را متحول کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری دنیا را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است، تصریح کرد: اما متاسفانه بیشترین صدمه اقتصادی را صنعت گردشگری ایران متحمل شده زیرا شیوع این ویروس در فصل پرمخاطب گردشگری قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری بیشتر از سایر صنایع است، خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی برای حمایت از فعالان گردشگری در استان کرمان برگزار و تدابیر خوبی نیز اتخاذ شده است.

فعالی با بیان اینکه بسیاری از فعالان گردشگری استان کرمان متضرر و کارکنان آنها بیکار شده اند، تصریح کرد: بحران در صنعت گردشگری با سایر مشاغل و صنایع بسیار متفاوت است و در این صنعت وقتی فرصتی از دست می‌رود جبران آن تقریبا غیرممکن است.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مصوب شد که تمام ورودی‌های استان کرمان کنترل شود، افزود: در حال حاضر ۱۵ ورودی استان کرمان در نقاط مختلف تحت کنترل و نظارت هستند و محدودیت‌هایی برای ورود مسافران و افراد غیربومی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمان از راه‌اندازی پست‌های قرنطینه در ورودی‌های این استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس خودروهای دارای پلاک غیربومی مورد رصد قرار می‌گیرند و در صورتیکه فرد یا افراد مشکوک به ویروس کرونا مشاهده شوند با هزینه شخصی خودشان قرنطینه می‌شوند.

فعالی با اشاره به اینکه تاکنون دو هتل از هتل‌های استان کرمان به نام هتل کرمان و هتل آسمان آبی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در این مراکز اقامتی بیماران بهبودیافته کرونایی دوران نقاهت خود را می‌گذارنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)