کد خبر: ۳۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری مجازی با موضوع کرونا مطرح کرد:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: تعداد موارد مثبت قطعی در استان به ۱۱۶ نفر رسید که از این ۱۹ مورد مثبت ۱۴ مورد مربوط به کرمان، دو مورد مربوط به جیرفت، یک مورد سیرجان و یک مورد مربوط به رفسنجان بوده است.
۱۹ مورد ابتلای جدید در کرمان/ آمار مبتلایان در استان به ۱۱۶ نفر رسید/ ۱۲ فوتی در سطح استان/باز هم در موارد جدید ابتلا، رد پای سفر دیده شد
گفتارنو/ سمیرا کریمی افشار:

در نشست خبری مجازی با موضوع کرونا که امروز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه برگزار شد مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی‌کرمان از اضافه شدن ۱۹ نفر مورد جدید دیگر به مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد. بدین ترتیب آمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۱۶ نفر رسید.
 
به گزارش گفتارنو، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۵۲ مورد از بیماران تحت مراقبت و درمان هستند و مجموع فوتی‌ها در استان به ۱۲ مورد رسید.
 
دکتر مهدی شفیعی افزود: طبق نتایج آزمایشگاهی که به دست ما رسیده است ۶۷ مورد تست در آزمایشگاه انجام شده که ۱۹ مورد مثبت قطعی گزارش شده است. پیش‌بینی ما این است که داریم به فاز‌های حساس نزدیک می‌شویم اگر توصیه‌های بهداشتی به موقع انجام نشود با چالش‌های عظیم بستری در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم شد.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: تعداد موارد مثبت قطعی در استان به ۱۱۶ نفر رسید که از این ۱۹ مورد مثبت ۱۴ مورد مربوط به کرمان، دو مورد مربوط به جیرفت، یک مورد سیرجان و یک مورد مربوط به رفسنجان بوده است.
 
شفیعی افزود: از دیروز تا امروز دو نفر فوتی به دلیل وروس کرونا داشتیم که یک مورد مربوط به شهر کرمان و یک مورد هم مربوط به شهربابک بوده است. همچنین از دیروز تا امروز ۱۰ نفر بهبود یافته و به منزل رفتند تا دوران نقاهت را آنجا سپری کنند. بقیه بیماران حال عمومی خوبی دارند و در بخش ایزوله هستند، سه مورد هم در آی‌سی‌یو بستری هستند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: از این ۱۴ نفر مبتلا به کرونا در استان دو مورد مربوط به پرسنل بوده که به این بیماری مبتلا شدند.
 
او در خصوص میانگین سنی این بیماران نیز گفت: میانگین سنی در موارد جدید بالای ۶۷ سال است که این نشان می‌دهد در این روز‌های پایانی آخر سال و نزدیک شدن به عید به دیدار سالمندان نرویم و بیماری را به منزل آن‌ها نبریم.
 
شفیعی همچنین بیان کرد: در موارد ابتلای جدید متاسفانه ردپای سفر نیز دیده شده است، دختر یک خانواده که ساکن استانی با شیوع بالا بوده به خانواده اش سرزده و پس از آن پدر و برادر مبتلا شدند. ما باید کانون خانه را ایمن نگه داریم و از سفر‌های غیر ضروری جلوگیری کنیم.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه به بیماران تنفسی بستری شده نیز اشاره کرد و گفت: در روز گذشته ۶۰ بیمار شدید تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مورد ۴۹ نفرشان شک بیماری بیشتری مطرح بود که نمونه گیری شد و ۱۹ نفر مثبت گزارش شد.
 
شفیعی گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون هزار و ۱۳۴ مورد بیماری شدید تنفسی بستری شدند که ۶۲۱ مورد مشکوک به این بیماری داشتیم. مجموعا از موارد سرپایی و پرسنل ۶۹۷ مورد انجام تست داشتیم که ۱۱۶ مورد مثبت اعلام شده است.
 
شفیعی باردیگر متذکر شد: با توجه به اینکه چهارشنبه سوری و عید نوروز را در پیش داریم از مردم تقاضا می‌کنیم که کمترین تردد و اجتماعات را داشته باشند تا از بحران پیش‌رو رهایی پیدا کنیم.
 
او در خصوص نقاهتگاه‌های کرمان نیز گفت: تا کنون در نقاهتگاه‌های ما یک مورد جدید پذیرش و دو مورد ترخیص شدند تا دیروز از بیمارستان افضلی پور پذیرش می‌کردند، اما امروز از بیمارستان‌های دیگر نیز تقاضا داشتیم که موارد ترخیصی شان را به نقاهتگاه بفرستند.
 
شفیعی با بیان اینکه نقاهتگاه از همه بیمارستان‌های سطح شهر پذیرش دارد، گفت: مجموعه ترخیصی‌ها از ابتدای اپیدیمی تا کنون ۴۳ مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین اعلام کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت بیمارانی که بستری می‌شوند و با احتمال بالا کرونا دارند کد خاصی می‌خورند و هزینه درمان برای آن‌ها رایگان است. همینطور بیمارانی که کمیته ترخیص آن‌ها را به نقاهتگاه می‌فرستد هزینه‌ای بابت پذیرایی و اقامت پرداخت نمی‌کنند.
 
شفیعی در پایان اعلام کرد: با توجه به اختلاف نظری که بین رییس جمهور و ستاد‌های کرونای استان پیش آمد مغازه‌ها از این فرصت استفاده کردند و مغازه هایشان را باز کردند. ما شاهد حضور بالای مردم در خیابان‌ها بودیم. این همه رسانه‌ها و ما متذکر می‌شویم، اما مردم جدی نمی‌گیرند. اگر جمعیت انفجاری شود بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش نخواهد داشت.

لازم به ذکر است بنابر اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس نتایج آزمایشگاهی هزار و ۱۷۸ نفر مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است؛ که مجموعه مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.
 
در همین حال طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۳۵ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که در مجموع تعداد کشته‌ها به ۹۸۸ نفر در کل کشور رسید.همچنین مجموعه تعداد بهبود یافته‌ها نیز ۵ هزار و ۳۸۹ نفر اعلام شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)