کد خبر: ۳۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک دانشگاه‌ها گفت: از ۱۲۷ مورد مثبت ۱۰۰ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده و مابقی مربوط به حوزه سایر دانشگاه هاست.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی‌کرمان از اضافه شدن ۱۱ نفر مورد جدید به جمع بیماران کرونایی کرمان خبرداد و گفت: ازدیروز تا امروز ۱۱ مورد جدید در استان به مجموع موارد قبلی اضافه و مجموعاً تا الان ۱۲۷ مورد در استان کرمان مبتلا به کرونا ویروس هستند.

به گزارش گفتارنو، مهدی شفیعی در خصوص این ۱۱ مورد جدید اظهار داشت: از این ۱۱ مورد تنها یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ومابقی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

به گفته شفیعی از این تعداد ۷ نفر مرد بوده و ۳ نفر هم خانم هستند همچنین مورد مبتلا شده به کرونا درحوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز خانم هست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به روند صعودی درصد مبتلایان به کرونا در استان گفت: در روز گذشته از مجموع ۴۸ تست گرفته شده ۱۱ مورد مثبت شده اند. این آمار ۲۳ درصدی حاکی از این امر است که کرونا ویورس دراستان کرمان مستقر شده است.


شفیعی با بیان این جمله که بنا به نگهدای بیمار در بیمارستان‌ها نداریم، گفت: ۵۰ مورد از مبتلایان به کرونا در بیمارستان و در بخش ایزوله بستری هستند و ۴ نفر هم در بخش‌ای سی یو بستری هستند.

او در ادامه تأکید کرد: به محض اینکه افراد مبتلا حال عمومی شان بهبود می‌یابد به نقاهتگاه‌ها منتقل می‌شوند و یا در منزل خودشان ایزوله خانگی می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک دانشگاه‌ها گفت: از ۱۲۷ مورد مثبت ۱۰۰ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است و مابقی مربوط به سایر دانشگاه هاست.

شفیعی در این رابطه تشریح کرد:۱۴ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۴ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و تنها ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

او در خصوص تعداد تست‌های صورت گرفته تا کنون گفت:از ابتدای اپیدمی تا الان هزار و ۱۸۰ مورد به علایم تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا بوده و تحت آزمایش قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین در خصوص تعداد فوتی‌های استان گفت: تا کنون ۱۳ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست دادند و ۴۸ نفر نیز با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

او با اشاره به فوت مرد ۸۹ ساله در اثر ابتلا به کرونا در روز گذشته گفت: روند پیش رو حاکی از مرگ و میر افراد مسن در اثر ابتلا به کرونا دارد و همین موضوع نشان دهنده آن است که باید دید و بازدید‌ها در عید را کنار گذاشته و صله رحم را به وقت دیگر موکول کنیم.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی‌کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید در خانه مانده و از رفتن به سفر جدا خودداری کنند افزود: در موارد جدید ابتلایی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان، یک مورد سفر به استان‌های همجوار را داشتیم که باز هم رد و پای سفر در موارد ابتلایی به ویروس کرونا در استان کرمان مشاهده می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این جمله که نمی‌توانیم بگوییم که استان کرمان هم اکنون در اوج اپیدمی کرونا رسیده است، گفت: می‌توان عنوان کرد که اپیدمی در استان کرمان استقرار یافته است و وضعیت ادامه دارد این اپیدمی نیز بستگی به رفتار مردم در چند روز آینده دارد.

شفیعی ادامه داد: ما طی روز‌های گذشته در ستاد استانی مقابله با کرونا، اقداماتی همچون محدودیت‌های ترافیکی، تعطیلی صنوف، مدارس و دانشگاه‌ها و ... را مصوب کردیم تا بتوانیم میزان تردد‌ها نسبت به هفته‌های گذشته را کاهش دهیم که البته موفق هم بودیم و توانستیم حدود ۶۰ درصد تردد‌ها را در سطح شهر کاهش دهیم.

او با برشمردن همه اقدامات ارگان‌های مختلف استان در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: پیش بینی می‌شود در هفته اول فروردین علی رغم همه اقداماتی که توسط همه نهاد‌های درگیر صورت گرفته است، تعداد مراجعین به بیمارستان‌های سطح استان کرمان افزایش چشمگیری داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که آیا نظریه ابتلای ۶۰ درصد از مردم به کووید ۱۹ برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا منطقی است؟ گفت: اکنون نمی‌توانیم بگویم که چند درصد جمعیت شهر و استان کرمان آلوده به ویروس کرونا شده است زیرادر ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا، افراد بدون علامت یا دارای علایم خفیف است و هنوز زود است که بتوانیم براساس مدل‌سازی‌ها حدس بزنیم که چند درصد مردم استان کرمان به این بیماری مبتلا شده‌اند، اما به نظر میاد حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت باید مبتلا به این ویروس شوند تا بحث مصون سازی پیش آید.

اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شد، ۲۵۰ فوتی داشتیم!

شفیعی درباره ارائه یک مدل سازی توسط یکی از استادان دانشگاه صنعتی شریف که براساس آن سه سناریو و تعداد فوتی‌ها در آن مدلسازی شده است گفت: مدل‌سازی‌های که توسط اساتید دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است براساس اتفاقات کشور‌های دیگر بوده است.

او با بیان این جمله که ما مدل سازی‌هایی هم در استان کرمان داشته ایم، خاطر نشان کرد:این مدل‌سازی با سایر مدل‌سازی‌های ارائه شده در کشور تطابق دارد و ما براساس همین مدل‌ها اقداماتی انجام داده ایم به طوریکه به جرات می‌توان گفت که اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شد ما در روز‌های اول عید شاهد ۲۵۰ مرگ در اثر ابتلا به کرونا بودیم.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که آیا سایر اقدامات بهداشتی همچون واکسیناسیون در پایگاه‌های سلامت، تهدیدی برای افرادی که در این پایگاه‌های حضور پیدا می‌کنند نیست؟ گفت: در پایگاه‌های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ارائه خدمات اولیه به بیماران مشکوک به ویروس کرونا، جدا از سایر بخش‌های دیگر این پایگاه‌هاست و مردم از بابت ابتلا به ویروس کرونا در این پایگاه‌ها نگرانی نداشته باشند.

شفیعی درباره برخی انتقادات از باز بودن فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کرمان نیز بیان کرد: درباره باز بودن فروشگاه‌های زنجیره‌ای بحث‌های بسیاری در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت و در نهایت نیز مشمول مصوبه تعطیلی صنوف نشد.

او در ادامه افزود: مقرر شد تا فروشگاه‌های بزرگ به جز بخش‌های ارائه اقلام ضروری سایر غرفه‌های لوازم خانگی، موبایل و ... تعطیل باشند و، چون محیط این فروشگاه‌ها نیز بزرگ است امکان تهویه هوا در آن‌ها وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص حضور برخی خودرو‌ها با پلاک‌های غیر بومی در سطح شهر کرمان اظهار کرد: نمی‌توانیم در شرایط کنونی قرنطینه کامل را اجرایی کنیم لذا تغییراتی در مصوبه کنترل ورودی‌های استان کرمان در ستاد مقابله با کرونا صورت گرفت که مقرر شد با کمک بسیج و هلال احمر مردم را ترغیب کنیم که سفر‌های خود را به استان کوتاه کرده و یا اصلا سفر نداشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)