کد خبر: ۳۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان عملکرد شهرداری در مبارزه با کرونا را تشریح کرد:
شهردار کرمان گفت: با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی، کارگاه‌های دوخت ماسک در فرهنگ‌سراهای زیرمجموعۀ معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان راه‌اندازی شد.

کارگاه‌های بازیافتی غیرمجاز شهر کرمان پلمب شد/ پروانه‌های بهره‌برداری تاکسی تا 15 اردیبهشت‌ماه سال 99 تمدید شد/شهرداری کرمان دوخت ماسک را در دستور کار خود قرار داد

شهردار کرمان با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری کرمان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از فعالیت شبانه روزی واحد های مختلف شهرداری کرمان در این راستا خبر داد.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این‌که شهرداری کرمان براساس وظایف ذاتی و انسانی خود از همان ابتدای بحران کرونا، فعالیت خود را در زمینۀ گندزدایی و ضدعفونی نقاط مختلف شهر شروع کرد، گفت: از شروع بحران کرونا تاکنون، شهرداری کرمان معابر، اماکن عمومی، بوستان‌ها و پارک‌ها، وسایل تندرستی، وسایل بازی کودکان، بازار بزرگ کرمان، ورودی مراکز درمانی و سایر نقاط مختلف شهر را به‌صورت شبانه‌روزی ضدعفونی کرده است.

وی به ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هم‌چنین پایانۀ مسافربری و ایستگاه‌های اتوبوس شهر، مبلمان شهری، نرده‌ها و پل‌های فلزی عابر پیاده، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، مزار شهدا وغیره به‌صورت مداوم و در شیفت‌های متوالی، ضدعفونی می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به کمبود امکانات شهرداری برای ضدعفونی تمام نقاط شهر با توجه به وسعت شهر کرمان گفت: برای این مهم از دستگاه‌های اجرایی و نظامی نیز درخواست کمک کردیم و بخش از کار ضدعفونی با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام گرفت.

عالم‌زاده از همکاری شورای اسلامی شهر کرمان با شهرداری در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرمان، علاوه بر تصویب اعتبارات لازم برای ضدعفونی نقاط مختلف شهر، با پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر تمدید مهلت پرداخت عوارض و بهای حوزۀ ساخت‌و‌ساز سال 98 تا پایان فروردین‌ماه سال 99 و تمدید مهلت پرداخت عوارض خودرو و نوسازی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 99 موافقت کردند.

وی افزود: هم‌چنین پروانه‌های بهره‌برداری خودروهای تاکسی نیز تا 15 اردیبهشت‌ماه سال 99 تمدید شد.

شهردار کرمان با بیان این‌که طی روزهای اخیر در دو مرحله 3000 لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و بروشورهای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در رابطه با ویروس کرونا، توسط شهرداری کرمان، بین اصناف و کسبۀ شهر کرمان توزیع شد، گفت: در مرحله اول 2000 لیتر بستۀ محلول ضدعفونی‌کننده و بروشور اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بین اصناف خیابان باقدرت و میدان آزادی تا میدان شهدا، با همکاری شهرداری کرمان، مرکز بهداشت، سپاه پاسداران و اصناف توزیع شد.

عالم‌زاده افزود: در مرحلۀ دوم نیز ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و ۲۰۰۰ بروشور اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در میدان شهدا و خیابان‌های ۱۷ شهریور، سرباز و شهید دستغیب، توزیع شد.

شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین بخش قابل توجهی از تابلوها شهری شامل بیلبوردها و پرتابل‌ها به آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با ویروس کرونا اختصاص یافت.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین در طراحی تبلیغات محیطی برای ایام نوروز، بر ماندن مردم در خانه تأکید شده است.

شهردار کرمان به کمبود ماسک نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود ماسک در شهر کرمان، شهرداری کرمان دوخت ماسک را نیز در دستور کار خود قرار داد.

عالم‌زاده افزود: در این رابطه با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی، کارگاه‌های دوخت ماسک در فرهنگ‌سراهای زیرمجموعۀ معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این ماسک‌ها پس از تولید به دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحویل داده می‌‌شود.
شهردار کرمان با بیان این مطلب که در چنین شرایطی باید به فکر روحیه شادابی و امید شهروندان نیز باشیم به اقدامات فرهنگی شهرداری کرمان برای تشویق مردم به ماندن در خانه اشاره کرد.

وی گفت: در این زمینه علاوه بر اجرای جشنوارۀ «کرمونی ‌شو» و برگزاری مسابقۀ اینستاگرامی موسیقی، برنامه‌های متنوعی نیز در همین قالب برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین 25 نقطه گردشگری شهر کرمان به‌صورت تور مجازی در سایت‌های شهرداری کرمان به آدرس‌های http://kermooneman.irو https://www.kermancity.ir/ به نمایش گذاشته شده است.

پلمب کارگاه‌های بازیافتی غیرمجاز شهر کرمان

وی از پلمب 99 کارگاه بازیافتی در شهر کرمان توسط شهرداری نیز خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت افزایش سلامت شهروندان، با همکاری نیروی انتظامی، کارگاه‌های بازیافتی غیرمجاز شهر کرمان پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

تعطیلی شب‌بازارها، روزبازارها و دست‌فروشانِ میدان رسالت، هفت‌باغ و محدودۀ شهربازی و سایردست‌فروشانی که به‌صورت پراکنده در سطح شهر حضور داشتند، ازجمله دیگر اقداماتی بود که شهردار کرمان به آن اشاره کرد.

عالم‌زاده هم‌چنین از عدم صدور مجوز برای فعالیت وانت‌بارهای سیار در شهر کرمان خبر داد.
وی گفت: هم‌چنین براساس دستورالعمل ابلاغی، تمام واحدهای تابعۀ شهرداری، اماکن، ساختمان‌ها و وسایل مربوط، به‌صورت مداوم و در ساعات مختلف اداری، ضدعفونی ‌شد.


شهردار کرمان در اختیار قرار دادن ژل‌ها و مایع‌های ضدعفونی، دستکش و ماسک یک‌بار مصرف و تأکید بر لزوم استفاده از آن‌ها در محیط کار به کارکنان و چکاپ روزانۀ همکاران و مراجعان در هنگام ورود به بخش‌های مختلف شهرداری را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ایجاد شرایط دورکاری و مرخصی روزانه، به‌ویژه برای همکاران دارای سابقۀ بیماری تنفسی، قلبی و بانوان شاغل، برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نیز در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفت.


اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها

عالم‌زاده به اجرای طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از شنبه 24 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 شروع شده است.

وی افزود: محدودۀ طرح زوج و فرد تردد وسایل نقلیه، از چهارراه کاظمی تا میدان شهدا، خیابان شهید باهنر (ناصریه) و خیابان‌های میرزا رضای کرمانی، شهید اخلاقی (مادر) و شهدا (زریسف)، تا ابتدای خیابان برزو آمیغی، میدان توحید و خیابان تجلی است.

شهردار کرمان در پایان با ارزوی سلامتی برای همگان و تقدیر از کادر پزشکی و درمانی، از تمام مدیران و کارکنان شهرداری کرمان در حوزه‌های مختلف نیز که به‌صورت شبانه‌روزی در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)