کد خبر: ۳۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش نمایندگان مجلس از اعلام خبر ابتلا به کرونا مسئولین:
کرونا، ویروسی است که برایش وزیر، نماینده مجلس، عضو شورای شهر، پزشک، پرستار، فعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و خلاصه فقیر و ثروتمند تفاوتی ندارد و ممکن است هر فردی را مبتلا کند کما اینکه بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان مبتلا شدند.

بعد از اعلام اولین موارد ابتلا به کرونا در آخرین روز بهمن ماه سال ۱۳۹۸، وزارت بهداشت مرتب بر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری های لازم تاکید کرد تا دایره شمول مبتلایان به کرونا کم شود، هشدارهایی که همچنان هم ادامه دارد تا هر چه سریعتر این مهمان ناخوانده از کشورمان خارج شود.

علی رغم تمامی این هشدارها تعداد زیادی از مردم و مسوولان و نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شدند که طبق گفته اسدالله عباسی سخنگوی هیات رییسه مجلس تا روز ۵ اسفند سال گذشته از ۱۰۰ نماینده تست کرونا گرفته شد که تا آن زمان ابتلای ۵ نماینده به کرونا تایید شد؛ البته مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در گفت و گوی تلویزیونی تعداد نمایندگان مبتلا از بین ۱۰۰ نفر را ۲۲ نماینده عنوان کرد.

اما موضوع قابل توجه نحوه اعلام خبر ابتلای برخی نمایندگان همچون محمود صادقی، مجتبی ذوالنورو معصومه آقاپور نمایندگان تهران، قم و شبستر به این بیماری است؛ آنها با انتشار فیلمی در فضای مجازی ابتلای خود به کرونا را اعلام کردند. اقدامی که بعضا واکنشهای منفی به دنبال داشت از این حیث که اساسا این موضوع چه کمکی به مردم و ادامه روند درمان بیماران کرونایی می‌کند. البته عده‌ای هم معتقدند که تلاش این نمایندگان تزریق روحیه امید به جامعه بوده با این استدلال که آنها در کنار مردم با این بیماری می جنگند و آن را شکست می دهند.

تعدادی از نمایندگان مجلس  توضیحاتی درباره اعلام ابتلای برخی از مسوولان به کرونا توسط خودشان پرداختند که گزیده این اظهارات در زیر آمده است:

موسوی: اعلام علنی ابتلای مسئولان به کرونا پیام خوبی به جامعه نمی‌دهد

سید ابوالفضل موسوی نماینده یزد با تاکید بر اینکه اعلام علنی ابتلای مسئولان به کرونا پیام خوبی به جامعه نمی دهد گفت: فرد مسئول باید در رعایت اصول بهداشتی پیشگام بوده و به مردم امید دهد پس اعلام علنی ابتلا به کرونا همراهی خوبی با مردم نیست.

وی همچنین در توضیح علت ابتلای نمایندگان به کرونا اظهار کرد: از آنجا که نمایندگان در دوران انتخابات در همه جای کشور حضور داشته و بعد در جلسات مجلس شرکت کردند هر کدام از آن ها می توانستند ناقل ویروس باشند. در این بین اینکه عده ای از مسئولان و نمایندگان مثبت بودن تست های خود را به صورت علنی اعلام می کنند، جلوه خوبی نداشته و حتی باعث نگرانی مردم و از دست دادن امید آنها می شود.

عابدی: اعلام ابتلای مسئولان به کرونا نفعی برای مردم ندارد

حیدر علی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با طرح این پرسش که اعلام مثبت شدن تست کرونا مسئولان چه نفعی برای مردم دارد؟ گفت: این کار اثر خوبی به دنبال نخواهد داشت و حتی ممکن است این سوال را به وجود آورد که آنها مسائل بهداشتی را رعایت نکرده و به کرونا مبتلا شدند. مثل این‌که بگوییم مسواک نزدیم و دندان درد گرفتیم. خب این برای مردم چه نفع و حسنی دارد؟

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان با رعایت موارد لازم به کرونا مبتلا نشوند و در صورت ابتلا هم اعلام نکنند حتی اگر هدف‌شان آن است که به مردم بگویند از کرونا نترسند و چیز مهمی نیست.

نقوی‌حسینی: مانور مسئولان در ابتلا به کرونا تاثیرات منفی در جامعه داشته است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با تاکید بر اینکه اعلام ابتلای مسئولان به کرونا تاثیری در کنترل این ویروس ندارد گفت که این کار تأثیر مثبتی در جامعه نداشته و برای مردم ابهام آفرین است. عده ای از آن ها صحبت از امکانات مطلوب و شرایط قرنطینه خوب مسئولان مبتلا شده را کنند و با مقایسه شرایط جامعه گلایه دارند که چطور به این مسئولان امکانات خوب داده می شود اما مردم حتی نمی توانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده پیدا کنند.

وی افزود: عده ای دیگر هم این کار را ناشی از ترس مسئولان مبتلا شده به حضور در جامعه تفسیر می کنند، مبنی بر اینکه این مسئولان می‌گویند تست کرونایشان مثبت شده تا دو هفته بین مردم حاضر نشده و احیانا کرونا نگیرند، بنابراین مانور در ابتلا به کرونا تاثیرات منفی در جامعه داشته است.

حسین‌زاده: نمایندگان مبتلا به کرونا جو روانی ایجاد نکنند

عبدالکریم حسین زاده رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس نیز با این درخواست از همکاران نماینده خود که در صورت مثبت بودن تست کرونایشان از ایجاد فضای رسانه‌ای و جو روانی پرهیز کنند، افزود: ما مسئولان، به خاطر مسئول بودن، مسئولیت‌مان بیشتر و سنگین‌تر می‌شود و قاعدتاً باید در صف کار و تلاش پیشگام باشیم و در خط استفاده از خدمات در انتهای خط بعد از ملت قرار بگیریم نه اینکه بخواهیم پیش از آنها و یا خارج از نوبت از فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی در عین حال گفت که نماینده هایی هم هستند که علی رغم مثبت بودن تست کرونایش با صبوری و بدون رسانه‌ای کردن موضوع و ایجاد فضای غوغاسالاری و های و هوی در حال درمان اند.

شاید یکی از نمایندگان که به گفته حسین زاده بدون رسانه ای کردن ابتلایش روند درمان را طی کرده، محمدرضا منصوری نماینده ساوه باشد که با اشاره به مثبت شدن تست کرونایش گفت که از دوشنبه ۵ اسفند در قرنطینه خانگی بوده است.

وی در توضیح روند درمانش گفت: دارویی برایم تجویز شده بود که آن را از مجلس تحویل گرفتم، روزهای اول که با تب و سرفه گذشت سخت بود، البته روز به روز به سمت بهبودی رفتم. حالا هم چند روزی می‌شود که حالم بهتر شده است. متاسفانه در این مدت همسرم هم کمی درگیر شد، البته ایشان تست نداد و از همان قرص‌هایی که من هم می‌خوردم استفاده کرد و حالا رو به بهبودی است.

به هر حال مردم همچنان درگیر این ویروس بوده و حداقل انتظارشان از مسوولان همدردی با آن هاست نه اینکه با اظهارات و برخی اقداماتشان باعث تاثر و حتی خشم مردم شوند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)