کد خبر: ۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در خصوص وضعیت مناطق سیل زده خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۴ روستای جنوب استان کرمان دچار آبگرفتگی شدید هستند که تلاش برای دفع آب اطراف این روستاها همچنان ادامه دارد افزود: حدود ۴ راه اصلی جنوب استان کرمان شامل «رودبار جنوب – زهکلوت»، « زهکلوت – ایرانشهر»، «ریگان – ایرانشهر» و «قلعه‌گنج – کهنوج» مسدود و یک لاین محور «کهنوج – بندرعباس» باز و یک لاین دیگر آن به دلیل تخریب پل این منطقه مسدود است ضمن آنکه ۶ راه فرعی در مسیرهای رودبار جنوب به قلعه‌گنج، رودبار جنوب به کهنوج و رودبار جنوب به مناطق روستایی و کوهستانی مسدود هستند که با فروکش کردن سیلاب دسترسی اولیه را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: هم اکنون دسترسی به بخش زهکلوت به سختی صورت می‌گیرد و تردد به این بخش فقط با ماشین‌آلات سنگین و کمک دار امکان پذیر است و امیدواریم تا فردا این مسیر نیز بازگشایی شود.

"مجید سعیدی"  در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان گفت: از اوایل بامداد روز گذشته، بارندگی‌ها در سطح استان کرمان به تدریج آغاز شد که طی ۲۴ ساعت گذشته شدت بارندگی‌ها را در مناطق جنوبی استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه از عصر روز گذشته شدت بارندگی‌ها باعث شد که تعداد زیادی از روستاها و شهرهای مناطق جنوبی استان دچار مشکل شوند افزود: خوشبختانه عملیات های امداد رسانی و کمک‌های امدادی دستگاه‌های اجرایی به نحو خوبی در جنوب استان کرمان انجام شده زیرا از قبل و طبق هشدارهای اداره کل هواشناسی، فرمانداری‌های استان در حالت آماده باش کامل بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره شدت این بارندگی ها نیز اظهار کرد: برای نخستین بار شدت بارش‌ها در بخش زهکلوت به‌گونه‌ای بود که باعث شد نزدیک به ۸۰ درصد بخش زهکلوت دچار آبگرفتگی شدید شود و آب وارد تعداد زیادی از منازل مسکونی این منطقه شود و متاسفانه تعدادی از اهالی روستاهای منطقه جازموریان شب گذشته را بر روی پشت‌بام‌های خود به دلیل شدت بارش‌ها گذراندند.

وی در زمینه وضعیت راه‌های جنوب استان عنوان کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تعدادی زیادی از راه‌های روستایی مسدود شده ناشی از وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان بازگشایی شده اما همچنان ۱۴۴ راه ارتباطی روستایی جنوب استان قطع و در برخی روستاها نیز تردد به سختی صورت می‌گیرد که با فروکش کردن سیلاب عملیات بازگشایی راه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه آب روستایی حدود ۹۶ روستا در جنوب استان کرمان قطع است افزود: حدود ۸۱ روستای متاثر از سیل ۲۴ ساعت گذشته نیز دچار قطعی برق هستند که امیدواریم بلافاصله پس از بارگشایی راه های ارتباطی با این مناطق، مشکل قطعی آب و برق این روستاها نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۴ روستای جنوب استان کرمان دچار آبگرفتگی شدید هستند که تلاش برای دفع آب اطراف این روستاها همچنان ادامه دارد افزود: حدود ۴ راه اصلی جنوب استان کرمان شامل «رودبار جنوب – زهکلوت»، « زهکلوت – ایرانشهر»، «ریگان – ایرانشهر» و «قلعه‌گنج – کهنوج» مسدود و یک لاین محور «کهنوج – بندرعباس» باز و یک لاین دیگر آن به دلیل تخریب پل این منطقه مسدود است ضمن آنکه ۶ راه فرعی در مسیرهای رودبار جنوب به قلعه‌گنج، رودبار جنوب به کهنوج و رودبار جنوب به مناطق روستایی و کوهستانی مسدود هستند که با فروکش کردن سیلاب دسترسی اولیه را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در خصوص خسارات ایجاد شده، اظهار کرد: با توجه به شدت بالای سیلاب، هنوز برآوردی از خسارات نشده است و اما ارزیابی اولیه این خسارات آغاز شده است اما در راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایر و ابنیه فنی دچار خسارات زیادی شده ایم ضمن آنکه به شبکه و خطوط انتقال آب و برق جنوب استان کرمان نیز آسیب‌های بسیاری وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه مزارع کشاورزی، دام عشایر و روستاییان، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری و روستایی در مناطق جنوبی و شرقی استان دچار خسارت شده‌اند افزود: هم اکنون دسترسی به بخش زهکلوت به سختی صورت می‌گیرد و تردد به این بخش فقط با ماشین‌آلات سنگین و کمک دار امکان پذیر است و امیدواریم تا فردا این مسیر نیز بازگشایی شود.

سعیدی در خصوص وضعیت روستاهای که شب گذشته اهالی آنها برروی پشت بام گذرانده‌اند، گفت: وضعیت آنها از حالت اضطرار خارج شده‌اند و آب فروکش کرده اما آسیب جدی به این مناطق وارد شده که نیروهای جمعیت هلال احمر در حال ارزیابی این منطقه هستند تا امکانات زیستی آنها را برآورد کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد دامپزشکی جنوب استان و سازمان امور عشایری با کمک و همکاری دهیاری‌ها اقدام لازم برای جمع‌آوری و دفن دام‌های تلف شده انجام دهند و بعد از فروکش سیلاب بحث سم‌زدایی و عفونیت‌زدایی در این مناطق صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره ادامه وضعیت بارندگی در مناطق جنوبی استان کرمان نیز گفت: در دو روز آینده براساس نقشه‌های هواشناسی در استان بارندگی نخواهیم داشت اما هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد که مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)