کد خبر: ۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح جزییات وقوع سیل در جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: در اثر وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان ۲۱۰ راه روستایی قطع شده بود که ارتباط ۹۵ مورد امروز برقرار شد و نیازهای اولیه رفع و هم اکنون نیز ۳۰ اکیپ هلال احمر در منطقه حضور یافته و تا امروز مابقی راه های مسدود شده ناشی از وقوع سیل در این مناطق باز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح جزییات وقوع سیل در جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: در اثر وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان ۲۱۰ راه روستایی قطع شده بود که ارتباط ۹۵ مورد امروز برقرار شد و نیازهای اولیه رفع و هم اکنون نیز ۳۰ اکیپ هلال احمر در منطقه حضور یافته و تا امروز مابقی راه های مسدود شده ناشی از وقوع سیل در این مناطق باز خواهد شد.

"سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی" درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان اظهار کرد: اوج بارش ها در استان کرمان روز گذشته بود و به دلیل حجم بالای بارش‌ها در زمان کوتاه، مناطقی در شرق و جنوب استان در شهرهای رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و در شرق استان شهرستان ریگان گرفتار سیل شدند.

وی با اشاره به اینکه در روز سوم فروردین ماه شهرستان کهنوج تجربه بارش ۱۴۱ میلیمتری را داشت که بیش از پیش بینی های هواشناسی بود تصریح کرد: همچنین در روز سوم فروردین ماه در شهرستان رودبار جنوب ۸۹ میلیمتر، در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد هرکدام ۳۱ میلیمتر و در شهرستان های ریگان و ساردوییه ۲۴ میلیمتر بارش باران را داشته ایم

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: به دلیل وسعت بارش، حجم آب زیادی به مناطق زهکلوت، جازموریان و روستاهای اطراف آنها سرازیر که همین امر سبب درگیری شدید این مناطق با سیلاب شد.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه با وقوع سیل سازمان های هلال احمر، مدیریت بحران و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند، افزود: بعد از هشدارهای هواشناسی، براساس پروتکل سازمان مدیریت بحران، به دستگاه های عضو و فرمانداری های استان اعلام شد تا آمادگی لازم برای مقابله با این سیل را داشته باشند و این هشدارها کمک کرد تا به نوعی آمادگی نسبی وجود داشته باشد ضمن آنکه در سال گذشته لایروبی رودخانه و پل ها سبب شده بود که بارش های سیل آسا خسارات زیادی به مناطق درگیر سیل وارد نکند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تمامی اقدامات استان در چند ماه اخیر بر این بوده که بتوان خسارت ناشی از وقوع سیل احتمالی را به حداقل رساند، گفت: نخستین کار در زمان بحران کمک به افراد درگیر با آن حادثه است که این موضوع نیز در دستور کار نیروهای امدادی در وقوع سیل اخیر نیز بوده است.

وی به تشریح جزییات وقوع سیل در جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: در اثر وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان ۲۱۰  راه روستایی قطع شده بود که ارتباط ۹۵ مورد امروز برقرار شد و نیازهای اولیه رفع و هم اکنون نیز ۳۰ اکیپ هلال احمر در منطقه حضور یافته و تا فردا مابقی راه های مسدود شده ناشی از وقوع سیل در این مناطق باز خواهد شد.

آیت اللهی موسوی با بیان اینکه تا وقتی آب فروکش نکند کاری نمی‌توان انجام داد، افزود: فردا اوج کار نیروهای امدادی و خدماتی است و تلاش داریم که دسترسی با خودرو برای همه روستاهای تحت تاثیر از سیل دو روز گذشته در جنوب استان کرمان برقرار کنیم ضمن آنکه باید این موضوع را یادآور شد که از شب گذشته خیلی از امکانات موردنیاز در این مناطق و میان مردم توزیع شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: هم اکنون دو محور اصلی در جنوب استان و در شهرستان ریگان به علت شکستن پل ها و تخریب آبنماها مسدود است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیل افزود: برای نخستین بار در استان خیلی از کارهایی انجام دادیم که اگر نشده بود، تلفات جانی داشتیم و سال گذشته اعتبار خاص تامین و برای بکارگیری ماشین آلات در اختیار دستگاه های اجرایی گذاشتیم. 

موسوی تصریح کرد: طرح اعتبار سیل در معاونت عمرانی تهیه و اعتباری در این زمینه تامین و در رودخانه های بردسیر و بم کار اساسی انجام شد و در مناطق جنوبی نیز نقاط ضعف رصد و لایروبی انجام شد و اکنون درگیری کمتری داریم.

وی درباره علل درگیری شدید بخش زهکلوت با سیل بیان کرد: در بخش زهکلوت سه بند خاکی در دست احداث بود اما به دلیل بالا بودن حجم بارش ها و عدم تکمیل بودن این بندهای خاکی، آب پشت بندها سرریز و به داخل شهر وارد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه در مجموع اقدامات خوبی در مجموعه بحران آغاز شده که زمان بر است، گفت: در ساعات اول وقوع سیل ارتباط مخابراتی برخی مناطق جنوبی استان قطع شده بود که بخشی از ارتباط برقرار و مشکل رفع شد و برخی نیز به دلیل عدم دسترسی، همچنان قطع باقی مانده که فردا مشکلات راه و قطعی ارتباطات مخابراتی رفع خواهد شد.

وی درباره جبران خسارت ها بیان کرد: مرحله اول در مدیریت بحران، دسترسی به مناطق و امدادرسانی است که بعد از آن تیم های ارزیاب اعزام و برآورد خسارت صورت می گیرد ضمن آنکه هم اکنون تیم های ارزیاب با مدیریت فرمانداری ها در حال برآورد خسارت هستند و با تکمیل گزارش ها، به مرکز ارسال و با تصویب در دولت، برای استان ارسال و اعتبار بین دستگاه های اجرایی مرتبط توزیع و پرداخت خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه امروز به همه مناطق متاثر از سیل دسترسی پیدا خواهیم کرد، گفت: دو جلسه مدیریت بحران امروز در منطقه رودبار جنوب با حضور استاندار برگزار شد و هدف این است در کوتاه ترین زمان بیشترین دسترسی انجام وخدمات رسانی را داشته باشیم که به محض دسترسی این خدمات رسانی به مردم انجام خواهد شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان گفت: در مدیریت بحران، بین همه دستگاه های مربوطه هماهنگی انجام داده ایم و سردرگمی به نوعی کمتر شده است و اکنون راهداری و ادارات مربوطه در حال کار است.

وی در پایان گفت: عشایر نیز در بارش های اخیر دچار مشکل شده که رصد انجام و در حال برآورد خسارت است و امیدواریم بتوانیم امکانات موردنیاز را برای آنها هرچه سریعتر تامین کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)