کد خبر: ۳۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان گفت: شرایط استان کرمان از لحاظ ابتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان تا حدودی خوب است که باید با همکاری مردم و همه مسئولین این شرایط خوب را حفظ کنیم.

استاندار کرمان گفت: شرایط استان کرمان از لحاظ ابتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان تا حدودی خوب است که باید با همکاری مردم و همه مسئولین این شرایط خوب را حفظ کنیم.

دکتر "محمدجواد فدایی" در حاشیه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار کرد: شرایط استان کرمان از لحاظ ابتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان تا حدودی خوب است که باید با همکاری مردم و همه مسئولین این شرایط خوب را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در سطح استان کرمان برای بستری کردن افراد مشکوک به ویروس کرونا آماده کرده بودیم که هم اکنون ۱۸۷ مورد بستری داریم که از این تعداد ۳۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا و بقیه نیز مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

فدایی درباره مصوبات امروز ستاد استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد کلیه تعطیلی‌های اصناف و پایانه های مسافربری و ... تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشته باشد و این موضوع نیز در استان کرمان عملیاتی خواهد شد.

استاندار کرمان به اجرای طرح غربالگری در کشور و استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان کرمان یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۰۷ نفر در این طرح شرکت کرده اند ضمن آنکه تاکنون ۳۱۰۰ نفر مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته درمانی و ۹۵۹۱ مراجعه به پایگاه های غربالگری ارتش را داشته ایم که سبب شده است مراجعات به بیمارستان ها در سطح استان تا حدودی کم شود.

وی درباره تعطیلی ادارات کشور و استان کرمان نیز گفت: در مجموع ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر کارمند در سطح کشور داریم که در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۵۰ درصد از این کارمندان در محل کار خود حاضر نمی شوند، حدود ۷۵۰ هزار نفر باید به صورت اجباری در این ایام در محل کار حاضر و برای مابقی این کارمندان نیز مقرر شد تا ۱۵ فروردین ماه با هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی تا دو سوم حجم کارمندان را کاهش دهند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان از فروش اینترنتی کالاها در استان کرمان در این ایام سخن به میان آورد و اظهار کرد: دولت تلاش خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها، پهنای باند و .. را جهت فروش اینترنتی کرده که در این راستا نیز در استان کرمان کارگروهی برای تدوین دستورالعملی در راستای نحوه فروش تلفنی و اینترنتی تشکیل دادیم تا مشکل اصناف مخصوصا صنف شیرینی فروش‌ها حل شود.

وی در خصوص افراد و نهادهایی که از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا تخلف کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه مصوبات ستاد استانی براساس مصوبات ستاد ملی است، لذا مصوبات آن لازم‌الاجرا هستند و مواردی که اجرا نمی‌شوند از طریق دادستانی پیگیری خواهد شد و مواردی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت که در این راستا طبق قانون، تا یک سال زندان برای تهدیدکنندگان سلامت مردم در نظر گرفته شده است.

فدایی با اشاره به کنترل ورودی‌های استان کرمان عنوان کرد: در ستاد مقابله با کروناویروس استان کرمان، ۲ ورودی دیگر استان به ورودی ها جهت کنترل و غربالگری اضافه و یک مورد نیز حذف شد ضمن آنکه شهرستان‌ها نیز می‌توانند کنترل ورودی‌های خود را به شرط آنکه موازی کاری نباشد، را انجام دهند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)