کد خبر: ۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:
مهدی شفیعی" در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون ۱۶ مورد جدید قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان براساس نتایج آزمایشگاهی تشخیص داده که با احتساب این ۱۶ نفر، مجموع موارد قطعی متبلا به کرونا ویروس در استان کرمان از آغاز اپیدمی تا امروز به ۲۲۸ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان را تشریح کرد.

"مهدی شفیعی"  در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون ۱۶ مورد جدید قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان براساس نتایج آزمایشگاهی تشخیص داده که با احتساب این ۱۶ نفر، مجموع موارد قطعی متبلا به کرونا ویروس در استان کرمان از آغاز اپیدمی تا امروز به ۲۲۸ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه از ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، ۸ مورد خانم و ۸ مورد آقا بوده اند افزود: از موارد مثبت گزارش شده طی ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد مربوط به حوزه دانشاه علوم پزشکی رفسنجان، چهار مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و بقیه موارد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی درباره تفکیک شهرستانی موارد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در حوزه این دانشکاه گفت: در حوزه علوم پزشکی کرمان به تفکیک شهرستان ها، یک مورد در کوهبنان(نخستین مورد ابتلاء در این شهرستان)، یک مورد در شهرستان زرند، سه مورد در شهرستان بافت و چهار مورد مربوط به بیمارستان های سطح شهر کرمان بوده است.

شفیعی با اشاره به خبر فوت دو مورد دیگر مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان گفت: مجموع جانباختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۵ نفر رسیده است  که از دو مورد جدید، یک مورد مربوط به شهرستان کرمان و یک مورد مربوط به شهرستان زرند است.

وی با بیان اینکه ۵۷ مورد بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان کرمان از روز گذشته بستری شده اند که مجموع بستری های ناشی از بیماری حاد تنفسی از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۱۶۴۱ مورد رسیده است افزود: از این ۵۷ مورد بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ نفر داری علائم بالینی شک به ابتلا به کروناویروس جدید بوده که تحت آزمایش قرار گرفته اند و جواب  مورد مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع موراد محتمل به ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان کرمان از آغاز اپیدمی تاکنون را ۱۰۸۲ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۶ بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان کرمان بستری هستند ضمن آنکه باید عنوان کرد که از ابتدای بیماری تاکنون ۱۸۲ مورد قطعی به خاطر کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شده بودند.

وی با اشاره به ۱۲۱ مورد بیمار بهبودیافته در استان کرمان ادامه داد: روز گذشته در سطح استان ۱۵ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده و تعدادی به منزل رفته و دو یا سه مورد به نقاهتگاه هدایت شده و اکنون ۱۶ مورد در نقاهتگاه کرمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می رویم موارد ابتلاء به ویروس کرونا در استان کرمان از موارد درون خانه افزایش پیدا می کند تصریح کرد: از ۱۶ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد جدید شهرستان بافت، هر سه مورد مربوط به یک خانواده بود که نشان می دهد این اپیدمی در فاز استقرار قرار گرفته و افراد جدید به جمعیت وارد می شوند و ویروس را انتقال می دهند  یعنی بعد از مسافران، افرادی که از خانه خارج می شوند و در تجمعات حضور پیدا می کنند، ویروس را به خانه می آورند.

شفیعی با تاکید بر پایبند بودن به شعار«در خانه بمانیم» اظهار کرد: متاسفانه برخی ادعا دارند که ما شعار در خانه ماندن را رعایت می کنیم و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان را به خانه خودمان آورده ایم. قطعا این رفت و آمدها سبب چالش های جدی در آینده نزدیک خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ابتلای کادر درمانی استان به این ویروس نیز گفت: در موارد جدید ابتلای روز گذشته، ۲ مورد پرسنل مراقبتی و درمانی استان هستند که نشان می دهد با افزایش تعداد بیمار و مواجهه بیشتر با بیماران، شانس ابتلا به ویروس کرونا در بین کادرهای درمانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد که با احتساب این دو نفر، در مجموع ۱۷ نفر از کادر درمانی استان کرمان مبتلا به کروناویروس شده که چهار نفر همکاران پزشک و مابقی کادرهای دیگر بوده اند.

شفیعی در بخش دیگری از سخنانش درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بستری شده در بخش ICU اظهار کرد: موارد بستری قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در آی سی یو که حال عمومی آنها مناسب نیست و نیاز به دستگاه های کمک تنفسی دارند، چهار مورد است.

وی افزود: از ۱۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا، یک مورد راننده ای بوده که به استان همجوار تردد دادشته، یک مورد راننده اتوبوس بوده به چند شهر رفت و آمد داشته و مورد دیگر مبتلا نیز فردی بوده که یکی از نزدیکانش از تهران به منزل آنها آمده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: همه جا رد پای تماس با یک فرد محتمل یا مشکوک را می بینیم. ضمن اینکه فردی که از تهران آمده، به چند نفر از افراد فامیل سر زده و چند روز سرفه خشک داشته است.

وی تصریح کرد: باید فکر کنیم همه محیط ها آلوده و همه افراد ناقل هستند و حفظ فاصله یک و نیم متر با یکدیگر، نرفتن به مکان های شلوغ، شست و شوی دست ها، مراجعه به مراکز درمانی با پیدا کردن کوچک ترین علامت از نکات و گام های کلیدی برای مقابله با بیماری است.

شفیعی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان کرمان نسبت به برخی استان ها بد نیست و در شرایط استقرار این اپیدمی هستیم افزود: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا و بستری در یک هفته اخیر ثابت است که نشان می دهد اپیدمی در مرحله فلت (ثابت و یا خط صاف) است و توانسته ایم با اقدامات استان اجازه ندهیم دامنه این اپیدمی افزایش پیدا کند.

وی گفت: اگر همین روند در استان کرمان ادامه پیدا کند، در دو هفته آینده شاهد شیب نزولی اپیدمی کرونا ویروس خواهیم بودیم و اگر رفت و آمد زیاد شده و مسافر وارد استان کرمان شود و برود، پیک بعدی بیماری را در استان ممکن است تجربه کنیم بنابراین درخواست داریم مردم نکاتی که سه هفته رعایت و سختی را تحمل کردند، باز هم رعایت کنند و ارتباطات را به حداقل برسد تا بتوانیم اپیدمی را با آسیب کمتر پشت سر بگذاریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره مطلبی مبنی بر انتقال ویروس از طریق هوا گفت: این مطلب مربوط به مقاله ای بود که در مرحله پیش نویس بود و نویسندگان براساس یافته هایی که به لحاظ علمی قوی نبود گردآوری کرده بودند و سازمان جهانی بهداشت و موسسه مسئول، این قسمت را بلافاصله از روی سایت سازمان بهداشت جهانی برداشتند زیرا یافته قوی و موردتایید دانشمندان نبود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه این مطلب در صدر اخبار قرار گرفت، سازمان جهانی بهداشت یک کلیپ تولید کرد که انتقال ویروس از طریق هوا وجود ندارد و شایع ترین راه انتقال ذرات آلوده و قطرات تنفسی است.

شفیعی بیان کرد: این کلیپ به همت همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فارسی ترجمه شده و در دسترس عموم قرار گرفته که منبع رسمی و علمی در دنیا این موضوع را رد کرده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پربازدید ها

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)