کد خبر: ۳۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، همچنان در صدر مبتلایان به کرونا استان
مهدی شفیعی عصر امروز دهم فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، جواب آزمایش ۶ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس از آغاز این اپیدمی در استان تاکنون (یکشنبه دهم فروردین ماه) مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۴ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۴ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان را تشریح کرد.

دکتر "مهدی شفیعی" عصر امروز دهم فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، جواب آزمایش  ۶ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس از آغاز این اپیدمی در استان تاکنون (یکشنبه دهم فروردین ماه) مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۴ نفر رسید.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ۵۹ تست گرفته شده طی ۲۴ ساعت گذشته، جواب آزمایش ۶ مورد مثبت اعلام شد تصریح کرد: از این ۶ مورد ۴ مورد آقا و ۲ مورد خانم بوده که ۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان (همگی بستری در بیمارستان های کرمان) و ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

وی متوسط سنی افراد جدید تایید تشخیص شده را ۶۸ سال عنوان کرد گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان کرمان را نداشته ایم و جمعا از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۵ مورد فوت قطعی کووید ۱۹ در استان کرمان را داشته ایم.

شفیعی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با حال عمومی خوب از سطح بیمارستان های استان مرخص که ۲ نفر از آنها به نقاهتگاه هدایت شدند افزود: در حال حاضر ۳۸ مورد بستری مثبت قطعی در بیمارستان های سطح استان کرمان را داریم که ۴ مورد به لحاظ وضعیت حال عمومی در بخش ICU بستری و بقیه در بخش های ایزوله عفونی می باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ابتدای این اپیدمی تا امروز کل موارد بستری قطعی کرونا ویروس، ۱۸۸ مورد و کل موارد ترخیص شده ۱۲۵ مورد بوده است افزود: طی روز گذشته، ۴۱ مورد جدید بیمار حاد تنفسی در سطح بیمارستان های استان کرمان بستری شدند که از این تعداد، ۴۰ مورد مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بوده که برای نمونه گیری و تایید تشخیص نهایی به آزمایشگاه مرجع تشخیصی کرونا در کرمان معرفی شده بودند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اپیدمی کرونا در استان کرمان(اول اسفندماه) تا امروز ۱۳۹۸ مورد تست تشخیصی برای بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه مرجع کرمان انجام شده است افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۶۸۲ بیمار حاد تنفسی حاد در بیمارستان های سطح استان کرمان بستری شده که از این تعداد ۱۱۲۲ مورد مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بوده که تاکنون جواب آزمایش ۲۳۷ مورد مثبت قطعی اعلام شده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به عدم ابتلای کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان های استان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در رصد ابتلای افراد به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته دیگر رد و پای سفر و یا مسافرت به استان ها آلوده دیده نمی شود و درگیری با ویروس کرونا در استان کرمان به داخل شهرها کشیده شده و بحث تردد درون شهری و رفت و آمد با اطرافیان به عنوان عامل انتقال این بیماری هم اکنون در استان مطرح است.

شفیعی با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا در استان کرمان دیگر وارداتی نبوده و بومی شده است افزود: این موضوع جزء اپیدمیولوژی بیماری ها است و وقتی اپیدمی یک بیماری در فاز استقرار قرار می گیرد بحث انتقال فرد به فرد نسبت به موارد وارده پررنگتر می شود و به همین جهت، کار برای کنترل اپیدمی نیز حساس تر می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه باید بحث رعایت آداب و موارد بهداشتی را در محیط منزل بیشتر توجه کرد افزود: یکی از موارد بسیار مهم در بحث قطع و کاهش زنجیره انتقال اپیدمی کرونا در شرایط کنونی، رعایت نکات ریز بهداشتی از جمله آداب عطسه و سرفه، شست و شوی مرتب دست‌ها، گندزدایی سطوح و کاهش رفت و آمدها و فاصله گذاری اجتماعی است که باید به شدت از سوی مردم رعایت شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)