کد خبر: ۳۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور ضمن قدردانی از همکاری مردم در مبارزه با بیماری کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: کرونا مساله ای نیست که بگوییم در فلان روز تمام می شود، باید همگان پروتکل ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت را مراعات کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز در جلسه در جلسه ستاد اقتصادی دولت، گفت: از مردم ایران که در روز طبیعت به پروتکل‌ها توجه کردند تشکر می کنم. این مراعات و همکاری اساس کاری است که به نقطه باثباتی دست پیدا کنیم و همه تلاش‌ها برای این است که فوتی‌ها کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغداری را کمتر شاهد باشیم و مردم سلامت خود را در روزهای آینده شاهد باشند.

وی افزود: در خصوص فعالیت کسبه و کارها بعد از ۲۰ فروردین در جلسه امروز بحث و گفت‌وگو شد که کسب و کارها بعد از ۲۲ فروردین چگونه راه‌اندازی و پروتکل‌ها چگونه باشد که ما در مورد بُعد اقتصادی آن گفت‌وگو کردیم اما قرار شد بحث اصلی در وزارت کشور انجام شود.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از تسنیم، فارس و ایسنا بخوانید؛

*جلسه امروز ما اقتصادی و در رابطه با شرایطی که در آن قرار داریم و تامین نیازمندی‌ها بود. به صاحبان کالا اعلام خواهد شد که چگونه کالاهایشان را از گمرک دریافت کنند.

*در جلسه امروز تصمیم خوبی اتخاذ شد و در روزهای آینده 4 میلیون تن کالا وارد کشور خواهد شد و حرکت خوبی برای بازار ما خواهد بود. در گمرک‌ کالای دیگری هم وجود دارد که کالاهای اساسی نیست، اما نیاز تولید است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و وزارت صمت لیست آن کالاها را مشخص خواهد کرد تا آزاد شود.

*بانک مرکزی ترتیبات خاصی پیش‌بینی کرده تا ارز آن‌ کالاها تامین شود و تخلیه بنادر انجام بگیرد و کالاها در دسترس مردم قرار بگیرند. در این جلسه بحثی هم در مورد تولیدات داخلی از جمله گندم انجام گرفت که امسال محصول خوبی خواهیم داشت و به تدریج درو و خریداری می‌شود. در خصوص نحوه خریداری گندم تصمیم‌گیری شد.

*همچنین نسبت به منابع ارزی اقداماتی که وزارت خارجه باید انجام بدهد، تصمیم‌گیری شد. روابط تجاری با کشورهای همسایه و پروتکل‌های بهداشتی که باید مراعات بشود هم بحث شد.

*بحث دیگری هم مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد کرونا خواهد بود و آن هم چگونگی کسب و کارها بعد از بیستم فروردین خواهد بود. بحث اقتصادی آن در اینجا شد و بحث اصلی در وزارت کشور انجام خواهد گرفت و بعد در روز یکشنبه در ستاد ملی کرونا بحث خواهیم کرد.

*سلامت مردم برای ما مهم است و مبارزه با فقر هم همچون مبارزه با کرونا برای ما مهم است. ان‌شاالله تصمیمات نهایی در روز یکشبه اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

*باید تشکر کرد از همه کسانی که در ایام تعطیلات در مراکز تولیدی مشغول فعالیت بودند. اقدامات خوبی انجام گرفته است. دیشب با وزارت بهداشت در تماس بودم. اکثر نیازمندی‌ها در داخل تامین می‌شود. از همه تولیدکنندگان و بخش‌های دیگر که مواد غذایی تامین می‌کنند هم باید تشکر کرد.

*از بانک‌های کشور هم تشکر می‌کنم. برای آینده و برای کسب و کارها بار سنگینی را بر روی بانک مرکزی گذاشتیم تا فشاری که بر کسب و کارها وارد آمده با تصمیات اتخاذ شده کمتر شود. از پلیس و هلال احمر نیز که این روزها بسیار فعال هستند و برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

*مساله کرونا مساله‌ای نیست که در فلان روز تمام بشود. کرونا ممکن است تا ماه‌های آینده یا تا پایان سال با ما باشد. باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ان‌شاالله با یاری یکدیگر از این مرحله عبور خواهیم کرد.

*ممکن است اجتماعات باز هم محدود شود و راه کوتاهی برای مقابله با کرونا در پیش نداریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)