کد خبر: ۳۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان گفت: بازگشت شهر به روال عادی بستگی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان دارد و متناسب با اعلام نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: بازگشت شهر به روال عادی بستگی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان دارد و متناسب با اعلام نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

دکتر "محمدجواد فدایی" در جمع خبرنگاران با اعلام تشکیل کارگروه‌ آسیب‌شناسی واحدهای متاثر از بیماری کروناویروس و کارگروه خیران و موسسات غیردولتی در قالب ستاد استانی مدیریت پساکرونا در راستای رفع نگرانی و دغدغه‌های برخی مشاغل به دلیل ضرورت تعطیلی‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی عنوان کرد: برخی از مشاغل در جریان بیماری کرونا ویروس با مشکلاتی مواجه شده‌اند که شاید نتوانند بعد از اتمام بیماری، فعالیت خود را مطابق قبل ادامه دهند، لذا پیشنهاد تشکیل ستادی جهت بررسی موضوع در این خصوص شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت پسا کرونا با حضور امام جمعه کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار گردید، بیان کرد: دولت برنامه‌هایی را برای کمک و جبران خسارت مشاغل و اصناف متاثر از موضوع دارد، اما ممکن است بعضی مشاغل نتوانند از امکانات دولت استفاده کنند و یا اینکه برای آنها کافی نباشد.

فدایی افزود: ضمن اینکه بعضی از سازمان‌های مردم نهاد، موسسات غیردولتی، خیران و مردم می‌خواهند در حل مشکل مشارکت داشته باشند و به همین منظور مقرر شد در کارگروهی به آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات واحدها و پیشنهاد راهکار برای حل آنها بپردازند و کارگروه دیگری نحوه مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیران و موسسات غیردولتی بررسی کنند تا براساس آن گزارش‌ها تصمیمات بعدی اتخاذ شود. 

استاندار کرمان عنوان کرد: تمام مشاغل خدماتی، تولیدی، صنعتی و غیره که به دلیل بیماری کرونا تعطیل و یا دچار مشکلاتی شدند در این برنامه استانی دیده می‌شوند. 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه، کرمان به لحاظ بیماری کرونا ویروس اکنون در شرایط باثباتی قرار دارد و سیر صعودی را نداریم، تصریح کرد: امیدواریم این وضعیت به سیر نزولی تبدیل شود، براساس آمار، استان کرمان نسب به دیگر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.  

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌هایی که در استان اجرا می‌کنیم با نظر کارشناسان، نظرات متخصصان امر و صاحب نظران در بیماری کرونا انجام می‌شود، گفت: بازگشت شهر به روال عادی بستگی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان دارد و با اعلام نظر کارشناسی اقدام می‌کنیم.

استاندار کرمان از مردم برای همکاری خوب در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه قدردانی کرد و بیان کرد: همراهی مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی برای در خانه ماندن قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه سریعتر مشکل برطرف شود.  

فدایی خاطر نشان کرد: ۱۶ مورد از اصناف نیز نیاز روزمره مردم هستند که این اصناف شامل تاسیسات، تعمیر لوازم خانگی، آرایشگاه و غیره بوده که در این راستا مقرر شده تا دستورالعملی برای آنها تنظیم شود که طبق پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی بتوانند فعالیت داشته باشند که مشکل مردم رفع شود. 

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)