کد خبر: ۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اعلام کرد:
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در رودبار جنوب افزود: علاوه بر احداث ۲۰۰واحد مسکونی جدید تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی متاثر از سیل نیز نیازمند تعمیرات هستند که با حضور اکیپ‌ها انجام می‌شود و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به خسارت‌های سیل فروردین ماه امسال به جنوب این استان گفت: عملیات اجرایی احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده رودبار جنوب آغاز شد.

 سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی  در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در رودبار جنوب افزود: علاوه بر احداث ۲۰۰واحد مسکونی جدید تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی متاثر از سیل نیز نیازمند تعمیرات هستند که با حضور اکیپ‌ها انجام می‌شود و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود. 

وی اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع سیلاب در جنوب استان و خسارات وارده، تعمیر راه‌ها در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اولیه برای پل‌ها از جمله لوله‌گذاری و ترمیم انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به رفع مشکل آب و برق ۱۶۸ روستا طی دو روز عنوان کرد: سیل‌بندهای بالا دست منطقه زهکلوت نیز باید در اسرع وقت و به فوریت از سوی منابع طبیعی در دستور کار قرار گیرد و تکمیل شوند.
وی افزود: سد بالادست رودبار جنوب نیز در طراحی قرار گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.  

آیت‌اللهی موسوی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، سپاه، بسیج و هلال‌احمر، همدل و همراه کار امدادرسانی و رفع نگرانی مردم را در برنامه داشتند و تمام دستگاه‌ها تا اتمام کار در منطقه خواهند ماند.

وی همچنین به حضور ماشین‌آلات سنگین از استان‌های یزد و هرمزگان در منطقه الان تشکر کرد و گفت: مجموع عملکرد همه در جهت رفع مشکل مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان همچنین از عملیات ترمیم و تقویت و احداث سیل‌بند ورودی شهر زهکلوت بازدید و از تلاش‌ نیروهای دستگاه‌های اجرایی، ارتش، سپاه، بسیج و نهادهای مردمی تقدیر و بر سرعت‌بخشی در اجرای طرح در راستای حل مشکلات شهروندان تاکید کرد.

یکهزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت سیل جنوب کرمان 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، هم در این نشست میزان خسارت سیلاب سوم و چهارم فروردین ماه جاری در جنوب استان را یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خسارت در بخش‌های کشاورزی، راه، زیربنایی، آب و برق، مدارس، معابر و تاسیسات شهری و روستایی وارد شده که بیشترین آن مربوط به کشاروزی و راه است.

مجید سعیدی ادامه داد: فرمانداری با همکاری دهیاری و شهرداری براساس ماده ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، برای دخل و تصرفی که در حریم رودخانه‌ها انجام شده باید پیگیری لازم را انجام دهند و حکم قانونی را دریافت و سریعا اجرا کنند.
وی با تاکید بر تکمیل طرح‌های مطالعاتی منابع طبیعی در بالادست حوزه‌های آبریز زهکلوت بیان کرد: مطالعات بالادست رودبار جنوب هم از اعتبار امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا از منابع استانی و یا ملی پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: طرح‌هایی در حوزه لایروبی و دیوارسازی رودخانه ها در منطقه زهکلوت و رودبار جنوب در حال اجرا است که با نظارت و هماهنگی آب منطقه ای صورت می‌گیرد تا مهندسی رودخانه‌ها به هم نخورد.
وی با اشاره به اینکه بلوار ورودی شهر زهکلوت فاقد هرگونه پل و کانال عبور آب است، تاکید کرد: شهرداری با هماهنگی راهداری و فرمانداری مسیر عبور را از بالادست تا دو ماه آینده آزاد کنند.
سعیدی اظهار داشت: خسارت بخش کشاورزی برآورد شده و پس از ابلاغ اعتبارات جهاد کشاورزی کارها را پیگیری خواهد کرد و با توجه به ضرورت و فوریت برخی مناطق آسیب دیده هم جهاد کشاورزی جنوب با استفاده از اعتبارات خسارت سیل دی ماه را با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری کند و مجوزهای لازم را بگیرد.

وی گفت: ساخت و سازها و تصرفاتی نیز که در مسیر رودخانه‌ها انجام شده است که فرمانداری رودبار جنوب طرح کارشناسی برای جابجایی آنها آماده می‌کند و از طریق ماده ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نیز پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: ۳۰۰ خانوار کمیته امداد نیز که دچار خسارت شده‌اند، کمک‌های معیشتی به آنها از سوی کمیته امداد داده می‌شود.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان جمعه ۱۵ فروردین ماه عازم مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه منطقه زهکلوت از توابع رودبار جنوب شد.

در این سفر که مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، کلنگ ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی متاثر از سیل اخیر در زهکلوت به زمین زده شد. 

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری رودبار جنوب و دیگر مسئولان شهرستانی ازجمله برنامه‌های سفر روز جمعه ۱۵ فروردین ماه دکتر آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به شهرستان رودبار جنوب بود.

وی همچنین از مناطق سیل‌زده، طرح‌های در حال اجرا بازدید و با مردم منطقه دیدار و گفت و گو کرد. 

منبع: مهر
برچسب ها: سیلاب جنو ب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)