کد خبر: ۳۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ معاون روابط کار،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
مریم آبشاهی در خصوص کارگران ساختمانی و صاحبان مشاغل می گوید: مقرری بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی، افراد خویش فرما ، افراد صنفی و افرادی که خودشان بیمه شان را پرداخت می کنند و تابع قانون کار نیستند تعلق نمی گیرد.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگیمان این روزها رنگ و بوی کرونا می‌ دهد و نام این ویروس جدید بیش از هر چیز به گوش می‌رسد، حال آنکه این ویروس کسب و کارهای زیادی را تا مرز تعطیلی برده است .

در شرایط موجود همه دولت‌ها در حال تدوین بسته‌های مالی جهت جلوگیری از رکود شدید مالی و بیکاری هستند، پس از برنامه 2 هزار میلیارد دلاری آمریکا، سران گروه 20 نیز متعهد به ترزیق 5 هزار میلیارد دلار نقدینگی به بازار شدند تا ضمن حمایت از مردم و خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی را تقویت کرده و هزینه‌های نظام پزشکی را پوشش دهند.

دولت ایران نیز طرح هایی را به منظور کاهش آسیب اقشار آسیب پذیر و کارگران در نظر گرفته است که یکی از آن ها پرداخت مقرری بیمه بیکاری است .

معاون روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات دریافت بیمه بیکاری به گفتار نو می گوید: به طور کلی واحد هایی که به واسطه قوه قهریه یا بروز حوادث غیر قابل پیش بینی که وقوعش از اراده طرفین خارج است، تمام یا قسمتی از کارگاهشان تعطیل می شود، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مریم آبشاهی در ادامه با بیان این جمله که در این حالت قرارداد کارگران به حالت تعلیق در می اید، می گوید: در این حالت کارگران می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند تا زمانی که شرایط کارگاه به وضعیت عادی برگردد .

آبشاهی در پاسخ به این پرسش که چه مشاغلی در حیطه استفاده از این طرح قرار می گیرند، می گوید: مراکز تهیه و توزیع غذاهای آماده، واحدهای گردشگری، دفاتر مسافرتی،تولید و توزیع پوشاک، مراکز کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مجتمع های تفریحی و ورزشی، مجتمع های فرهنگی و آموزشی، واحدهای صنایع دستی و به طور کلی کلیه رسته هایی که از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا یا ستاد استانی تعطیل اعلام شدند.

به گفته معاون روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران این واحد ها بدون مراجعه به مراکز کاریابی و یا ادارت کار و تنها در منزل می توانند در سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir ثبت نام کرده ودر خواست دریافت بیمه بیکاری بدهند.

آبشاهی در رابطه با جزئیات ثبت نام می گوید: بعد از ثبت نام فرد یک کد رهگیری برای او پیامک می شود و پس از مدتی پیامکی برای او ارسال می شود که از چه طریقی می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.

او در خصوص جزئیات استفاده از بیمه بیکاری می گوید: کارگری که به علت برنامه پیشگیری از کرونا واحدش تعطیل شده است می تواند تا پایان اردیبهشت ماه که در واقع سه ماه را شامل می شود از بیمه بیکاری استفاده کند.

معاون روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کارگران ساختمانی و صاحبان مشاغل می گوید: مقرری بیمه بیکاری به کارگران ساختمانی، افراد خویش فرما ، افراد صنفی و افرادی که خودشان بیمه شان را پرداخت می کنند و تابع قانون کار نیستند تعلق نمی گیرد.

او در ادامه می افزاید: امکان دارد فردی تراشکار باشد و خودش بیمه اش را به عنوان یک فرد صنفی رد کرده باشد، این فرد در واقع خویش فرما است و شامل بیمه بیکاری نمی شود اما کارگرهایش که لیست بیمه شان را ایشان رد می کند شامل بیمه بیکاری می شوند.

آبشاهی در پاسخ به این پرسش که مبلغ بیمه بیکاری چه میزان خواهد بود، می گوید: مبلغ بیمه بیکاری در واقع بر مبنای لیست پرداختی بیمه متفاوت است ولی 50 تا 80 درصد حداقل حقوق پرداخت را شامل می شود.

معاون روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص زمان پرداخت مقرره بیمه بیکاری می گوید: هر فرد برای اینکه بیمه بیکاری بگیرد، یک ماه وقت دارد که بیکاری اش را ثبت کند. بعد از اینکه این ثبت نام صورت گرفت بررسی های لازم صورت می گیرد و سرانجام سازمان تامین اجتماعی حقوق فرد را ازهمان تاریخی که تعطیلی اعلام شده است به حساب فرد واریز می کند.

به گفته او بعد از انجام بررسی ها با یک پیامک به افراد اعلام می شود تا شماره حساب خود را اعلام کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)