کد خبر: ۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد:
جعفر رودری با بیان اینکه برآورد می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، عنوان کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر برآورد می شود و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه برآورد می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، عنوان کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر برآورد می شود و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

جعفر رودری  امروز شنبه ۱۶ فروردین ماه در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال ۹۹ اظهار کرد: چهار کارگروه ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی استان داریم که کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری یکی از آنهاست و گروه های کاری چهارگانه دیگری را نیز شامل می شود.

وی افزود: باید دبیران هر گروه کاری، شرح وظایف را دنبال، جلسات لازم را تشکیل داده و مصوبات به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارسال شود.

رودری با اشاره به اینکه جلسه امروز با تمرکز بر فعالیت گروه کاری اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است، تصریح کرد: برای ساماندهی امر اشتغال باید نگاه کلان و جامع از بالا داشته و باید بدانیم با چه جامعه ای سر و کار داریم، چه میزان هدفگذاری اشتغال داشته و چشم انداز و میزان عملکرد و برنامه ریزی ما منبعث از این نگاه شکل خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: در برنامه ششم توسعه و مطالعات سند آمایش و اشتغال، هدفگذاری شده در سال جاری ۳۹ هزار و ۸۶۳ نفر شغل در استان ایجاد شود که این عدد از تلاقی عرضه و تقاضای نیروی کار و نرخ بیکاریِ هدفگذاری شده بیرون می آید.

وی با بیان اینکه برآورد می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، عنوان کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر برآورد می شود و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

رودری با اشاره به اینکه سال قبل ۳۸ هزار مورد هدفگذاری ایجاد شغل استان بوده که همان عدد نیز محقق شده است، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمان۱۱.۴  درصد و این نرخ در سطح کشور ۱۰.۶ درصد است ضمن آنکه باید عنوان کرد این نرخ بیکاری مربوط به پاییز سال ۹۸ بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه منتظر اعلام سیاست های اشتغال سال ۹۹ از مرکز هستیم و باید برنامه های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه های هماهنگ و متمرکز شود اظهار کرد: در راستای ایجاد شغل، یک تعهد استانی داریم که در برنامه ششم توسعه است و برای سال قبل ۳۷ هزار و ۷۲۶ مورد بوده و اعداد دیگری که اعلام می شود براساس تعهد و برنامه سازمان ها است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جعفر رودری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)