کد خبر: ۳۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ماجرای فعالیت صنوف مرتبط با کشاورزی چیست؟
مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعملی مبنی بر فعالیت صنوف مرتبط به فعالیت های کشاورزی ابلاغ شده است، به گفتارنو می گوید: با توجه به ضرورتی که وجود داشته است هماهنگی لازم برای بازگشایی آن ها صورت گرفته است ولی چون جلسه ستاد تشکیل نشده هنوز مصوبه ای ابلاغ نشده است.

مجوز فعالیت صنوف مرتبط با کشاورزی به صورت غیررسمی دریافت شده است

با فعالیت صنوف مرتبط با کشاروزی در روز گذشته انتقاد ها و گلایه هایی از سمت شهروندان بر نحوه اجرایی مصوبات ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته است. برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار گفتار نو از اعلام شکایات خود به 124و عدم برخورد با این صنف خبر می دهند و باز گشایی این صنف را در تناقض با مصوبات ستاد استانی و ملی  مقابله با کرونا می دانند .

حال آنکه که با توجه به اینکه این صنوف اکثراً در مجاورت با خانه‌های مسکونی هستند، بازگشایی آن ها و عدم برخورد با آن ها موجب این امر شده تا سایر اصناف نیز به ظم اینکه مشکل تمام شده و برخوردی صورت نمی گیرد، اقدام به بازگشایی واحد های تجاری خود کنند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم ماشین آلات و نهاده های کشاورزی کرمان در پاسخ به علت بازگشایی این صنف به گفتار نو می گوید:با توجه به اینکه فصل کشاورزی است و کشاورزان نیاز به تهیه سم و کود دارند ما اقدام به بازگشایی کردیم.

سعید سید حسینی در ادامه تشریح می کند: هم اکنون درخت های میوه و گندم نیاز به سم پاشی دارند و
اگر این سم پاشی در این مقطع چند روزه کوتاه صورت نگیرد، آفت همه جا را می گیرد و محصولات کشاورزی در سال آتی از بین می رود و همین امر ممکن است تا ما را با بحران دیگری مواجه کند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم ماشین آلات و نهاده های کشاورزی کرمان ضمن ابراز بی اطلاعی از پیامک مبتی بر در خواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر فعالیت این صنف ، می گوید: ما برای بازگشایی یکی از رسته های مربوط به کشاورزان که آن هم رسته مربوط به نهاده های کشاورزی است از رئیس اتاق اصناف درخواست کردیم که در این مقطع زمانی خاص این صنف باز باشد.

حسینی در ادامه می افزاید: این درخواست توسط آقای جعفری، رئیس اتاق اصناف مطرح شد و ایشان مجوز این موضوع را از ستاد استانی کرونا گرفتند و به بنده اعلام کردند که فروشندگان مربوطه واحدهای خود را باز کنند.

او در خصوص مجوز بازگشایی این صنف می گوید: با درخواست صورت گرفته از اتاق اصناف، تاییدیه کتبی فعالیت این صنف به زودی در اختیار ما قرار می گیرد و به محض رسیدن آن در اختیار همکاران قرار می گیرد.
 
مجوز فعالیت  صنوف مرتبط با کشاورزی به صورت غیر رسمی گرفته شده است 

مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعملی مبنی بر فعالیت صنوف مرتبط به فعالیت های کشاورزی ابلاغ شده است، به گفتارنو می گوید: با توجه به ضرورتی که وجود داشته است هماهنگی لازم برای بازگشایی آن ها صورت گرفته است ولی چون جلسه ستاد تشکیل نشده هنوز مصوبه ای ابلاغ نشده است.

عباس تقی زاده خاطر نشان می شکند: اجازه فعالیت به صورت غیر رسمی به این صنف داده شده است.

تقی زاده با تاکید بر این جمله که همه اصناف باید تابع ستاد استانی مقابله با کرونا باشند، می گوید: آن چیزی که در کشور تصویب می شود عینا قرار نیست در همه استان ها اجرایی شود و در این زمینه اختیاراتی به استان ها داده شده که خودشان می توانند به این لیست مواردی را اضافه و یا کم کنند .

او در ادامه تشریح می کند: صنوفی که ضرورت داشته باشد که در یک بازه زمانی مشخصی باز شوند باید هماهنگی لازم را انجام دهند و حتما با معاونت سیاستی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمان که دبیر ستاد مقابله با کرونا هستند، هماهنگ کنند.

با توجه به جلسه صبح امروز ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور و اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند قرار هست اجرایی ود از 23 فروردین ماه تا ان زمان همان مصوبات قبلی ستاد استانی باید اجرایی شود مگر ایکه مواردی که مجوز گرفته بانشد و هماهگ کرده باشند با دیبیر خانه ستاد و به شکل موردی یک مجوزی داده شده باشد.


مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری کرمان در خصوص زمان فعالیت سایر صنوف گوید:در مرحله اول تصیم گرفته شده تا ۸ مورد از ۱۶ موردی که قرار بود پروتکل آن ها نوشته شود در جلسه عصر امروز ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح و تصمیم گیری شود‌

به گفته تقی زاده در ستاد ملی کرونا مقرر شد تا صنوف براساس ریسکی که می توانند برای انتقال و شیوع کرونا داشته باشند تقسیم بندی شوند و طبق آن پروتکل هایی که باید برایشان تعریف شود.

او در ادامه افزود: روند فعالیت این صنوف از 23 فروردین به ان ها اعلام می شود و باید منتظر این مسئله بمانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)