کد خبر: ۳۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، گفت: تا کنون سازمان سنجش تصمیمی درباره عدم برگزاری کنکور را اعلام نکرده است و آنچه در این زمینه ها مطرح می شود گمانه زنی است. وی افزود: حدس ما این است که امتحانات پایه دوازدهم در ایام خردادماه باشد و در بخش هایی از تیرماه هم ادامه پیدا کند و طبیعتاً آزمون سراسری باید بعد از امتحانات پایه دوازدهم باشد.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران بیست، با تبریک روز جوان در خصوص تعیین تکلیف برگزاری کنکور گفت: این موضوع تصمیمش با سازمان سنجش هست و آنها کنکور را اجرایی می کنند ولی به جهت پیوستگی‌ای که کنکور با امتحانات پایه دوازدهم دارد و امتحانات باید شروع شود و به پایان برسد و دو هفته بعد کنکور برگزار شود، برای همین کنکور تابعی از بازگشایی مدارس است و حدس ما این است که امتحانات پایه دوازدهم در ایام خردادماه باشد و در بخش هایی از تیرماه هم ادامه پیدا کند و طبیعتاً آزمون سراسری باید بعد از امتحانات پایه دوازدهم باشد.

وی در خصوص این احتمال که امسال آزمون سراسری برگزار نشود و ملاک سابقه تحصیلی دانش آموزان باشد، بیان کرد: چیزی تا امروز مبنی بر این موضوع از سوی شورای سنجش و پذیرش اعلام نشده است و آنچه رسماً از طریق سازمان سنجش اعلام شود ملاک ماست. گمانه زنی هایی در حوزه بازگشایی مدارس، برگزاری امتحانات، برگزاری کنکور و… صورت می گیرد ولی مرجع ذی صلاح در این زمینه سازمان سنجش است و با آموزش و پرورش هم تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد. از سوی دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا زمان بازگشایی مدارس را باید اعلام کند.

کمرئی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید چه زمانی مدارس بازگشایی شود نیز بیان کرد: مساله تعطیلی مدارس در سطح بین المللی نظام های آموزشی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. ۸۰ درصد دانش آموزان در دنیا با اخلال در روند آموزشی رو به رو شده اند. در کشور ما نیز ۱۵ میلیون دانش آموز امروز به دلیل این شرایط بلاتکلیف هستند. آنچه برای ما اولویت است، سلامتی دانش آموزان است. هر زمان این تضمین را داشته باشیم که در کنار آموزش می توانیم سلامت دانش آموزان را صد در صد تضمین کنیم و در این مورد به نقطه تعادلی برسیم، آموزش را جاری خواهیم کرد. در صورت عدم داشتن تضمین برای سلامتی بچه ها هیچ اصراری به بازگشایی مدارس نداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا ابتدای اسفندماه ۷۰ درصد آموزش در سطح مدارس رخ داده بود، در خصوص اینکه آیا با وجود چنین تراکمی در مدارس می توان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد، گفت: اگر ما در تنگنای زمانی قرار بگیریم هم باید طبق پروتکل های وزارت بهداشت مدارس را بازگشایی کنیم. با این پروتکل هایی که در فاصله گذاری اجتماعی هست باید آموزش و پرورش رویه قبل خود را در صورت ادامه دار شدن شیوع ویروس و بازگشایی مدارس تغییر دهد و با رویه قبل نمی توانیم در فضاهای ۳۵ متری با ۳۵ دانش آموز پروتکل های موجود را رعایت کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که امروز رئیس جمهور مطرح کردند که در شهرهایی که از نظر شیوع ویروس وضعیت سفید دارند، آموزش کم کم می تواند آغاز شود نیز گفت: این وضعیت سفید برای وزارت بهداشت مشخص است و باید به ما آن را ابلاغ کنند و شهرها را نیز مشخص کنند و آموزش و پرورش بر مبنای آن و پروتکل وزارت بهداشت اقدام کند.

کمرئی در پایان گفت: ما در تلویزیون با همکاری شبکه چهار و شبکه آموزش از ۱۰ اسفند تا امروز ۸۳۸ برنامه را مشترکا روی آنتن بردیم و این یک کار منحصر به فرد بوده است. دانش آموزان زیادی نیز از آن بهره گرفته اند. ملاک ما این آموزش ها در کنار آموزش های مجازی و جزوات آموزشی است که در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)