کد خبر: ۳۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ستاد مقابله با کرونا استان درباره فعالیت مجدد 16صنف ضروری به جمع بندی نرسید
استاندار کرمان گفت: درباره فعالیت مجدد ۱۶ صنف از ۵۶ صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم و مقرر شد فعالیت کلیه واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی باشد و در این باره به صورت استانی تصمیم نخواهیم گرفت.

استاندار کرمان گفت: درباره فعالیت مجدد ۱۶ صنف از ۵۶ صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم و مقرر شد فعالیت کلیه واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی باشد و در این باره به صورت استانی تصمیم نخواهیم گرفت.

محمدجواد فدایی در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان درباره مصوبات این جلسه گفت: یکی از بحث مطرح شده در این جلسه، موضوع فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بود که در این جلسه مقرر شد همچنان طبق مصوبه ملی ستاد مدیریت بیماری کرونا، این فعالیت ها ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نباید تعطیل شود اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان تعیین شده، مشکل خاصی از نظر اجرای دستورالعمل های تعیین شده برای واحدهای صنعتی و تولیدی در مجموعه گل گهر وجود نداشته و ادامه فعالیت این مجموعه از نظر قانونی مشکلی ندارد.

فدایی با اشاره به نیروهای غیربومی این مجموعه نیز گفت: در این جلسه مقرر شد نیروهای شرکتی که به مرخصی رفته بودند، با هزینه خود واحدهای صنعتی، در هنگام ورود غربالگری و از کسانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند، تست گرفته شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مقرر شد در این جلسه روزانه ۱۰۰ نفر از نیروهای غیربومی طبق دستورالعمل های مصوبه غربالگری، به محل کار خود وارد شوند افزود: مقرر شد در این جلسه اگر مدیران واحدهای صنعتی خلاف این مقررات عمل کنند، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات عمومی مجرم محسوب شده و محاکمه خواهند شد.

وی درباره تولید و توزیع لوازم پزشکی مورد نیاز استان نیز گفت: طبق این جلسه مقرر شد کمیته ای تشکیل و برای تولید و توزیع این اقلام، پیشنهادات لازم را به ستاد ارائه دهند.

عالی ترین مقام اجرایی در استان کرمان با تاکید بر ادامه کنترل ورودی های استان در ۶۸ نقطه اظهار کرد: این طرح همچنان تا ۲۳ فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد و در آینده نیز درباره ادامه یا لغو طرح کنترل ورودی‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تجمعات مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود افزود: برای برگزاری مراسمات نیمه شعبان نیز مقرر شد در کمیته ای این موضوع بررسی و بر اساس نظر آن کمیته، مراسمات نیمه شعبان در صورتی که مشکلی به وجود نیاید برگزار شود اما بیشترین تاکید بر برگزاری مجازی این مراسمات را داریم.

فدایی به حوزه فعالیت اصناف نیز اشاره کرد و گفت: درباره فعالیت مجدد ۱۶ صنف از ۵۶ صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم و مقرر شد فعالیت واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی باشد و در این باره به صورت استانی تصمیم نخواهیم گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا پایان فروردین ماه کلیه پروژه های شهری و همچنین تجمع در پارکها و تفرجگاه های استان کرمان ممنوع باشد.

آغاز کسب و کارهای کم‌خطر در استان‌ها بجز تهران از ۲۳ فروردین

 رییس‌جمهور صبح یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه در تولید از ابتدا با هیچ مانعی مواجه نبودیم و این مراکز همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: امروز پیشنهاداتی درباره فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها مطرح شد که در نهایت پیشنهادات به تصویب ستاد قرار گرفت؛ بر این اساس تصویب شد که در استان‌های کشور بجز تهران کسب و کارهای کم ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت های خود را  آغاز کنند، اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل باقی می مانند تا بعداً درباره آنها تصمیم گیری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش کسب و کارهای کم ریسک بنا شد تا در استان ها از شنبه ۲۳ فروردین فعالیت ها با مراعات پروتکل های اعلامی از سوی بهداشت و درمان آغاز شود؛ حتماً باید بر این پروتکل ها نظارت شود و مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت است. امروز  همچنین تصویب شد تا در صورت نیاز نیروی بسیج نیز برای نظارت با دقت به وزارت بهداشت کمک کند.

روحانی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم فعالیت‌های اقتصادی سلامت مردم را تحت تاثیر قرار دهند، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)