کد خبر: ۳۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
۳ نفر از اعضای یک خانواده که هفته قبل در مراسم تشییع جنازه ای شرکت کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا شدند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد آزمایشات روز گذشته در استان کرمان مثبت گزارش شده است و امروز برای اولین‌بار از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون (دوشنبه ۱۸ فروردین ماه) از تمامی حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان کرمان مورد مثبت داشتیم و اگر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان افزایش یابد، قطعا سختگیرانه‌تر رفتار خواهیم کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد آزمایشات روز گذشته در استان کرمان مثبت گزارش شده است و امروز برای اولین‌بار از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون (دوشنبه ۱۸ فروردین ماه) از تمامی حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان کرمان مورد مثبت داشتیم و اگر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان افزایش یابد، قطعا سختگیرانه‌تر رفتار خواهیم کرد.

مهدی شفیعی" عصر امروز ۱۷ فروردین‌ماه در نشست خبری با محوریت کرونا ویروس گفت: استان کرمان جزء استان‌های است که وزارت بهداشت به آن اجازه غربالگری و نمونه گیری آزمایشگاهی از بیماران سرپایی را داده است تا برنامه مراقبتی خود را افزایش و زنجیره انتقال ویروس کرونا را با شناسایی بیماران کاهش دهیم.

انجام تست کرونا به صورت سرپایی در کرمان

وی درباره نمونه گیری از افراد مشکوک به کووید ۱۹ ادامه داد: تاکنون طبق پروتکل های وزارت بهداشت تنها از موارد بستری و کادر درمانی تست های آزمایشگاهی گرفته شد اما با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این به بعد از افراد مراجعه به بیمارستان های سطح استان که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا می باشند به صورت سرپایی نمونه‌گیری خواهد شد ضمن آنکه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مقرر شد از اطرافیان بیماران قطعی ابتلا به ویروس کووید ۱۹ به منظور قطع زنجیره انتقال در خانواده‌ها نمونه‌گیری سرپایی انجام شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در موارد مثبت قطعی اعلام شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان ۳ نفر از اعضای یک خانواده که هفته قبل در مراسم تشییع جنازه ای شرکت کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: در موارد ابتلا به ویروس کرونا هم خوشه های خانوادگی و هم رد پای سفر دیده می‌شود لذا مردم همچنان باید بحث فاصله گذاری اجتماعی هم در منزل و هم در بیرون از خانه و نکات بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

احتمال راه اندازی نقاهتگاه دوم در کرمان

وی با اشاره به جهش قابل توجه آمار مبتلایان به کوید ۱۹ از روز گذشته تاکنون در استان کرمان، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد آزمایشات روز گذشته در استان کرمان مثبت گزارش شده است و امروز برای اولین‌بار از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون (دوشنبه ۱۸ فروردین ماه) از تمامی حوزه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان کرمان مورد مثبت داشتیم و اگر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان افزایش یابد، قطعا سختگیرانه‌تر رفتار خواهیم کرد و شاید با ادامه این روند به سمت راه اندازی نقاهتگاه دوم در کرمان نیز برویم.

شفیعی درباره نحوه آزمایشات سرپایی نیز بیان کرد: به هیچ عنوان بحث آزمایش از همه مردم را نداریم بلکه مانند روال قبل ابتدا افراد در سامانه سلامت پرسش های خودارزیابی را جواب داده و یا به مراکز درمانی ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده  و در صورتی که مشکوک ابتلا به ویروس کرونا داده شود، تست های آزمایش از وی بدون آنکه بستری شود، گرفته خواهد شد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: تقریبا تمامی تصمیمات استانی ستاد مقابله با کرونا همسو با ستاد ملی بوده و اگر مواردی جلوتر از ستاد ملی نیز اجرا شده است، نشان‌دهنده هوشمندانه بودن این ستاد می باشد.

وی درباره نحوه فعالیت اصناف اظهار کرد: کمیته ملی مقابله با کرونا در جلسه روز گذشته خود مقرر کرد یکسری صنوف خدماتی از ۲۳ فروردین‌ماه طبق پروتکل های بهداشتی و بحث فاصله گذاری اجتماعی با دادن تعهدی، می توانند بازگشایی شوند که در استان کرمان نیز همزمان با سراسر کشور این بازگشایی ۱۶ صنف خدماتی اجرا خواهد شد ضمن آنکه تاکید می شود به این صنوف پیوست سلامتی خواهیم داد و براساس آن باید رفتار کنند و کوچکترین تخطی پلمب و معرفی به قانون خواهند شد.

گندزدایی های سطح هیچ مشکل زیست‌محیطی ندارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص برخی اظهار نظرها پیرامون گندزدایی محیط ها و اماکن عمومی گفت: در بحث گندزدایی فضاهای پیرامونی و سطوح نظرات یکسانی در سطح جهان نداریم. اما در مجموع روی یک موضوع تاکید می شود که هرجا تماس های دست افزایش پیدا می کند،  در خطر بالای آلوده شدن به ویروس کووید ۱۹ است که نیاز است گندزدایی شود ضمن آنکه باید عنوان کرد که همه اقدامات استان در بحث گندزدایی اماکن عمومی براساس نظرات کارشناسی بوده و این نوع گندزدایی مشکل زیست‌محیطی ندارد و برای گندزدایی همه نقاط پروتکل خاصی وجود داشته که براساس آن ما عمل کرده ایم.

شفیعی در زمینه هک شدن اطلاعات شخصی ایرانی در روزهای گذشته در یکی از شبکه های پیام رسان خارجی، افزود: سامانه سلامت یک سامانه الکترونیکی بوده که به سامانه سیب لینک می‌شود و به راحتی قابلیت هک شدن ندارد و احتمال آن رابطه ای بین این هک شدن اطلاعات ایرانی ها با سامانه سلامت وجود داشته باشد، بسیار ضعیف بوده و مراجع مربوطه در حال بررسی آن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ماسک در کرمان در مکان های مختلف متفاوت است، اظهار کرد: به طور کلی دو نوع ماسک‌ وارداتی و تولیدی در استان کرمان داریم که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند و برخی از آنها برند خاصی هستند اما در مجموع  قیمت مصرف‌کننده روی آنها درج شده و باید همان قیمت به فروش برسند.

شفیعی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت طرح «فاصله گذاری اجتماعی» و «فاصله گذاری هوشمند» اشاره کرد و گغت: در طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» به دنبال خلوت شدن خیابان‌ها، اماکن عمومی و شهرها به منظور کاهش تماس ها (رعایت فاصله ۱.۵ متر از یکدیگر) بودیم که این طرح مشمول خانه‌ها، ادارات و ... نیز می‌شود اما برای طرح «فاصله‌گذاری هوشمند» بحث‌های مختلفی مطرح است که با استفاده از ظرفیت‌های کشور به دنبال شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا و رصد کردن مسیر تردد آنها هستیم اما تا زمانی که مجوزهای لازم برای اجرای این طرح از سوی نهادهای نظارتی صادر نشود، هیچ ارگانی حق اجرایی کردن آن را ندارد.

وی درباره رد و بدل شدن اسکنانس در جامعه به عنوان یکی از عامل های انتقال ویروس کرونا گفت: پول از اقتصاد هیچ جامعه‌ای نمی‌توان حذف کرد اما در راستای کاهش انتقال ویروس کرونا از طریق پول مقرر شد بانک‌ها زیرساخت‌هایی برای به حداقل رساندن جابجایی پول‌ها در سطح شعب و خودپردازها تهیه کنند ضمن آنکه انتظار می رود خود مردم نیز مسایل بهداشتی را رعایت کرده و از جابجا کردن اسکناس در معاملات خود جدا پرهیز کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)