کد خبر: ۳۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
جاوید سبحانی با اشاره به اینکه در اسفندماه، ۹۰ درصد واحدهای اقامتی استان کرمان بسته بود و در فروردین و در طرح فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۹ درصد تعطیل و تنها یکی، دو واحد کشیک فعال بودند، در ادامه درباره وضعیت نیروی انسانی واحدهای اقامتی بیان کرد: بحث تعدیل نیرو فعلا در برنامه همکاران نیست و معرفی به سامانه‌ بیمه بیکاری انجام شده تا ارتباط کارگر و کارفرما قطع نشود و برخی کارفرمایان خودشان حقوق نیروها را پرداخته اند.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به اینکه در اسفندماه، ۹۰ درصد واحدهای اقامتی استان کرمان بسته بود و در فروردین و در طرح فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۹ درصد تعطیل و تنها یکی، دو واحد کشیک فعال بودند، در ادامه درباره وضعیت نیروی انسانی واحدهای اقامتی بیان کرد: بحث تعدیل نیرو فعلا در برنامه همکاران نیست و معرفی به سامانه‌ بیمه بیکاری انجام شده تا ارتباط کارگر و کارفرما قطع نشود و برخی کارفرمایان خودشان حقوق نیروها را پرداخته اند. 

"جاوید سبحانی"درباره خسارت وارد شده به مجموعه های اقامتی استان کرمان در پی شیوع کرونا اظهار کرد: در اسفند ۹۸ و فروردین ماه جاری و با شیوع کرونا، به واحدهای تحت پوشش جامعه هتلداران استان از جمله هتل ها، اقامتگاه های سنتی، مهمانپذیرها و... ۶۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: درصد اشغال مجموعه های اقامتی استان در اسفندماه به زیر ۵ درصد رسیده و در فروردین صفر شده است. 

سبحانی با اشاره به اینکه در اسفندماه، ۹۰ درصد واحدهای اقامتی استان کرمان بسته بود و در فروردین و در طرح فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۹ درصد تعطیل و تنها یکی، دو واحد کشیک فعال بودند، در ادامه درباره وضعیت نیروی انسانی واحدهای اقامتی بیان کرد: بحث تعدیل نیرو فعلا در برنامه همکاران نیست و معرفی به سامانه‌ بیمه بیکاری انجام شده تا ارتباط کارگر و کارفرما قطع نشود و برخی کارفرمایان خودشان حقوق نیروها را پرداخته اند. 

رییس جامعه هتلداران استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون گردشگری دچار بحران شده و دولت در مواقع بحران کمک بلاعوض می کند. 

سبحانی افزود: پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی و امهال اقساط دردی از فعالان گردشگری دوا نمی کند و انتظار این است که دولت در مرحله اول برای واحدهایی که دارند نابود می شوند، نقدینگی تامین کند تا بتوانند خود را سرپا نگه دارند، به ویژه واحدهای ضعیف. 

وی با بیان اینکه در مرحله دوم باید کمک بلاعوض بشود، زیرا کسی که فعالیت نداشته چگونه می‌تواند قسط تسهیلات بپردازد بیان کرد: ما مصوبه ای برای تعطیلی هتل ها نداشتیم اما به دلیل نبود مسافر و حفظ سلامتی هموطنان و کارکنان مجموعه، هتل ها تعطیل کردند و انتظار است مسوولان و دولت همکاری کرده و مشکلات را دریابند.

رییس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به اینکه نفع فعالیت گردشگری به دولت هم می‌رسد، گفت: پیشنهاد این است عوارض مختلف واحدهای اقامتی و مالیات ها تا آخر امسال بخشیده شود. 

سبحانی بیان کرد: همچنین پیشنهاد ما این است برای جبران بخشی از خسارت وارد شده به واحدهای اقامتی استان در پی شیوع کرونا، حق بیمه سهم کارفرما از ۲۳ درصد به ۱۰ درصد تخفیف داده شود. 

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)