کد خبر: ۳۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان خبر داد:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: به ازای هر واحد مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به صورت ضمانت زنجیره ای و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: به ازای هر واحد مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به صورت ضمانت زنجیره ای و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود. 

علی اکبر سلطانی نژاد درباره خسارت سیل ابتدای فروردین ماه جاری به منازل مسکونی در جنوب استان کرمان اظهار کرد: در منطقه جازموریان خسارات ناشی از سیل زیاد بود و بیشتر خسارات به شهر زهکلوت و روستاهای اطراف وارد شده است. 

وی افزود: روز بعد از سیل همکاران ما برای ارزیابی به منطقه اعزام و یک واحد اداری در آنجا مستقر کردیم و با توجه به نوع منطقه، میزان وقوع سیل کار برآورد خسارت که با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بهداشت، سخت بود، انجام شد. 

سلطانی نژاد با بیان اینکه برآورد اولیه انجام و برای هیئت دولت ارسال شد تا مصوبه لازم را اخذ کنیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه اثاثیه مردم نیز در سیل از بین رفته و گل گرفته بود، ۵ فروردین ماه مبلغی تامین و به صورت بلاعوض در اختیار برخی از خانواده ها قرار گرفت و بخش تکمیلی پرداخت بلاعوض چند روز آینده واریز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه روز ۱۲ فروردین کلنگ شروع بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از سیل جنوب استان کرمان که شامل تعمیر و احداث بود به زمین زده و کار شروع شده است گفت: چالش اصلی حضور نیروها است که بخاطر کرونا محدودیت داریم و فعلا با حضور مردم کار را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار بازسازی از طریق پرداخت تسهیلات، آورده مردم و بلاعوض صورت می گیرد، افزود: به ازای هر واحد مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به صورت ضمانت زنجیره ای و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود. 

سلطانی نژاد با بیان اینکه تسهیلات در روستاها ۴۰ میلیون تومان است، گفت: برای حمل مصالح به مناطق سیل زده از خیران و دستگاه هایی که می توانند کمک کنند، درخواست همکاری داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه درخواست ما از خیران و ارگان ها این است که کمک های مردمی و خیران به ساخت و ساز هدایت شود تا هزینه های مردم کم شود گفت: در شهرستانهای جنوبی و شرقی استان در اثر سیل دی ماه ۹۸ و فروردین امسال  ۲۳۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده احداثی و تعمیری شناسایی و ارزیابی شده و تاکنون برای ۳۰۰ واحد پرونده ساخت واحد مسکونی  شهری و روستایی در شهرستانها تشکیل شده است. 

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بیش از  ۱۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض تاکنون به حساب خسارت دیدگان واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد، بیان کرد: هزینه های صدور پروانه ساختمانی در شهر و روستا، هزینه های نظارت نظام مهندسی و همچنین خدمات مهندسی مثل نقشه واحدهای مسکونی برای مردم رایگان و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: تا پایان بازسازی در کنار مردم استان خواهیم ماند و در بازسازی اصل، مشارکت مردم است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)