کد خبر: ۳۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
به جز موارد بستری از افراد مشکوک و مراجعه کنندگان به سامانه‌ نیز تست کرونا گرفته می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:از ابتدای اپیدمی تاکنون دو هزار و ۲۱۳ بیمار تنفسی حاد در بیمارستان‌ها بستری هستند که هزار و ۶۲۹ نفر آنها محتمل به کرونا هستند اما ۴۱۲ نفر آنها مبتلای قطعی به این ویروس هستند که همه آنها در بیمارستان بستری نشده‌اند. از این ۴۱۲ نفر، ۳۴۵ نفر آنها در بیمارستان بستری شده بودند که از این تعداد، ۲۳۸ بهبود یافته و ۴۵ جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون فقط از افراد بستری آزمایش گرفته می‌شد اما با افزایش آزمایشگاه‌ها از افراد مشکوک و مراجعه کنندگان به سامانه‌ های ما هم آزمایش گرفته می شود.

، حمیدرضا رشیدی نژاد  با اشاره به اینکه تشکیل جلسه کمیته پیشگیری از ویروس کرونا اقدام اولیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بدو شیوع این ویروس در کرمان بود، اظهار کرد: این جلسات روزانه تشکیل شد، هیچ روزی تعطیلی نداشتیم لذا تاکنون ۳۹ جلسه رسمی روزانه داشتیم همچنین جلسات غیر رسمی و ویدئو کنفرانس نیز برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که کمیته‌های دیگری نیز مانند کمیته‌های هماهنگی بین بخشی، کمیته علمی، اطلاع رسانی و غیره نیز تشکیل شد، بیان داشت: آمادگی‌های لازم در سطح دانشگاه انجام شد که بتوانیم در مسائل پیشگیری و مواردی مانند تجهیز دانشگاه‌ها، تجهیز تخت‌ها، جابجایی بخش‌های بیمارستانی آمادگی لازم را داشته باشیم و نهایتاً دانشگاه‌های علوم پزشکی استان جلسات حضوری و غیر حضوری نیز داشتند.

رشیدی با اشاره به اینکه از همان اوایل تلاش بر این بود که مردم نسبت به مسئله ویروس حساس شوند لذا اطلاع رسانی‌های لازم انجام شد، اظهارداشت: در ادامه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت، دستگاه‌های مربوطه نیز همکاری کردند که هدف اصلی پیشگیری و ماندن در خانه، پرهیز افراد از حضور در اجتماع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود که در این زمینه به نتایج خوبی رسیدیم.

شناسایی ۴۱۲ مورد قطعی ابتلاء به کرونا در کرمان

وی با بیان این مطلب که مصوبات جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا باعث شد اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد که جا دارد از مردم، اصناف و مسئولان استانی تشکر کنم، بیان داشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون دو هزار و ۲۱۳ بیمار تنفسی حاد در بیمارستان‌ها بستری هستند که هزار و ۶۲۹ نفر آنها محتمل به کرونا هستند اما ۴۱۲ نفر آنها مبتلای قطعی به این ویروس هستند که همه آنها در بیمارستان بستری نشده‌اند. از این ۴۱۲ نفر، ۳۴۵ نفر آنها در بیمارستان بستری شده بودند که از این تعداد، ۲۳۸ بهبود یافته و ۴۵ جان باختند.

وی اضافه کرد: کرمان در مقایسه با سایر استان‌های همسایه شمالی (یزد و شیراز) دارای شرایط بهتری است و در کل کشور از نظر شیوه مدیریت و کنترل ویروس کرونا جزو پنج استان اول هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که ما جزو دانشگاه‌هایی بودیم که به جز تهران در ابتدا آزمایشگاه‌های خود را راه اندازی کردیم و مجموعه استان را پوشش دادیم، وجود آزمایشگاه در استان باعث می‌شود که تشخیص و غربالگری زودتر انجام شود.

تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کرمان به ۳ عدد می‌رسد

وی با اشاره به اینکه علاوه بر فعالیت یک آزمایشگاه، در هفته جاری یک آزمایشگاه دیگر راه اندازی شد و آزمایشگاه دیگری نیز شنبه راه می‌شود که تعداد آزمایشگاه‌های کرمان به عدد سه می‌رسد، اظهار کرد: در جیرفت، رفسنجان و سیرجان آزمایشگاه‌ها راه اندازی شده است و نیروها درحال آموزش هستند تا هرچه سریع‌تر فعالیت خود انجام بدهند.

رشیدی تصریح کرد: تاکنون فقط از افراد بستری شده آزمایش گرفته می‌شد اما با اضافه شدن آزمایشگاه‌ها موجب می‌شود از افراد مشکوک در جامعه و افرادی که به سامانه‌های ما مراجعه می‌کنند نیز آزمایش گرفته شود لذا سرعت غربالگری بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا تجمعات مختلف همچون مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و مبادی ورودی شهرها کنترل شد و همچنان هم ادامه دارد، افزود: در شرایط فعلی هم رفت و آمد در درون شهر چنانچه نکات بهداشتی رعایت شود، منعی ندارد البته بعضاً ممکن است چند نفری اجتماع کنند که توصیه می‌کنم مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توصیه‌های مورد نیاز برای پیشگیری از ویروس کرونا، تصریح کرد: شعار در خانه بمانیم را باید جدی بگیریم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، اگر فردی با علامت خفیف روبروشود باید فاصله لازم را رعایت کنیم، اگر محیط کار هستید در یک اتاق جمع نشوند و نحوه مراجعه ارباب رجوع باید مدیریت بشوند.

وی با بیان این مطلب که باید چرخ جامعه بچرخد، بیان داشت: نیازهای روزمره باید تأمین شود لذا اصناف کم خطر می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی شروع به کار کنند از طرف دیگر اصناف پرخطر همچنان باید تعطیل باشند.

مردم از مراجعه به مراکز درمانی واهمه نداشته باشند

رشیدی با اشاره به اینکه مردم ارتباط خود را با ما قطع نکنند، عنوان کرد: مردم از مراجعه به مراکز درمانی واهمه نداشته باشند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین بهتر است که افراد مشکوک سریع و به موقع مراجعه کنند.

رشیدی با بیان این مطلب که علائم ویروس ممکن است زیاد و متنوع باشد، ادامه داد: افراد در صورت دارا بودن علائم غیرعادی با مراکز ما ارتباط بگیرند چرا که مراجعه سریع سبب تسریع در بهبودی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهبود افراد از زمان بروز بیماری حداکثر سه هفته طول می‌کشد، ادامه داد: در این دوره افراد می‌توانند در منزل باشند البته باید جداسازی لازم را انجام دهند از طرف دیگر چنانچه شرایط مناسبی نداشته باشند می‌توانند بستری شوند.

رشیدی با اشاره به اینکه در فضای درمانی نیز به دنبال این بودیم که از همکاران خودمان مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، اظهار داشت: مبالغ اندکی از وزارتخانه برای همکاران درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که تا پایان فرودین ماه تمامی فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری تعطیل است و در ادامه بر اساس نظر ستاد ملی تصمیم گیری می‌شود، اظهار داشت: ادارات از ۲۳ فروردین با دو سوم نیرو فعالیت می‌کنند، ساعت کار هم کمتر شده است همچنین افرادی هم که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به مرخصی می‌روند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)