کد خبر: ۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سیدوحید احمدی‌طباطبای در پاسخ به این سوال که آیا براساس گزارش وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان روند نزولی دارد؟ اظهار کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ عنوان در استان کرمان روند نزولی نداشته و روند ثابتی را دارد اما در موارد تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس، روند نزولی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی با ویروس کرونا دست و پنجه نرم خواهیم کرد، گفت: هم اکنون در استان کرمان میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا حدود ۲.۵ نفر است به‌طوری‌که هر یک فرد بیمار کرونایی، بالاتر از ۲ نفر را مبتلا می‌کند و به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم این میزان سرایت پذیری از هر یک نفر بیمار را به یک نفر کاهش دهیم تا در ماه‌های آینده بتوانیم بیماری را کنترل کنیم اما پیش بینی می شود در فصل پاییز نیز دوباره درگیر این بیماری شویم.

دکتر "سیدوحید احمدی‌طباطبایی" عصر امروز ۲۶ فروردین‌ماه در نشست خبری با محوریت کروناویروس درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و همچنین غربالگری فعال در استان کرمان گفت: در طرح غربالگری فعال قرار است از همه موارد مشکوک ابتلا به ویروس کووید ۱۹ تست گرفته و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند ضمن آنکه در این طرح اطرافیان بیماران قطعی مبتلا به کرونا نیز ردیابی خواهند شد تا بتوانیم شناسایی سریع و به موقعی داشته و در نتیجه فرآینده ایزوله کردن و قطع زنجیره انتقال ویروس را به موقع انجام دهیم.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ عنوان در استان کرمان روند نزولی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا براساس گزارش وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان روند نزولی دارد؟ اظهار کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ عنوان در استان کرمان روند نزولی نداشته و روند ثابتی را دارد اما در موارد تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس، روند نزولی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حاشیه‌های شهرها و ابراز نگرانی از وضعیت آنها به لحاظ امکانات کم این افراد عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های ما نیز بهداشت رعایت بهداشت و حساسیت نسبت به موضوع ویروس کرونا در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست و انتظار داریم با ارائه آموزش های لازم به افراد ساکن در این مناطق، با کوچکترین علامتی به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی براساس رعایت پروتکل های بهداشتی برای فعالیت‌ کارخانه‌ها ادامه داد:  در طرح فاصله گذاری هوشمند قرار است صنوف‌ به صورت پلکانی بازگشایی شوند.

مردم رفتارهای هوشمندانه داشته باشند

احمدی طباطبایی ادامه داد: علاوه بر فعالیت ۱۷ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۰ هزار مرکز دیگر شامل سازمان‌ها و صنف‌ها نیز وجود دارد که باید روی همه آنها با همکاری دستگاه‌های مربوطه نظارت لازم انجام شود که حجم این اماکن زیاد است و کنترل بر آنها بسیار سخت است بنابراین انتظار داریم در بحث نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی طبق پروتکل های بهداشتی، مردم نیز به کمک ما بیایند و به ما گزارش های تخلفات احتمالی را بدهند ضمن آنکه از سوی دیگر نیز انتظار می رود در شرایط کنونی مردم نیز رفتارهای هوشمندانه داشته باشند و از مغازه‌هایی که ازدحام جمعیتی در آنها بالاست، خرید نکنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی در راستای تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کارخانجات در راستای اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی؛ دارد اظهار کرد: به هیچ عنوان اجازه بازگشایی مطب‌های دندان‌پزشکی داده نمی شود و تنها خدمات اورژانسی دندانپزشکی در مراکز درمانی ارایه می شود زیرا اقدامات دندان‌پزشکی جزء موارد خطرناک انتقال ویروس کرونا است و به شدت توصیه می کنیم که مردم حتی‌الامکان و تا جای ممکن، به دندان پزشکی مراجعه نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی با این ویروس دست و پنجه نرم خواهیم کرد، گفت: هم اکنون در استان کرمان میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا حدود ۲.۵ نفر است به‌طوری‌که هر یک فرد بیمار کرونایی، بالاتر از ۲ نفر را مبتلا می‌کند و به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم این میزان سرایت پذیری از هر نفر را به یک نفر کاهش دهیم تا در ماه‌های آینده بتوانیم بیماری را کنترل کنیم اما پیش بینی می شود در فصل پاییز نیز دوباره درگیر این بیماری شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست خبری به تحلیلی از وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان پرداخت و بیان کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که با اپیدمی کرونا در کشور مواجهه شدیم تا دیروز (۲۵ فروردین‌ماه) از کل مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان، ۵۵ درصد مبتلایان مرد و ۴۵ درصد آنها زن، ضمن اینکه میانگین سنی این افراد ۵۲ سال بوده است.

۱۱ درصد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان در رده سنی جوانان

وی درباره فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس در استان کرمان نیز گفت: درصد فراوانی مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدای اسفند تا ۲۵ فروردین‌ماه نشان می دهد که ۶۴ درصد مرگ و میر در آقایان و ۳۶ درصد در خانم‌ها بوده ضمن آنکه ۸۰ درصد موارد فوتی نیز دارای بیماری های زمینه‌ای بوده اند که شایعه‌ترین بیماری زمینه‌ای نیز قلبی و عروقی و دیابت بوده است.

احمدی طباطبایی افزود: ۱۱ درصد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان در رده سنی جوانان (۱۸ تا  ۲۹سال)، ۷۰ درصد در رده سنی میان سال (۳۰ تا ۵۹ سال) و ۱۹ درصد در رده سنی سالمندان (۶۰ سال به بالا) بوده اند که متاسفانه از موارد فوتی، ۷۵ درصد در گروه سنی سالمندان، ۳.۵ درصد موارد فوتی در رده سنی جوانان و مابقی در رده سنی میان سالی بوده است.

وی بیان کرد: علایم بیماری کرونا، شاخ و دم ندارد و موارد قطعی از این بیماری در استان داشته‌ایم که در یک خانواده، فرزندان بیماری را به مادر سرایت داده و مادر به دلیل آنکه دارای سن بالایی بوده، فوت کرده است بنابراین به شدت توصیه می کنیم که به مادر و پدرتان در شرایط کنونی سر نزنید، زیرا این سر زدن‌ها به معنای دلسوزی نخواهد بود.

با رفتارهای اخیر مردم، نگران هفته‌های آینده هستیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر پرهیز از حضور در مهمانی‌ها، مجامع پر ازدحام مانند مراسمات فوت و تشییع عنوان کرد: طبق گزارش های تحلیلی از مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در استان کرمان، شاهد بودیم ۱۱ نفر از اعضای شرکت کننده در یک مهمانی ۳۰ نفره در ۱۴ فروردین ماه، به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که همچنان مشخص نیست این ۱۱ نفر نیز  ویروس کرونا را به چند نفر دیگر منتقل کرده اند، بنابراین همچنان بر موضوع فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از رفتن به مهمانی و حضور در مراسمات تاکید داریم.

احمدی طباطبایی اپیدمی کرونا را به جنگلی در آتش تشبیه کرد و افزود: آتش جنگل خاموش نشده است و فقط از شدت آتش کاسته یا ثابت شده و با کوچکترین وزشی آتش شعله‌ور خواهد شد. باتوجه به رفتارهای اخیر مردم، برای هفته های آینده نگران هستیم لذا باید سعی کرد با رفتارهایمان احتمال انتقال را پایین آورده ،تعداد تماس‌ها را کاهش داده و مدت عفونت‌زایی را کم کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)