کد خبر: ۳۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:
مهراله رخشانی‌مهر گفت: در سال ۹۷ برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی هدف‌گذاری خوبی داشتیم. در مهرماه ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود داشت که رتبه اول در تعداد این نوع مدارس استان مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بعد از آن مربوط به استان کرمان بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تمامی مدارس خشتی و گلی در استان کرمان جمع‌آوری شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در استان کرمان پیش‌بینی شده است که تمامی بخاری‌های غیراستاندارد مدارس تا پایان سال جاری جمع‌آوری شود.

مهراله رخشانی‌مهر گفت: سال گذشته جهش خوبب در اعتبارات این سازمان داشتیم و امسال نیز ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که می‌تواند منشاء خدمات خوبی در استان‌ها باشد.

وی با بیان این مطلب که امسال برای پروژه‌های مشارکتی ۳۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: در پروژه‌های مشارکتی مقرر شده است در مناطق شهری ۵۰ درصد بودجه ساخت مدارس و در مناطق روستایی ۳۰ درصد این هزینه توسط خیرین تامین و مابقی اعتبار مورد نیاز توسط سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام این خبر که در هیچ کجای کشور پروژه نیمه ساز خیرساز نداریم، در ادامه از استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس سخن به میان آورد و اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۸۳۰ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص دادیم که در همین راستا ۵۰ هزار بخاری نفتی از سطح مدارس کل کشور جمع‌آوری شد که ۲۴ هزار مورد آن مربوط به مدارسی بود که دارای علمک گاز بوده و هم اکنون فقط ۴ درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کنند که همه این مدارس نیز در مکان هایی هستند که دسترسی به زیرساختهای گازدر آن مکان ها وجود نداشته است و در استان کرمان نیز پیش‌بینی شده که تمامی بخاری‌های غیراستاندارد مدارس تا پایان سال جاری جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: در ابتدای طرح تعمیر و تامین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در استان کرمان، حدود ۱۴ هزار کلاس درس دارای سیستم های گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد داشتیم که تا پایان سال گذشته حدود ۶۵۰۰ کلاس درس از لحاظ سیستم های گرمایشی و سرمایشی استانداردسازی شده و حدود ۷۶۰۰ کلاس درس دیگر نیازمند به استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دارند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: در سال ۹۶ اعتبار استان کرمان برای استانداردسازی سیستم سرمایشی و گرمایشی کلاس های درس در حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این اعتبار با رشد ۴.۸ برابری نسبت به سال ۹۶ به ۴۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به رشد تعداد کلاس‌های تحویل داده شده به آموزش و پرورش طی چندسال اخیر، عنوان کرد: در سال ۹۶ فقط ۵۶ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شد که این تعداد کلاس درس در سال گذشته به ۳۲۸ کلاس رسید که جهش ۶ برابری را در این زمینه داشته‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به شرایط خاص استان کرمان اشاره کرد و افزود: هم اکنون سرانه فضاهای آموزشی استان کرمان ا ۴.۹ مترمربع است که این سرانه در سطح کشور عدد ۵.۲ مترمربع است کهباید سه دهم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز به این سرانه در استان کرمان اضافه شود تا به میانگین کشوری برسد.

وی تصریح کرد: ۱۰ استان کشور زیر خط میانگین سرانه فضاهای آموزشی هستند که استان کرمان یکی از این ۱۰ استان می‌باشد اما فاصله آن نسبت به خط میانگین کشوری زیاد نیست و می توان با برنامه ریزی مناسب استان کرمان را از لحاظ این شاخص به متوسط کشوری رساند.

رخشانی‌مهر بیان کرد: طی سال ۹۶ اعتبارات عمرانی ملی سازمان نوسازی و مدارس استان کرمان حدود ۳۷ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این اعتبارات به رقم ۱۵۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۴ برابر رشد داشته است.

وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در زمینه جمع‌آوری مدارس خشت و گلی در کشور اظهار کرد: در سال ۹۷ برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی هدف‌گذاری خوبی داشتیم. در مهرماه ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود داشت که رتبه اول در تعداد این نوع مدارس استان مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بعد از آن مربوط به استان کرمان بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تمامی مدارس خشتی و گلی در استان کرمان جمع‌آوری شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص تعهد خیرین مدرسه‌ساز در کشور گفت: در سال ۱۳۹۸ میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز ۱۵۲۰ میلیارد تومان بود که این عدد طی سال ۹۷ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۲ برابری کمک خیرین مدرسه ساز نسبت به آغاز دولت تدبیر و امید را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می کنیم که ردیف اعتبار خیرین در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۹ برای پروژه‌های مشارکتی ۳۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم  که رشد ۱۶ برابری را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد ضمن آنکه در این راستا در سال ۹۸ حدود ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار تحصیصی به استان کرمان را داشتیم  که این اعتبار برای سال جاری به بیش از ۱۵۸ میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)