کد خبر: ۳۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید سعیدی با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان افزود: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش ها در ارتفاعات بیش از شهرها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیریت بحران استان کرمان : احتمال سرازیر شدن آب از ارتفاعات به داخل شهرها/در صورت قطع ارتباط مدیران و فرمانداران از طریق رادیو ترانک در ازتباط باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان گفت: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش ها در ارتفاعات بیش از شهرها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا مجید سعیدی بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در هفته جاری در شهر کرمان نزدیک به ۳۰ میلیمتر بارش داشتیم ضمن آنکه با فاصله چندین کیلومتر از کرمان ۴۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان افزود: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش ها در ارتفاعات بیش از شهرها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.

سعیدی با تاکید بر اینکه آماده باش ۱۰۰ درصد در استان کرمان اعلام می کنیم تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود، تصریح کرد: باید ماشین آلات موردنیاز در جاهایی که احتمال خسارت و بحران زا است، مستقر شود تا در صورت بروز حادثه، مردم دچار مشکل نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان فقط برای ایمن سازی در برابر سیل به شهرستان های جنوبی استان تامین اعتبار و بخشی از آن پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه تاکنون در زمان حوادث پوشش آنتن دهی موبایل در استان مشکل داشته ایم، هماهنگ شده که سیستم رادیوترانک بر روی اپراتور ایرانسل فعال شود و تاکید می کنیم فرمانداران از امروز سیستم رادیوترانک را روشن نگه دارند تا در صورت قطعی ارتباط در زمان بارش ها، بتوانیم تماس برقرار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: اگر در زهکلوت در بارش ابتدای فروردین، ارتباط قطع نشده بود، زودتر می توانستیم به مردم کمک کنیم.

سعیدی گفت: فرمانداران می توانند از طرق رادیوترانک با ما و مرکز کشیک هشدار سریع ستاد مدیریت بحران ارتباط گرفته و در صورت لزوم فراخوان امدادرسانی از شهرستان های همجوار داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین اداره کل مدیریت بحران استان در اطلاعیه اعلام کرد: «باتوجه به هشدار هواشناسی- «سطح قرمز» شماره ۶ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه اداره کل هواشناسی استان موارد زیر جهت آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه لازم ابلاغ می گردد:

توصیف پدیده مورد انتظار: ورود سامانه بارشی به استان

زمان شروع: چهارشنبه ۲۷ فروردین

نوع مخاطره: بارش رگباری باران، رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تند بادهای لحظه ای

منطقه اثر: اکثر مناطق استان خصوصا جنوب و غرب استان

زمان پایان: شنبه ۳۰ فروردین

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال ایجاد اختلال در ترددهای درون و برون شهری

توصیه: پرهیز از تردد در حاشیه مسیل ها و حریم رودخانه ها ، عدم صعود به ارتفاعات، آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی  معابر، مدیریت سدها و منابع آب»

منبع: ایسنا
برچسب ها: بحران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)