کد خبر: ۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار کرمان اعلام کرد:
علی بابایی از آخرین برآورد خسارات وارده به این مناطق سخن به میان آورد و عنوان کرد: در برآورد اولیه گزارش شده است که به ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده ضمن آنکه به ۲۲ رشته قنات بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد، ۹ حلقه چاه موتور پمپ، ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده و ۱۲۰ دام سبک و ۱۱ دام سنگین نیز تلف شده‌اند.

فرماندار کرمان از آخرین برآورد خسارات وارده به این مناطق سخن به میان آورد و عنوان کرد: در برآورد اولیه گزارش شده است که به ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده ضمن آنکه به ۲۲ رشته قنات بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد، ۹ حلقه چاه موتور پمپ، ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده و ۱۲۰ دام سبک و ۱۱ دام سنگین نیز تلف شده‌اند.

علی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان کرمان پرداخت و گفت: در پی بارش های ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان کرمان، شبکه آب و برق روستاهای «جهر» و «کشیت» قطع شده بود که شب گذشته سیستم برق و آب این مناطق به صورت سیار تامین شده است.

وی ادامه داد: از صبح امروز اقدامات اتصال آب این مناطق به صورت اساسی و زیرساختی آغاز شده است و در روستای «کشیت» شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرمان لوله‌های آب را تخلیه کرده‌ و در حال انجام کار هستند ضمن آنکه شبکه برق «کشیت» نیز چون به «جهر» متصل است هر زمان که برق روستای «جهر» وصل شود مشکل برق این منطقه نیز حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به وضعیت روستای «جهر» افزود: در حال حاضر ۳۷ تیر برق مورد نیاز به روستای «جهر» آورده شده تا برق این منطقه را دوباره به شبکه سراسری متصل کنند، گفتنی است که برق این منطقه به‌صورت موقت با ژنراتور وصل است و مردم در این زمینه مشکلی ندارند و احتمالا اتصال برق آن به شبکه سراسری تا فردا به‌طول انجامد همچنین برای اتصال آب این منطقه نیز نیروهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان در منطقه هم اکنون درحال انجام کار هستند.

وی درباره دیگر مناطق سیل زده شهرستان کرمان نیز بیان کرد: روستای «پشتوئیه» شب گذشته برق نداشت که همراه با سایر روستاهای دارای مشکل در این منطقه با ژنراتور برق آنها تامین شده است، ضمن آنکه تمامی راه‌های روستایی شهرستان کرمان که متاثر از بارش های ۲۴ ساعت گذشته بودند، هم اکنون باز و تردد در آنها جریان دارد.

بابایی از آخرین برآورد خسارات وارده به این مناطق سخن به میان آورد و عنوان کرد: در برآورد اولیه گزارش شده است که به ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده ضمن آنکه به ۲۲ رشته قنات بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد، ۹ حلقه چاه موتور پمپ، ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده و ۱۲۰ دام سبک و ۱۱ دام سنگین نیز تلف شده‌اند.

وی در زمینه خسارت وارده به واحدهای مسکونی مناطق سیل زده شهرستان کرمان نیز به ایسنا گفت: کارشناسان بنیاد مسکن در حال برآورد خسارات وارده به منازل مسکونی این مناطق هستند که تا این لحظه به ۷۵ واحد مسکونی خسارت وارد شده اما خوشبختانه میزان این خسارت ها خیلی جدی نبوده است.

فرماندار کرمان درباره وضعیت روستای امیرآباد تکاب نیز بیان کرد: اهالی روستای امیرآباد تکاب به دلیل ورود آب و گل و لای به منازل مسکونی، شب گذشته اسکان اضطرای داده شدند ضمن آنکه در روستای «جهر» نیز ۸۳ چادر جهت اسکان اضطراری توزیع شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: علی بابایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)