کد خبر: ۳۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان با بیان اینکه جزو سه چهار استان با وضع مطلوب هستیم، گفت: حدود ۲۰۰۰ تخت آماده برای بستری داریم که تاکنون ۱۰ درصد آن اشغال شده و ۳۰۰۰ تخت نقاهتگاهی پیش بینی شده که حداکثر تاکنون ۲۰ درصد آن استفاده شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال جدید تاکنون حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم، گفت: در سال ۹۸ در بخش کشاورزی استان کرمان رتبه اول را در تولید محصولات مختلف از جمله پسته با ۱۲۰ هزار تن، خرما با ۳۷۰ هزار تن، گردو با ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن، کنجد با ۱۱ هزار تن، محصولات جالیزی با یک میلیون تن و تولید آرتیمیا با ۳۰۰۰ تن داشته ایم.

محمدجواد فدائی امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال جدید اظهار کرد: سال ۹۸ سالی پر از فراز و نشیب، موفقیت و عدم موفقیت در برخی کارها و سالی همراه با شیرینی ها و تلخی ها بود.

وی افزود: بخش عمده ای از سال ۹۸ را با مشکلات پشت سر گذاشتیم و در ابتدای سال گذشته سیل شمال و غرب کشور را داشتیم و کرمان معین یکی از استان های زده کشور قرار گرفت.

فدائی با اشاره به هجوم ملخ ها به مزارع جنوب و شرق استان کرمان در سال گذشته تصریح کرد: در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع جنوب استان با آفت ملخ صحرایی مبارزه شد و در شرق استان نیز در وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه شد که بدون آسیب جدی این مخاطره را پشت سر گذاشتیم.

استاندار کرمان بیان کرد: تغییر سیاست دولت در یارانه سوخت موضوع دیگری بود که در سال گذشته با آن روبرو شدیم و موجب شد برخی از این مسئله سوءاستفاده کرده و مشکلاتی را در سطح کشور و استان کرمان به وجود آوردند.

وی اظهار کرد: حادثه بسیار ناگوار و غم انگیز شهادت سردار حاج قاسلیمانی و شهادت جمعی از هم استانی ها و هموطنان در مراسم تشییع پیکر این عزیز شوک بزرگی به استان کرمان وارد کرد.

فدائی با اشاره به اینکه سیل دی ماه ۹۸ در جنوب استان کرمان ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به منطقه وارد کرد افزود: از روزهای پایانی سال گذشته همچون سراسر کشور، در استان کرمان نیز بیماری کروناویروس شیوع پیدا کرد که هنوز با این بیماری درگیر هستیم و امیدواریم زودتر بتوانیم به شرایط عادی برگردیم.

وی تصریح کرد: بحمدلله با کمک خداوند، مشارکت مردم و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی، همه مشکلات را به خوبی پشت سر گذاشتیم و آسیب جدی به استان وارد نشد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در استان کرمان در سال ۹۸ اشاره و بیان کرد: علی رغم همه مشکلات و نگرانی ها، موفقیت های خوبی در استان کرمان در سال گذشته داشتیم و حدود ۳۲۰۰ پروژه با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم ۹۰۰۰ نفر افتتاح کرده ایم که نشان می دهد به طور متوسط هر روز ۸  پروژه با ۷۱ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و روزانه برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید تاکنون حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم، افزود: در سال ۹۸ در بخش کشاورزی استان کرمان رتبه اول را در تولید محصولات مختلف از جمله پسته با ۱۲۰ هزار تن، خرما با ۳۷۰ هزار تن، گردو با ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن، کنجد با ۱۱ هزار تن، محصولات جالیزی با یک میلیون تن و تولید آرتیمیا با ۳۰۰۰ تن داشته ایم.

فدائی با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال نیز فعالیت های خیلی خوبی در سال ۹۸ در استان کرمان انجام شد افزود: در این راستا ۳۷ هزار و ۷۲۷ شغل در سال گذشته در استان کرمان ایجاد شد که ۲۳ درصد اضافه بر تعهد استان بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به ۶۶۰۰ نفر در حوزه اشتغال خرد و خانگی پرداخت شده و ۸۰۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید به ۲۴ طرح پرداخت شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع بانکی استان کرمان در سال قبل بوده که بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان مصارف داشته اند افزود: در سال ۹۸ برخی از دستگاه های اجرایی نسبت به سال ۹۷ و ۹۶ رشد بسیار خوب و فعالیت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال شرکت گاز در سال گذشته ۲۲۷۵ کیلومتر لوله گذاری انجام داده که بالاترین رکورد در تمام سال های فعالیت شرکت در استان کرمان بوده است.

فدائی تصریح کرد: اکنون سه شهر و ۱۴۹ روستا آماده افتتاح گازرسانی داریم و شرکت گاز برنامه ریزی کرده در سال جدید ۱۰ شهر و ۱۵۰ روستا گازدار شوند.

استاندار کرمان با اشاره به رشد فعالیت های اقتصادی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیان کرد: صدور پروانه های بهره برداری صنعت، معدن و تجارت ۹ و نیم درصد رشد، رشد ۶ برابری در سرمایه گذاری، افتتاح پروژه در صنایع معدنی ۳۰ درصد رشد، رشد برگشت یک درصد فروش معادن به استان، ظرفیت تولید مس در سال ۹۸ دو برابر شده و صادرات مس سه برابر سال ۹۷ بوده از دیگر موفقیت های استان در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه فروش مس به لحاظ وزنی ۲۵ درصد و به لحاظ ریالی ۲.۲ برابر شده، افزود: بنیاد مسکن در سال گذشته ۱۲ هزار واحد را به اتمام رسانده که ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ را نشان می دهد و در حمیدیه خوزستان کار زیادی انجام داده است.

فدائی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و خوبی که در سال گذشته داشتیم، برگزاری انتخابات مجلس بود که از بهترین انتخابات استان و در کمال امنیت، آرامش، سلامت و قانون مداری برگزار شد و هیچ درگیری و تنشی در دوره انتخابات و حتی بعد از اعلام نتایج در هیچ حوزه انتخابیه ای نداشتیم.

استاندار کرمان بیان کرد: به لحاظ سلامت انتخابات، یکی از سالم ترین فعالیت های انتخاباتی استان کرمان در سال ۹۸ صورت گرفت و از ۲۲۴۹ صندوق آراء، تنها در مورد چهار صندوق ایجاد شبهه و سئوال بود و به لحاظ صحت آراء هم هیئت اجرائی و نظارت آن را تایید کرده بودند اما به لحاظ شکلی و قانونی ایراد گرفته شده بود.

وی افزود: مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات نیز بالای ۵۰ درصد بود که قابل قبول است اما مطلوب نیست. کرمان جزو ۱۰ استان اول کشور در میزان مشارکت بود.

فدائی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع کروناویروس بیان کرد: برای مقابله با کروناویروس نخستین جلسه را در ۱۲ بهمن در استان کرمان داشتیم و تاکید بر آموزش مردم بود و آمادگی های لازم پیش بینی شد و با مشاهده نخستین موارد در کشور(اسفندماه)، به طور منظم جلسه ستاد استانی کرونا را برگزار کرده ایم و تاکنون ۲۰ جلسه برگزار کرده ایم و تصمیمات خوب و مبتنی بر نظرات کارشناسی گرفته شد.

وی تصریح کرد: به موقع ورودی های استان کرمان کنترل و تشکیل اجتماعات لغو شد، به موقع مدارس و دانشگاه ها تعطیل و بازار و اصناف به موقع تعطیل شد که از همکاری اصناف تشکر می کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه جزو سه چهار استان با وضع مطلوب هستیم، گفت: حدود ۲۰۰۰ تخت آماده برای بستری داریم که تاکنون ۱۰ درصد آن اشغال شده و ۳۰۰۰ تخت نقاهتگاهی پیش بینی شده که حداکثر تاکنون ۲۰ درصد آن استفاده شده است.

وی افزود: همکاری مردم خیلی خوب بوده و صمیمانه از مردم تشکر می کنم و دستگاه های اجرای و دانشگاه علوم پزشکی خوب عمل کرده اند و باید کار ادامه یابد.

فدائی با بیان اینکه خوشبختانه استان کرمان شاهد سیر نزولی شیوع کروناویروس است و امیدواریم ادامه یابد و دچار برگشت اپیدمی نشویم تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس ۵۴۱ مورد مثبت در استان داشته ایم که نسبت به جمعیت کل استان قابل قبول است و ۲۹۰ مورد از این افراد بهبود یافته و ۴۸ نفر متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۹ پیگیری برنامه های عمومی دستگاه های اجرایی را با برنامه ریزی جدید دنبال می شود، عنوان کرد: راهبرد دیگر ما در سال جدید جهش تولید است.

وی افزود: در سال گذشته در شمال استان کرمان ۳۹۰ واحد تولیدی غیرفعال داشتیم و ۳۰ واحد از آنها فعال شد و اگر بخواهیم با این سرعت پیش برویم، ۱۳ سال زمان نیاز داریم و حرف این است که جهش تولید به معنای کاهش این ۱۳ سال به سه سال است.

فدائی با اشاره به اینکه جهش تولید به معنی سرعت در انجام فعالیت هاست تصریح کرد: درخواست کرده ایم دستگاه های اجرایی برنامه های خود را برای جهش تولید ارائه بدهند و این مبنای کار در سال جاری برای جهش تولید است.

عالی ترین مقام اجرایی در استان کرمان بیان کرد: از بنگاه های اقتصادی خواسته ایم علاوه بر سرمایه گذاری جدید در طرح های توسعه ای خود، مشارکت در سرمایه گذاری های کوچک داشته باشند و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)