کد خبر: ۳۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: تاکنون پنج نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان به کرونا ویروس مبتلا شده و متاسفانه یک نفر از آنان جان خود را از دست داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: تاکنون پنج نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان به کرونا ویروس مبتلا شده و متاسفانه یک نفر از آنان جان خود را از دست داده است.

"یحیی صادقی" امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال جدید را با شرایط خاصی آغاز کرده ایم و علاوه بر درگیری با کرونا، وقوع سیل را در جنوب استان و در روزهای اخیر در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان را داشته‌ایم

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه هایی داشتیم اما امسال، شرایط متاثر از کرونا است و به تبع آن نیاز بیشتری به حضور رسانه ها داریم تصریح کرد: کرونا بر بسیاری از مشاغل و نیز بر مددجویان کمیته امداد آسیب های شدیدی وارد کرده و مستمری کمیته امداد (۲۰۰ و حداکثر تا ۵۰۰ هزار تومان است) جوابگوی نیازهای خانواده ها نیست و بسیاری از کارگران روزمزد کار خود را از دست داده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار طرح خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شرایط کرونا دچار آسیب شده است، تصریح کرد: از جمله این مشاغل، بیرون برها، آشپزخانه های محلی و ... است که خیرین باید کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر طرح دیده شده در این زمینه رزمایش "مومنانه" مورد اشاره مقام معطم رهبری در روز نیمه شعبان است و مراکز نیکوکاری که با مجوز کمیته امداد دایر شده کار خود را هماهنگ با دستگاه هایی که مباحث حمایتی را انجام می دهند؛ آغاز کرده اند.

صادقی اظهار کرد: به دلیل نگرانی از نبود بانک اطلاعاتی جامع از محرومان جامعه که شامل افراد غیر تحت پوشش امداد، بهزیستی و ... است و مشکل شناسایی آنها، قرار شد سامانه ای ایجاد و اطلاعات همه افراد واجد شرایط کاملا'' محرمانه ثبت شود تا کمک ها با برنامه و هماهنگ تر و بهتر توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: اطعام مهدوی و راه اندازی آشپزخانه هایی برای طبخ غذای گرم با رعایت همه اصول بهداشتی با مدیریت کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و خیریه ها از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه سبد کالا نیز در ماه رمضان با کمک خیرین توزیع خواهد شد، افزود: خیرین و علاقه مندان می توانند از طریق شماره گیری #۱*۰۳۴*۸۸۷۷* در این امر خیر مشارکت کنند.

صادقی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیل جنوب استان کرمان، نیروهای کمیته امداد را برای ارزیابی خسارت از همان روز اول مستقر کردیم، گفت: با موافقت رییس کمیته امداد دو مرحله حقوق مازاد به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه برای جبران آسیب وسایل منازل مددجویان کمیته امداد متاثر از سیل سوم فروردین ماه در جنوب استان، یک دستگاه کامیون کالا در حال توزیع و همه وسایل به تدریج تامین می شود گفت: در سیل شهداد که دو روز قبل رخ داد، سبد کالا به تمام خانوارها اهدا و یک کامیون اقلام مورد نیاز نیز توزیع خواهد شد.

وی از اعطای کمک بلاعوض برای طرح های آسیب دیده کمیته امداد در شهداد خبر داد.

صادقی در پایان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در بین مددجویان کمیته امداد خمینی(ره) استان کرمان بیان کرد: تاکنون پنج نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان به کرونا ویروس مبتلا شده و متاسفانه یک نفر از آنان جان خود را از دست داده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)