کد خبر: ۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان گفت: در استان کرمان مجتمع‌ها، پاساژها و بازارها همگی تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند اما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن آنکه صنوف پرخطر همچنان تعطیل خواهند بود.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان مجتمع‌ها، پاساژها و بازارها همگی تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند اما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن آنکه صنوف پرخطر همچنان تعطیل خواهند بود.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز ۳۱ فروردین‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کروناویروس درباره وضعیت کلاس های درس دانشگاهی گفت: به دلیل آنکه تعداد دانشجویان در مقطع تحصیلی دکترای تخصصی کم می باشد بنابراین ممنوعیت برگزاری کلاس‌های درس در مقاطع دکترا از امروز در استان کرمان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان خدمات دولتی به منظور دریافت سیم کارت رایگان برای تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا عنوان کرد: در راستای تصمیم دولت جهت اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی و لزوم داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص سرپرست خانوار و از سوی دیگر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضع شده در جهت کنترل و مهار کرونا ویروس و جلوگیری از ازدحام مردم و پیشگیری از تبعات ناشی از عدم رعایت موارد بهداشتی، طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عصر روز گذشته شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ثبت نام و دریافت سیم کارت رایگان در کلیه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و ICT روستایی در سراسر استان ممنوع می‌باشد.

استاندار کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناویروس عنوان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی واحدهای صنوف پرریسک‌ همچنان بسته خواهند بود و ساعت کار صنوف با ریسک متوسط و صنوف فعال در پاساژها و بازارهای سرپوشیده نیز تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

فدایی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی صنوف اظهار کرد: هم اکنون بازار کرمان در حالت نیمه باز است و پیش از این در جلسه قبلی ستاد استانی مقابه با کرونا مصوب کرده بودیم واحدهایی که باعث ازدحام بازار کرمان می‌شوند، تعطیل باشند ضمن آنکه واحدهای متناظر با واحدهای مشابه این صنوف در سطح شهر نیز تعطیل بودند.

وی بار دیگر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان اصناف افزود: در استان کرمان مجتمع‌ها، پاساژها و بازارها همگی تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند اما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن آنکه صنوف پرخطر همچنان تعطیل خواهند بود.

فدایی پروتکل‌های بهداشتی را لازم الاجرا دانست و بیان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم هیچ مشکلی در رفع محدودیت‌ها نخواهیم داشت اما مشکل ما عدم رعایت کامل پروتکل‌ها بهداشتی توسط برخی از افراد است که مشکل‌ساز می شود..

به گزارش ایسنا، دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: صنوف کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی شوند و دلیل آنکه ساعت کار آنها را تا ساعت ۱۸ قرار داده‌اند برای این است که افرادی که خرید ضروری داشته باشند تا این ساعت وسیله مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و بعد از این ساعت خرید ضروری صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر پروتکل‌ها بهداشتی توسط صنوف رعایت شود، سختگیری در مورد بازگشایی صنوف نخواهیم داشت، ادامه داد: ۳۰ تیم دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر کرمان درحال بررسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی هستند که این کار با همکاری بسیج صورت می‌گیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آموزش‌ها مستمر و در محل را مهم دانست و بیان کرد: بهداشت و اصناف و بسیج با آموزش در محل، تغییر رفتار صورت گیرد و اگر این تغییر رفتار در آنها ایجاد نشد برحورد لازم با محاطی خواهیم داشت.

دکتر "سیدوحید احمدی‌طباطبایی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: در ابتدای شیوع اپیدمی کرونا یکی از سیاست‌های ما، بسته شدن ازدحام‌ها بود و اکنون کنترل ازدحام‌ها سیاست ما است که با همکاری بسیج اصناف این کنترل را انجام خواهیم داد.

وی افزود: باتوجه به کمبود نیرو، باید شهر کرمان منطقه‌بندی شود و نظارت صورت پذیرد و به صنوف آموزش لازم ارائه شود و اگر واحد صنفی با وجود آموزش های لازم بهداشتی، رعایت نکرد با آن خورد خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)