کد خبر: ۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:
یدالله موحد در دیدار مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: صنایع بزرگ استان نباید توسعه را تنها در صنعت متبوع خود ببیند زیرا این نگاه، رهاوردی جزء تک محصولی شدن استان و در نهایت عدم بهره گیری کامل از ظرفیت های استان در مسیر توسعه را نخواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به لزوم انتقال حساب شرکت های بزرگ اقتصادی به استان، گفت: لازم است که این شرکت ها برنامه توسعه صنایع جایگزین پایدار برای استان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

"یدالله موحد" امروز سوم اردیبهشت ماه در دیدار مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: صنایع بزرگ استان نباید توسعه را تنها در صنعت متبوع خود ببیند زیرا این نگاه، رهاوردی جزء تک محصولی شدن استان و در نهایت عدم بهره گیری کامل از ظرفیت های استان در مسیر توسعه را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تجربه تلخی درباره صرف منابع آبی این استان برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد که موجب شد در نهایت منابع آبی استان کاهش یافته اما عواید و ثروت ناشی از فروش و صادرات این محصولات به استان وارد نشد؛  از این رو معتقدیم که نگاه یک بعدی به منابع و ذخایر معدنی این استان نیز ممکن است موجب تکرار اینگونه تجارب تلخ برای استان شود.

موحد خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ معدنی در استان باید در زمینه ایجاد صنایع جایگزین پایدار به نحوی برنامه ریزی و عمل کنند که مردم این استان مطمئن باشند که در صورت اتمام ذخائر معدنی موجود نیز، آینده فرزندان این سرزمین در حوزه های اشتغال، اقتصاد و معیشت تامین خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات شرکت ملی مس ایران در راستای انتقال حساب های این شرکت به استان و انجام اقدامات  عام المنفعه از جمله اجرای طرح انتقال آب از بندرعباس، احداث جاده ها و... تقدیر و خاطرنشان کرد: وجود محرومیت در استان کرمان که به عنوان بهشت معادن ایران شناخته می شود، زیبنده این استان و کشور نیست و این موضوع باید بر مبنای مسئولیت های اجتماعی شرکت های معدنی برطرف شود.

وی با اشاره به این مطلب که محدودیت های موجود در پیش روی صنایع بزرگ استان را قبول داریم، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در بخش های سیاست گذاری و قانون گذاری در رابطه با صنایع بزرگ معدنی به نحوی برنامه ریزی شود که منابع خدادادی هر منطقه منجر به توسعه پایدار آن شود.

موحد حمایت از حقوق عامه را یکی از اولویت های قوه قضائیه در سال جاری برشمرد و افزود: یکی از مصادیق حمایت از حقوق عامه این است که مردم از مزایای معادن موجود در منطقه خود به نحوی بهره مند باشند که آینده فرزندان این سرزمین تامین شود و دستگاه قضایی در راستای درخواست های مردم و بر مبنای نگاه حمایتی تلاش می کند که توسعه صنایع جایگزین ماندگار به نحو مطلوبی محقق شود. 

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)