کد خبر: ۳۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:
مهدی شفیعی بیان کرد: در فاز اول کنترل اپیدمی با اقدامات تشدید یافته همچون تعطیلی تمامی صنوف(به جزء ضروری ها)، آموزشگاه‌ها و ... و با فرهنگ «در خانه بمانیم»، گردش ویروس در جامعه را کاهش دادیم. قطعا به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین نیازهای مردم، نمی‌توانستیم تعطیلی‌ها را طولانی کنیم لذا در طرح فاصله گذاری هوشمند، بازگشایی‌ها پلکانی اصناف آغاز شد که در این مرحله بحث نظارت بسیار مهم است که مردم نیز باید کمک ویژه ای در اجرای این طرح داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مردم همچنان باید بدانند در کنار اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، همچنان امن‌ترین مکان برای در امان بودن از کرونا خانه است و اگر به توصیه‌های بهداشت فردی که تاکنون بر رعایت آنها تاکید داشتیم، رعایت کنید گام دوم مقابله با ویروس کرونا را به‌ خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

مهدی شفیعی در نشست خبری با محوریت کروناویروس با اشاره به سیل چند روز اخیر در منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، بیماری‌های گوارشی و تنفسی شیوع پیدا می‌کند و ما برنامه‌های خودمراقبتی را در این منطقه تبیین کرده ایم.

وی ادامه داد: روزانه میزان شیوع بیماری‌های گوارشی و تنفسی را در این منطقه رصد و جمع‌آوری می‌کنیم که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش بیماران تنفسی و گوارشی در این منطقه نداشته‌ایم و به خانواده ها نیز آموزش خودمراقبتی داده و در بین آنها بسته‌های بهداشتی در صورت لزوم توزیع خواهیم کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص وضعیت کلاس‌های درس دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برای شروع کلاس‌های دانشجویان تصمیم جدیدی گرفته نشده و طبق آحرین ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ابتدای اردیبهشت ماه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترای تخصصی در کلاس‌های درس باید رعایت شرایط بهداشتی بلامانع بوده ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی نیز به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: تصمیمات کلان در ستاد ملی گرفته می‌شود و استان‌ها می‌تواند با شدت بیشتری آنها را اجرایی کنند و ما در ستاد استان نیز برخی از مصوبات را بومی‌سازی کرده ایم.

شفیعی درباره آخرین وضعیت ابتلای کادر درمانی به بیماری کووید ۱۹ نیز عنوان کرد: پرسنل کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی هستند و قطعا تعداد کسانی که به این ویروس نیز مبتلا می شوند در نوع خودش می تواند روند افزایشی داشته باشد اما خوشبختانه در استان کرمان تاکنون هیچ یک از اعضای کادر درمانی مبتلا به این ویروس دچار معلولیت یا فوت نشده اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه بازگشایی آرایشگاه‌ها و اعتصابی که روز گذشته برخی از آرایشگران مردانه کرمان در مقابل استانداری داشته اند، تصریح کرد: برای همه صنوف پروتکل خاصی داریم تا بتوانیم با رعایت این پروتکل ها، زنجیره انتقال ویروس کرونا را در سطح جامعه کنترل کنیم. آرایشگاه‌های زنانه و مردانه جزء صنوف پرخطر است زیرا با مشتری در تماس بسیار نزدیک هستند و پروتکلی برای این صنف داریم اما تاکنون ستاد مقابله با کروناویروس در استان مصوب کرده که این صنف تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد و منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناویروس در این رابطه هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در فاز اول کنترل اپیدمی با اقدامات تشدید یافته همچون تعطیلی تمامی صنوف(به جزء ضروری ها)، آموزشگاه‌ها و ... و با فرهنگ «در خانه بمانیم»، گردش ویروس در جامعه را کاهش دادیم. قطعا به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین نیازهای مردم، نمی‌توانستیم تعطیلی‌ها را طولانی کنیم لذا در طرح فاصله گذاری هوشمند، بازگشایی‌ها پلکانی اصناف آغاز شد که در این مرحله بحث نظارت بسیار مهم است که مردم نیز باید کمک ویژه ای در اجرای این طرح داشته باشند.

وی افزود: مردم همچنان باید بدانند در کنار اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، همچنان «امن‌ترین مکان خانه است» و اگر به توصیه‌های بهداشت فردی که تاکنون بر رعایت آنها تاکید داشتیم، رعایت کنید گام دوم مقابله با ویروس کرونا را به‌ خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

شفیعی از دلایل کم بودن تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: درگیری بالایی با اپیدمی کرونا در استان کرمان مانند اکثر استان‌های کشور به دلیل اقدامات خوبی که از نیمه دوم اسفندماه سال ۹۸ و نیمه اول فروردین‌ماه سال جاری صورت گرفت، نداشتیم و شیوع در استان بالا نبود و چون تعداد بیماران بستری ما کم بودند مبتلایان خدمات درمانی مناسب نیز دریافت می کردند و امیدواریم با کمک مردم و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری های فیزیکی و اجتماعی همچنان بیمارستان‌های سطح استان از بیماران کرونایی خلوت باقی بماند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی‌های استان کرمان در کشور در زمینه اجرای برنامه، مدیریت برنامه‌ها و اجرای دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا جزء  ۵ استان برتر کشور بوده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)