کد خبر: ۳۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
بر اساس لیستی که رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم به تازگی اعلام کرده است، تاکنون اینترنت برای ۸۹ دانشگاه دولتی، ۲۴ آموزشکده فنی و حرفه ای، ۷۲ دانشگاه وزارت بهداشت رایگان شده است، البته در این لیست تعدادی از مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی، حوزه علمیه و دانشگاه های غیردولتی نیز دیده می شود.

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اسامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی دارای اینترنت رایگان را اعلام کرد.

بحران ویروس کرونا، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی را بر آن داشت تا در مقایسه با ادوار گذشته از فضای سایبر و آموزش از راه دور یا الکترونیکی به نحو شایسته تری استفاده کنند. از این رو، بلافاصله بعد از تعطیلی کلاس ها، نیاز به برگزاری دوره های آموزش غیرحضوری و بهره مندی از اینترنت رایگان احساس شد.

به دلیل نامشخص بودن زمان بازگشایی کلاس های حضوری آموزشی برای مسوولان امر آموزش عالی و البته کلان کشور، همچنین کم هزینه‌تر شدن این آموزش‌ها برای دانشگاه‌ها و دانشجویان، مساله رایگان شدن اینترنت مطرح شد.

از اسفندماه ۹۸ بر اساس تعاملات دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری همچنین ارتباطات و فناوری اطلاعات، رایزنی‌هایی برای رایگان شدن اینترنت دانشجویان و دانشگاه‌ها انجام گرفت؛ بعد از آن وزارت علوم اسامی دانشگاه های ارائه دهنده دوره های الکترونیکی را در سه لیست برای وزارت ارتباطات جهت ارائه به اپراتورها ارسال کرد.

اما بعد از مدتی خبرها حاکی از آن بود که این اینترنت رایگان هنوز در اختیار دانشگاه و دانشجویان قرار نگرفته است.

«علی اکبر صفوی» رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم درباره این فهرست اعلام کرد: مشخصات فنی دانشگاه‌ها برای اینترنت رایگان (بهنگام شده تا پایان فروردین ۱۳۹۹) از طرف وزارت علوم به وزارت ارتباطات ارسال شده است و وزارت ارتباطات هم نامه جدید (نامه سوم) خود برای ابلاغ به اپراتورها را ارسال کرد.

وی پیش از این خبر داده بود که اسامی دانشگاه‌ها هر چند روز یک بار در اختیار نماینگان وزارت ارتباطات قرار می گیرد و تعداد زیادی از اپراتورها به طور رسمی از اجرای اینترنت رایگان برای ۸۰۰ آی.پی دانشگاه خبر دادند.

بر اساس لیستی که رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم به تازگی اعلام کرده است، تاکنون اینترنت برای ۸۹ دانشگاه دولتی، ۲۴ آموزشکده فنی و حرفه ای، ۷۲ دانشگاه وزارت بهداشت رایگان شده است، البته در این لیست تعدادی از مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی، حوزه علمیه و دانشگاه های غیردولتی نیز دیده می شود.

در لیست دانشگاه های دولتی، دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، زنجان، شهرکرد، گیلان، شیراز، هنر اصفهان، رازی کرمانشاه، شهید باهنر کرمان، فردوسی مشهد، یزد، بیرجند و تعدادی دیگر از این مراکز آموزش عالی دولتی به چشم می خورد.

فعالیت کلاس های درس دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است اما فعالیت سایر بخش های دانشگاه ها از جمله ارائه خدمات به دانشجویان دکتری ادامه دارد. وزارت علوم برای تسهیل ارتباط دانشجویان و دانشگاه ها با کارگروه آموزش های الکترونیکی، در هفته ای که گذشت پایگاه اطلاعاتی آموزش عالی الکترونیکی را به صورت مجازی راه اندازی کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)