کد خبر: ۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون حمل‌ونقل و امو زیربنایی شهردار کرمان اعلام کرد:
محمد علی قنبری با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری باید سیلاب‌های داخل شهر را جمع و مشکل آبگرفتگی معابر را حل کند، تصریح کرد: در خارج از شهر نیز دستگاه‌های متولی باید مسیرهای رودخانه‌ها را لایروبی و مسیل‌ها را آزاد کنند و یا پخش سیلاب داشته باشند تا سیلاب به شهر وارد نشود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه بند مملکت تخریب شده و دیگر وجود ندارد، گفت: بند مملکت، در قسمتی از کمربند شرقی کرمان تا بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای (از تخت دریاقلی‌بیگ تا شهرک قمر بنی‌هاشم) ادامه داشته که از طریق این بند، آب‌های حاصل از بارندگی به رودخانه‌ای که از دشت بلدالامین عبور می‌کرده، وارد می‌ شده است.

محمدعلی قنبری با بیان اینکه برای ساماندهی آبگرفتگی‌های داخل شهر، مشاور در حال مطالعه طرح است تا آب را از داخل شهر به خارج از شهر هدایت کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم این مطالعات هرچه زودتر به پایان برسد.

وی به بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال ۹۶، به‌ دلیل خشکسالی، بارندگی‌ها و آب‌ گرفتگی‌ها جزیی بودند، اما با شروع ترسالی، مشکلات بیشتر شده بنابراین، در تلاش هستیم پس از ارایه طرح توسط مشاور، نسبت به خروج آب از داخل شهر اقدام کنیم تا در حد امکان مشکل آبگرفتگی‌های داخل شهر برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه شهر کرمان شیب بسیار کمی دارد، نمی‌توانیم از آبگرفتگی ۱۰۰ درصد شهر جلوگیری کنیم؛ به‌ویژه در بارندگی‌های بیش از ۲۰ میلیمتر، بسیاری از نقاط شهر دچار آبگرفتگی می‌شود که اگر بخواهیم مشکل آبگرفتگی‌های کوچک را حل کنیم، هزینه بسیار زیادی در بر دارد و از توان شهرداری و حتی منابع استانی خارج است.

قنبری افزود: البته تلاش می‌کنیم آبگرفتگی‌های جزیی در مناطق مختلف شهر را نیز در سال‌های آینده و پیش از فرا رسیدن ترسال‌های بیشتر حل کنیم؛ اما هم اکنون، معضل ما آبگرفتگی‌های بزرگ داخل شهر از جمله خیابان شهید باهنر، الغدیر، خیابان کمیل، زیرگذر ابوذر، میدان سراسیاب، میدان خواجو، خیابان میرزارضا، خیابان هفده شهریور، خیابان مدرس و بلوار آیت‌الله خامنه‌ای است که در مرحله اول طی یکی‌ دو سال آینده باید آبگرفتگی این مناطق را حل کنیم و پس از آن برای آبگرفتگی‌های جزیی راهکاری بیندیشیم.

وی از نصب لوله ۲۵۰ میلیمتری در خیابان شهید باهنر و از چهارراه شهدای کارگر به دریاچه بلدالامین در سال‌ گذشته خبر داد و گفت: این لوله نصب شد تا آب حاصل از بارندگی را به دریاچه بلدالامین پمپاژ کند، اما چون امسال بارندگی زیادی داشتیم، این خط لوله و پمپ‌ها جوابگوی این حجم بارندگی نبود؛ بنابراین، تقویت خط لوله و پمپ این محدوده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل و امو زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری باید سیلاب‌های داخل شهر را جمع و مشکل آبگرفتگی معابر را حل کند، تصریح کرد: در خارج از شهر نیز دستگاه‌های متولی باید مسیرهای رودخانه‌ها را لایروبی و مسیل‌ها را آزاد کنند و یا پخش سیلاب داشته باشند تا سیلاب به شهر وارد نشود.

قنبری در خصوص بند مملکت هم گفت: به‌دلیل خشکسالی سال‌های گذشته، متأسفانه در شرق شهر کرمان ساخت‌ و ساز شده و به همین دلیل رودخانه‌های قدیمی و بند مملکت تخریب شده است؛ بنابراین، کرمان از سمت شرق برای ورود سیلاب هیچ آمادگی ندارد.

وی با بیان اینکه بند مملکت تخریب شده و دیگر وجود ندارد، گفت: بند مملکت، در قسمتی از کمربند شرقی کرمان تا بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای (از تخت دریاقلی‌بیگ تا شهرک قمر بنی‌هاشم) ادامه داشته که از طریق این بند، آب‌های حاصل از بارندگی به رودخانه‌ای که از دشت بلدالامین عبور می‌کرده، وارد می‌شده است.

معاون حمل‌ و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با تاکید بر این‌که بند مملکت تخریب شده و دیگر نباید به‌دنبال ساخت بند مملکت باشیم، تاکید کرد: باید با پخش سیلاب و جابه‌جایی مسیل‌های رودخانه، تلاش کنیم آب به داخل شهر وارد نشود. پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های متولی برای خارج از حریم شهر برنامه‌ریزی کنند که اگر ساخت سد نیاز است، هرچه زودتر ساخته شود تا آب داخل شهر وارد نشود؛ چرا که در داخل شهر، هیچ رودخانه یا کانالی نداریم که آب واردشده به شهر را به پایین‌ دست شهر هدایت کنیم.

قنبری در خصوص دریاچه بلدالامین نیز گفت: در زمستان سال گذشته قرارداد منعقد کردیم تا ۱۵ هزار مترمکعب به حجم این دریاچه اضافه کنیم که حدود ۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری شد، اما با شروع بارندگی، داخل دریاچه را آب فرا گرفت و تا بارندگی اخیر، آب همچنان داخل دریاچه وجود داشت و نتوانستیم ادامه گودبرداری را انجام دهیم.

وی افزود: اسفند سال گذشته نیز قرارداد دیگری منعقد کردیم تا کنار دریاچه بلدالامین، ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری کرده و به دریاچه موجود وصل کنیم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در رابطه با بند خاکی ده‌بالا نیز گفت: در بارندگی اخیر، ورودی آب به رودخانه ده‌بالا و پشت بند، هفت مترمکعب در ثانیه بود که بالافاصله در کمتر از ۲۴ ساعت، ۵۰۰ هزار مترمکعب آب پشت بند جمع شد.

قنبری با اشاره به اجرای سرریز موقت برای بند خاکی ده‌بالا در روزهای اخیر برای جلوگیری از ورود آب به داخل شهر تاکید کرد: ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به ایجاد سرریز دائمی این بند خاکی اقدام شود.

وی افزود: در نشست ستاد مدیریت بحران مقرر شد شهرداری کرمان سرریز موقت بند خاکی ده‌بالا را به‌طور موقت اجرا کند و پس از بارندگی‌ها، دستگاه‌های مربوط ضمن انجام کار مطالعاتی جامع، نسبت به اجرای سرریز دائمی این بند خاکی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
اگر نمی تونین مشکل را حل کنین پس استعفا دهید تا کسانی که می توانند بیایند مشکل را حل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)